اخبار داغ

پژوهشگر قرآنی:

راهپیمایی اربعین تأثیر شگرفی بر آینده سیاسی جهان اسلام خواهد گذاشت

راهپیمایی اربعین تأثیر شگرفی بر آینده سیاسی جهان اسلام خواهد گذاشت
امام جمعه بهاباد اظهار داشت: راهپیمایی اربعین بسیار قدرتمند و سیاسی است و علاوه بر جنبه‌های دینی و عبادی قطعا تأثیر بین‌المللی شگرفی را بر آینده سیاسی جهان اسلام خواهد گذاشت و نقش بزرگی در پیروزی‌های مردم منطقه و مردم کشورهای اسلامی خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: ما در زیارت اربعین می‌خوانیم که اباعبدالله شما در حالی مردم و جامعه را شناختی که حالت «تغطرس» داشتند؛ «تغطرس» به معنای شیفتگی به دنیا، شیفتگی به خودخواهی‌شان و شیفته شدن به محیط‌های مادی است و این تغطرس بود که اباعبدالله الحسین تا کربلا تشریف بردند و آنجا به شهادت رسیدند و در ادامه دارد «لیستنقذ ناس من الحیره و الجهاله» یعنی یا اباعبدالله شما با خون خودتان مردم را نجات دادید و غریق نجات شدید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه زیارت اربعین مورد تأکید و سفارش شده است، اظهار داشت: اولین بار جناب جابر عبدالله انصاری در اربعین امام حسین علیه‌السلام را زیارت کرد و آن شاهکار بزرگی که جناب جابر در اربعین اول یا دوم کرد در حقیقت یک حرکت پر تنش سیاسی بود و وی جانش را کف دست گذاشت و دلیلش هم اتفاقاتی بود که بعدا برای او ایجاد شد، به‌طوری‌که بعدا بنی‌امیه وی را دستگیر و با او برخورد کردند.

,

امام جمعه بهاباد افزود: در طول دوران مختلف علما و بزرگان و مردم سعی می‌کردند اربعین را بزرگ نگه دارند تا اینکه به دوران ما رسید و قرعه کار به نام جمهوری‌اسلامی و مردم بزرگوار ما درآمد و امروز بعد از سقوط صدام در عراق، مردم خوب و عزیز عراق را هم متحد کرد و الان چندین سال است که اربعین علاوه بر اینکه یک عبادت و زیارت است به یک موج بزرگ سیاسی علیه نظام استکبار نیز تبدیل شده است.

,

ابراهیمی بشکانی خاطرنشان کرد: اینقدر این مسئله حساس است که یکی دو سال قبل آمریکایی‌ها ده‌ها خبرنگار را اعزام کردند تا ببینند ماجرا از چه قرار است و چه اتفاقی افتاده و چرا مردم اینگونه می‌آیند؛ در واقع آن‌ها ارزیابی‌های خودشان را دارند و این پدیده را با حساسیت رصد می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه علت حساسیت راهپیمایی اربعین از بعد مذهبی، سیاسی و اجتماعی است، عنوان کرد: از نظر اجتماعی، مردم مسلمان از کشورهای مختلف که مشرف می‌شوند در یک فضای آزاد و فضایی بدون رعب و وحشت با هم آشنا می‌شوند و این نماد بزرگی برای ظرفیت‌شناسی ملت‌ها است؛ از نظر عبادی هم که معلوم است آن روح معنویتی که به برکت شهادت اباعبدالله‌الحسین در این مسیر در مردم ایجاد می‌شود تا چندین ماه بیمه هستند.

,

این پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه بعد دیگر گردهمایی بزرگ اربعین بعد سیاسی است، یادآور شد: حضرت امام (قدس) فرمودند اگر مسلمین متحد می‌شدند و هر نفری یک سطل آب می‌ریختند اسرائیل را آب می‌برد، امروز این اتحاد دارد به وجود می‌آید و نه تنها در بین پیراوان اهل بیت علیهم‌السلام بلکه حتی در بین جریان اهل تسنن و حتی در بین غیرمسلمین هم دارد این جریان یک جریان سیاسی قدرتمندی علیه استکبار می‌شود.

,

ابراهیمی بشکانی با اشاره به عصبانیت دشمنان از این رخداد عظیم و تلاش آن‌ها برای کم اهمیت جلوه دادن آن، بیان کرد: اگر یک رخداد کوچکی در دنیا اتفاق بیفتد رسانه‌های دنیا بیداد می‌کنند و هیاهوی بزرگی برای آن به راه می‌اندازند، اما 15-20 میلیون انسان از چندین کشور جهان چنین راهپیمایی با عظمتی را راه انداخته‌اند و رسانه‌های دشمن هیچ توجهی نمی‌کنند و حتی سعی می‌کنند آن را سانسور کنند.

,

وی تأکید کرد: این راهپیمایی بسیار قدرتمند و سیاسی است و علاوه بر جنبه‌های دینی و عبادی قطعا تأثیر بین‌المللی شگرفی را بر آینده سیاسی جهان اسلام خواهد گذاشت و نقش بزرگی در پیروزی‌های مردم منطقه و مردم کشورهای اسلامی خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه