اخبار داغ

رئیس شورای شهر زنجان:

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید در زنجان نهادینه شود/ شهرداری طرح تفکیک زباله از مبدا را در زنجان اجرا می‌کند

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید در زنجان نهادینه شود/ شهرداری طرح تفکیک زباله از مبدا را در زنجان اجرا می‌کند
رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا گفت: شهر داری به دنبال تحقق شدن این امر در سطح شهر زنجان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حیدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نیاز به تفکیک زباله و ارتقاع فرهنگ تفکیک زباله در شهر زنجان، اظهار کرد: در شهر زنجان در حال حاضر یک سازمان مردم نهاد در این زمینه با شهرداری در حال همکاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه این سازمان مردم نهاد با توزیع مخازن زباله به منازل همشهریان در برخی از نقاط شهر، ابراز کرد: کار فرهنگی متناسب با طرح تفکیک زباله از مبدا از طریق همین سازمان مردم نهاد در حال انجام است.

,

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به فعالیت کیوسک‌های جمع آوری زباله و پسماند ها شهری توسط سازمان مردم نهاد مذکور، عنوان کرد: این سازمان مردم نهاد به نوعی فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار خود دارد.

,

وی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان در کنار جمع آوری زباله ها به صورت مکانیزه در حال فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا است، تصریح کرد: فرهنگ سازی برای تفکیک از مبدا در حال گسترش است و چند نقطه از شهر مورد توجه برای این طرح است.

,

حمیدی با اشاره به دونوع نگاه موجود در جامعه به زباله گردها و پدیده ناهنجار زباله گردی در شهر زنجان، بیان کرد: نگاه اول به این پدیده این است که این افراد نیازمند هستند و با این کار بخشی از نیازهای مالی خود را رفع می‌کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در واقعیت برخی از زباله گردها واقعا جزو افراد و اقشار نیازمند جامعه هستند، خاطر نشان کرد: به نظر من کار این افراد کار با ارزشی است اگرچه کار این افراد از نظر شکلی مناسب نیست.

,

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه در برخی از خانواده های نیازمند، نیاز مالی این افراد از طریق زباله گردی رفع می شد، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم زباله‌گردها را در زیر چتر حمایتی در طرح تفکیک زباله قراردهیم به نفع جامعه خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه اطلاعی از حواشی زباله گردی و زباله دزدی در کلان شهرها ندارم، عنوان کرد: با توجه به فعالیت سازمانهای مردم نهاد و سیستم جمع آوری زباله در زنجان به صورت مکانیزه، فکر میکنم حواشی زباله گردی بعد از این در زنجان منتفی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه