اخبار داغ

اولین عامل ایجاد انواع سرطان‌ها

اولین عامل ایجاد انواع سرطان‌ها
رئیس دهمین کنگره سرطان سینه با بیان اینکه مصرف دخانیات اولین عامل ایجاد انواع سرطان‌هاست،گفت:سن ابتلا به سرطان سینه در ایران ۱۰سال پایین تر از کشورهای غربی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان مجیدزاده ،رئیس دهمین کنگره سرطان پستان اظهار داشت: این کنگره از یکم تا سوم آبان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: مطالعاتی که در مرکز درمان انستیتو سرطان معتمد انجام شده که در این کنگره ارائه می شود.
,
 
,
رئیس دهمین کنگره سرطان پستان افزود: پژوهشکده سرطان معتمد در رشد علمی،تولید و ارتقای مقالات و فناوری های مرتبط با سرطان حرکت های موثری داشته است.
,
 
,
مجید زاده یاد آور شد: نتایج بخشی از این توانمندی هادر این کنگره ارائه می شود؛ضمن اینکه سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان در زنان است.
,
 
,
رئیس دهمین کنگره سرطان سینه با بیان اینکه نرخ بروز سرطان سینه در کشورهای غربی بیشتراز ایران  است،گفت: استرالیا بیشترین نرخ بروز سرطان سینه را دارد؛یعنی از هر ۱۰۰هزار نفر خانم ۹۴نفر دچار سرطان سینه هستند.
,
 
,
وی اضافه کرد:در ایران بین ۳۲ تا ۳۴ نفر در ۱۰۰هزار نفر از خانم ها دچار سرطان سینه هستند؛ ضمن اینکه پیش بینی می‌شود که در دهه آینده نرخ بروز سرطان سینه دو برابر شود.
,
 
,
مجید زاده با اشاره به علل ایجاد انواع سرطان،بیان داشت:دخانیات اولین عامل ایجاد سرطانهاست؛ضمن اینکه چاقی و عدم تحرک دلائل دیگر ایجاد سرطانهاست.
,
 
,
وی با اشاره به نقش فرزندان شدن در سنین بالا در ابتلا به سرطان پستان،گفت:سن بالای فرزندان شدن به ویژه از ۳۵سالگی به بعد فاکتور جدی برای ایجاد سرطان پستان است.
,
 
,
وی با اشاره به موفقیت های درمان سرطان در ایران،افزود:روند تشخیص سرطان در ایران به سمتی می رود که در مراحل اولیه گسترش یافته است.
,
 
,
رئیس دهمین کنگره سرطان پستان با اشاره به نقش توارث در ایجاد سرطان پستان،تصریح کرد:امروز راه هایی برای پیشگیری از بروز سرطان وجود دارد .برای نمونه اگر در خانواده‌ای سابقه سرطان وجود دارد فرد می تواند به کلینیک های ژنتیک سرطان مراجعه کرده و کارهای مربوط به درمان را انجام دهد.
,
 
,
مجید زاده با اشاره به انواع غربالگری ،ادامه داد:غربالگری دو نوع است؛ یکی مبتنی بر جمعیت و نوع دوم غربالگری توسط خود مردم است.
,
 
,
وی  بابیان اینکه مشکل غربالگری در دنیا بحث بودجه است،گفت:دنیا تلاش می کند بجای بودجه زیاد برای غربالگری، جمعیت کوچک در حال خطر را غربالگری می کنند و این روش سودمند تر است.
,
 
,
رئیس دهمین کنگره سرطان پستان گفت :پروفایل ژنتیکی افراد یکی از روش های پیدا کردن افراد سرطانی در خطر است.
,
 
,
وی تاکید کرد:وضعیت درمان سرطان در ایران وضعیت خوبی است و این روند در حال رشد است.
,
 
,
رئیس دهمین کنگره سرطان پستان با اشاره به سرطان سارکوم،گفت: این سرطان مربوط به بافت و استخوانهای و انواع مختلف دارد.اما شیوع زیادی ندارد و به همین علت متولی مشخصی برای درمان در کشور وجود ندارد.
,
 
,
مجید زاده با اشاره میزان بروز سرطان پستان در ایران،گفت:در ایران سالانه حدود ۱۳هزار نفر مبتلا می شوند و این عدد در حال رشد است.
,
 
,
وی افزود:سن بروز سرطان پستان در کشورهای غربی بعد از ۵۵ سالگی است اما در ایران یک دهه پایین تر است؛ ضمن اینکه پیک بروز در سنین ۵۵ تا۶۰ سالگی و نیز بالای ۸۰ سالگی است.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه