اخبار داغ

مسئول زائرسرای سردار شهید همدانی:

ظرفیت اسکان 2000 نفر در زائرسرای شهید همدانی

ظرفیت اسکان 2000 نفر در زائرسرای شهید همدانی
مسئول زائرسرای سردار شهید همدانی گفت: هرسال چون ایستگاه های  صلواتی از روز اربعین جمع میشدند و زائران دچار مشکل بودند اما امسال تصمیم گرفتیم ایستگاه صلواتی را یک روز پس از اربعین جمع کنیم و روز و شب اربعین نیز در خدمت زائران امام حسین(ع) باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم مطهری، مسئول زائر سرای سردار شهید همدانی، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه این ایستگاه صلواتی در ورودی جاده حله ورودی کربلا قرار داد گفت: به این منطقه باب التورید گفته می شود و امسال برای پنجمین سال است که این  زائرسرا برپا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی، با اشاره براینکه این زائرسرا کاملا با نذورات مردمی برپا شده است افزود: نذورات مردمی شامل نذورات نقدی و همچنین غیر نقدی از جمله حبوبات، برنج، گوشت، مرغ، روغن، پتو و بقیه لوازم مورد نیاز است.

,

مسئول موکب سردار شهید همدانی، ادامه داد: تاکنون با احتساب کمک های نقدی و غیرنقدی قریب به 200 میلیون تومان هزینه برای برپایی این زائر سرا شده است.

,

مطهری، با تاکید براینکه برپایی این زائرسرا از یک ماه پیش کلید خورده است تصریح کرد: نیروهای فنی از یک ماه پیش به منطقه رفتند تا  زائرسرا را آماده کنند اما در کل این  زائرسرا از یک هفته مانده به اربعین و تا روز اربعین فعال است.

,

وی، با بیان اینکه هرساله چون زائرسراها از روز اربعین جمع می شدند و زائران دچار مشکل بودند گفت: امسال تصمیم گرفتیم  زائرسرا را یک روز پس از اربعین جمع کنیم و روز و شب اربعین نیز در خدمت زائران امام حسین(ع) باشیم.

,

مسئول ایستگاه صلواتی سردار شهید همدانی، با اشاره براینکه ظرفیت این زائرسرا دو هزار نفر است اظهار کرد: می توانیم حدود 600 خانم و هزارو 400 آقا را در این زائر سرا اسکان دهیم و در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام در خدمت زائران باشیم.

,

مطهری، با تاکید بر اینکه تعداد 100 خادم در این  زائرسرا هستند افزود: 25 نفراز این خادم ها خانم و 75 نفر آقا هستند.

,

برنامه های فرهنگی در ایستگاه صلواتی

, برنامه های فرهنگی در ایستگاه صلواتی, برنامه های فرهنگی در ایستگاه صلواتی,

در ادامه، جعفر جعفری همدانی، مسئول فرهنگی ازائرسرای سردار شهید همدانی، با بیان اینکه برنامه های فرهنگی زیادی در این زائر سرا اجرا خواهد شد گفت: نماز جماعت و همچنین سخنرانی 15 دقیقه ای، روضه و مداحی پس از نماز مغرب و عشا برقرار است.

,

جعفری، با اشاره براینکه ختم قرآن و خواندن دعای توسل، دعای ندبه، دعای سماط، دعای عهد و دعای کمیل از برنامه های پیش رو است افزود: در روز اربعین نیز خواندن زیارت اربعین را خواهیم داشت.

,

وی، تصریح کرد: ختم صلوات، برپایی مجموعه نمایشگاهی در خصوص محرم و اربعین و همچنین نصب کتیبه های مناسبتی در  زائرسرا از دیگر برنامه های فرهنگی است.

,

مسئول فرهنگی زائر سرای سردار شهید همدانی، در پایان از حضور مبلغین روحانی در  زائرسرا خبر داد و گفت: دو مبلغ روحانی در زائرسرا حضور دارد که یکی از آنها خانم می باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه