اخبار داغ

با زائران اربعین_12/

شیخ زکزاکی چگونه 15 میلیون از اهل تسنن نیجریه را شیعه کرد؟+فیلم

شیخ زکزاکی چگونه 15 میلیون از اهل تسنن نیجریه را شیعه کرد؟+فیلم
جوان اهل نیجریه که در گذشته از جمله مسلمانان اهل تسنن این کشور بود در راهپیمایی اربعین حسینی از ماجرای شیعه شدن خود توسط شیخ زکزاکی سخن گفت.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم کوتاهی که پیش رو دارید صحبت های این جوان اهل نیجریه در خصوص ماجرای شیعه شدنش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

این جوان نیجریه‌ای در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا بعد از معرفی خود اظهار داشت: من قبلا سنی بودم و توسط شیخ زکزاکی شیعه شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجوی بین الملل بوده و در تهران مشغول تحصیل است گفت: ؛ همه مردم نیجریه تا قبل از سال 1980 سنی بودند اما به خاطر الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران و توسط شیخ زکزاکی تقریبا 15 میلیون نفر از مردم نیجیریه شیعه شدند.

,

این دانشجوی بین المللی در ایران با انتقاد از دخالت‌های کشورهای منطقه در امور نیجریه تصریح کرد: بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با همکاری آمریکا و اسرائیل و حمله به شیعیان نیجریه تقریبا هزار نفر را کشتند و در حال حاضر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه زندانی است و ان شاءالله که به زودی آزاد شود.

,

این جوان نیجریه‌ای در پاسخ به آخرین وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی و روند درمان او نیز گفت: شیخ زکزاکی یک ماه پیش برای درمان به هند رفت، اما اتفاقاتی افتاد که حکومت هندوستان به دستور حکومت نیجریه شیخ زکزاکی را از هند بیرون کرده و به نیجریه برگرداندند؛ آمریکا و عربستان به دلیل داشتن پول زیاد، بر دولت نیجریه تسلط دارند و  برای این کار هزینه زیادی کرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه