اخبار داغ

عضو کمیسیون اصل نود در گفتگو با دانا:

نماینده‌ای که دوباره رأی بیاورد یعنی عملکرد راضی کننده‌ای داشته است/ عدم بکارگیری بازنشستگان و برنامه ششم توسعه؛ مهم‌ترین مصوبات مجلس دهم

نماینده‌ای که دوباره رأی بیاورد یعنی عملکرد راضی کننده‌ای داشته است/ عدم بکارگیری بازنشستگان و برنامه ششم توسعه؛ مهم‌ترین مصوبات مجلس دهم
داداشی در رابطه با نقاط قوت و ضعف مجلس دهم گفت: نقطه قوت مجلس دهم نظارت و قانون گذاری است و ما در این دوره قوانین خوبی را در مجلس مصوب کردیم؛ ولی یکی از نقاط ضعفی که برای همه نمایندگان مجلس متصور است، کارهای مختلفی است که از یک نماینده می خواهند که بعضاً نمایندگان به کارهای جزئی در شهرستان ها ورود می کنند که همین مسائل موجب کاهش شاخص های کار نمایندگی می شود.
[

«ولی داداشی» عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به عملکرد مجلس دهم اظهار داشت: من خودم نماینده مجلس هستم و نمی شود که مجلس را زیر سوال ببرم بر همین اساس مردم باید به عملکرد مجلس نمره بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: اگر خود نمایندگان بخواهند به عملکرد مجلس نمره دهند، طبیعتاً هر کسی به عملکرد خودش 20 یا حتی بالاتر نمره خواهد داد، لذا باید نظرسنجی صورت بگیرد.

,

نماینده مردم آستارا در مجلس خاطر نشان کرد: مشخصاً حضور مردم در پای صندوق های رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس نشان خواهد داد که از عملکرد مجلس رضایت داشته اند یا خیر.

,

داداشی حضور مردم در انتخابات آتی مجلس را معیاری برای ارزیابی عملکرد مجلس دهم دانست و افزود: نمایندگانی که در ادوار مختلف مجلس کار کردند و مجددا آمدند و صلاحیت گرفتند، اگر دوباره رای بیاورند نشان می دهد که خوب کار کرده و مطالبات مردم را پیگیری کرده اند ولی اگر رای نیاروند در واقع یعنی نتوانسته اند رضایت مردم را جلب کنند؛ به هر حال دوم اسفند ماه سال جاری همه چیز مشخص خواهد شد و مردم نظرشان را نسبت به عملکرد مجلس دهم اعلام خواهند کرد.

,

وی در تشریح مهم ترین طرحی که در مجلس دهم تصویب شد، گفت: طرح های مختلفی در مجلس دهم مطرح شد یکی از این طرح ها بحث قانون عدم بکارگیری بازنشستگان بود که خیلی مهم بود؛ همچنین در مجلس دهم تصویب برنامه ششم توسعه را داشتیم که موارد خوبی در آن مطرح شد و بسیاری از معضلات محیط زیستی مطرح و دغدغه های اشتغال و امثالهم در آن دیده شد.

,

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص طرح های مطرح شده در مجلس دهم که حائز اهمیت نبوده بیان داشت: این را نمی توان گفت که چه طرح هایی از اهمیت برخوردار نبوده است؛ در کمیسیون های مختلف ده ها و یا صدها طرح داریم و من نمی دانم کدام طرح کم اهمیت است.

,

داداشی در رابطه با نقاط قوت و ضعف مجلس دهم تصریح کرد: نقطه قوت مجلس دهم نظارت و قانون گذاری است و ما در این دوره قوانین خوبی را در مجلس مصوب کردیم؛ ولی یکی از نقاط ضعفی که برای همه نمایندگان مجلس متصور است، کارهای مختلفی است که از یک نماینده می خواهند که بعضاً نمایندگان به کارهای جزئی در شهرستان ها ورود می کنند که همین مسائل موجب کاهش شاخص های کار نمایندگی می شود.

,

وی در توضیح این مسئله گفت: وقتی که یک نماینده به کارهای ریز و جزئی وارد می شود از حرکت و شاخص های خودش باز می ماند و راندمان کار مجلس کاهش پیدا می کند.

,

نماینده مردم آستارا در مجلس اذعان کرد: امیدواریم صدا و سیما و رسانه ها و همچنین خود نمایندگانی که می خواهند کاندیدا شوند و قصد ورود به بهارستان را دارند، باید به مردم توضیح دهند که کار نمایندگی قانون گذاری، تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین است نه ورود به کارهای جزئی و کارهایی که مربوط به یک نماینده نیست و در واقع  شأن نمایندگی را پایین می آورد.

,

داداشی در پایان گفت: یکی از نقاط ضعف مجلس همین مسئله است، یعنی نمایندگان درگیر کارهای مربوط به حوزه نمایندگی خود می شوند و معمولا در شهرستان ها با آن دست به گریبان هستند هستند که امید است رسانه ها حوزه و وظایف نمایندگان را برای مردم روشن کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه