اخبار داغ

موکب سیدالشهدا(ع) فهرج دومین استراحتگاه زائران پاکستانی؛

خدمات دهی به بیش از 80 هزار زائر اباعبدالله/ فهرج نماد مهمان نوازی دیار کریمان

خدمات دهی به بیش از 80 هزار زائر اباعبدالله/ فهرج نماد مهمان نوازی دیار کریمان
شور و هیجان زائدالوصف مردم فهرج در موکب سیدالشهدا (ع) حین پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین حکایت از این موضوع دارد که مردم فهرج خادمی و نوکری برای زائران اربعین را مدال افتخار شهر و دیار خود میدانند که به برکت نام امام حسین «ع» نصیب و روزی شان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ قریب به ۶ سال است که زائران پاکستانی برای زیارت اربعین از مرز میرجاوه وارد خاک ایران می‌شوند اما در ۲ سال اخیر این حرکت گسترده‌تر شده به طوری که در سال گذشته حدود ۶۵ هزار زائر وارد ایران شدند و پیش‌بینی‌ها برای امسال ۸۰ تا ۸۵ هزار نفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این میان نقش مردم دیار دارالوحدت در پذیرایی از زوار کشور پاکستان خاص و ویژه میباشد چرا که اولین موکب بعد از زاهدان در شهرستان فهرج مستقر شده است و مردم ولایتمدار این خطه از شرق استان بی صبرانه در انتظار صدای قدوم زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند تا عشق و ارادت خود را از این طریق به منصه ظهور بگذارند.

,

, ,


فهرج این روزها معبر انسان‌هایی شده که تا چندی دیگر حماسه میلیونی دیگری را در کربلا رقم خواهند زد؛ مردمان سرزمینی که استقبال و میزبانی از زائران خارجی را افتخار خود می دانند و این اتفاق فهرج را به نماد فرهنگ میهمان نوازی دیار کریمان تبدیل کرده است.

,
,

شور و هیجان زائدالوصف مردم فهرج در موکب سیدالشهدا (ع) حین پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین حکایت از این موضوع دارد که مردم فهرج خادمی و نوکری برای زائران اربعین را مدال افتخار شهر و دیار خود می دانند که به برکت نام امام حسین (ع) نصیب و روزی شان شده است.

,


مدالی که با شعار اتحاد، انسجام و همدلی به دست آمده و با عشق و محبت به زوار اباعبدالله بر سینه شان نصب گردیده است.

, ,
,


موکب سیدالشهدا (ع) فهرج از جمله مکان هایی است که زائران پاکستانی به همراه خانواده هایشان پس از طی مسافتی طولانی به آن می رسند و ساعاتی را می آسایند، غذا میل کرده، خدمات بهداشتی، درمانی دریافت می کنند و در همین راستا تعداد ده ها خادم فهرجی برای تامین آسایش و رفاه حال آنها کمر به همت خدمت بسته اند.

,
,

, ,

موکبی که روزانه به طور متوسط پذیرای بیش از هزار زائر پاکستانی است و طی آن با طبخ غذای گرم و دیگر نذورات مردمی مانند چای، خرما، شربت و … از زوار اباعبدالله الحسین (ع) کشور همسایه میزبانی می کنند.

,

, ,


تماشای این شور وصف ناپذیر، حال و هوای دیگر دارد، خادمانی که در موکب‌ سیدالشهدا (ع) فهرج با خستگی بیگانه‌اند، اینجا همه با هم برای میزبانی از زوار سرور و سالار شهیدان آستین‌های همت و غیرت را بالا زده‌ و از جان و دل مشغول ارائه خدمت هستند؛ آری اینجا دیار مردمان ماسه و حماسه است که اینبار در حماسه سازی عظیم پیاده روی اربعین نقش آفرینی می کنند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه