اخبار داغ

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

پذیرایی روزانه از 5 هزار نفر زائر در مرز/ بیش از 3 هزار خادمیار در مرزهای داخلی مستقر هستند

پذیرایی روزانه از 5 هزار نفر زائر در مرز/ بیش از 3 هزار خادمیار در مرزهای داخلی مستقر هستند
خاکسار قهرودی‌ با اشاره به استقرار بیش از 3 هزار خادمیار در 6 مرز داخلی گفت: در مرزهای داخلی روزانه نزدیک به 5 هزار نفر پذیرایی و خدمات‌دهی آستان قدس صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی خاکسار قهرودی‌، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون وضعیت و امار ورود زائران افغانستانی و در جریان بازدید از موکب امام رضا(ع) در نقطه صفر مرزی اظهار کرد: حال و هوای مرز با وجود پذیرش زائران کربلا، اربعینی و حسینی شده است و همه افرادی که خالصانه در این مسیر خدمت رسانی به زائران را انجام می دهند خودشان را حاضر در مسیر پیاده‌روی کربلا دیده و آن شور و اشتیاق را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه فضای مرز دوغارون مشابه مسیر اربعین است افزود: همه مسئولان رسمی در کنار نیروهای داوطلب مردمی حضور دارند و زائر افغانستانی حاضر در نقطه مرزی احساس تنهایی و دلتنگی نمی کند و به انها نیز حال و هوای اربعینی و عاشورایی می‌بخشند.

,

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدمات متوع آستان قدس در کنار تمام بخش های خدمتگزار دیگر همه امکانات را پای کار اوردند و هنرمندان و مردم نیز خالصانه برای زائران و کودکان فعالیت دارند.

,

وی با اشاره به اقداماتی نظیر برپایی نانوایی و آشپزخانه توسط نیروهای خادمیار رضوی و ایجاد مجتمع های خدماتی افزود: روزانه در نقطه صفرمرزی بیش از دوهزار غذای گرم توزیع شده و بیش از از 4 هزار نان پخته می شود که همه خدمات رایگان به زائران ارائه می‌شود.

,

خاکسار قهرودی‌ فضای معنوی موکب ها را جریان مطلوبی توصیف کرد و تصریح کرد: برای کودکان افغانستانی اقدامات فرهنگی و تفریحی در نظر گرفته شده و احساس خوبی ایجاد شده است تا زائران بتوانند با معنویت و رفاه از این نقطه مرزی عبور کنند و به مراسم اربعین حسینی برسند.

,

وی با بیان اینکه همه خدمات مانند گمرک و مرزبانی در شرایط عادی به این خوبی ارائه نمی شود افزود: همه کسانی که در راهپیمایی اربعین شرکت دارند با شعار حب الحسین یجمعنا قدم در این مسیر می گذارند و عشق به خدمت زائر سیدالشهدا(ع) همه افراد را در این نقطه جمع کرده است و خدمات ویزه و مثال زدنی ارائه می شود.

,

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: روحانیون نیز مشغول خدمات فرهنگی هستند و تا زمانی که خدمت به زائر لازم باشد این مجموعه موکب امام رضا(ع) برپا است.

,

وی افزود: آستان قدس در کنار دیگر بخش ها خادمیاران و امکانات را فعال کرده است تا خدمات مستمر ارائه شود و بیش از 3 هزار خادمیار در 6 مرز داخلی ایران اسلامی و 4 نقطه خروجی مستقر هستند و فعالیت دارند.

,

خاکسار قهرودی‌ گفت: در مرزهای داخلی روزانه نزدیک به 5 هزار نفر پذیرایی و خدمات دهی آستان قدس صورت می گیرد که قطعا بدون عشق و مهربانی مردم این حماسه رقم نمی‌خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه