اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

اربعین جلوه ای از خودباوری اجتماعی است/تمرین استقامت برکتی از حماسه اربعین حسینی

اربعین جلوه ای از خودباوری اجتماعی است/تمرین استقامت برکتی از حماسه اربعین حسینی
کارشناس مذهبی گفت: برکت بزرگ اربعین حسینی این است که ما را به خودباوری می‌رساند و ما را از یأس و ناامیدی دور می‌کند و این در واقع همان روحیه ما می توانیم است که امام بزرگوارمان بارها تکرار می کردند و سعی کردند در بدنه اجتماع آن را به باور تبدیل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی کارشناس مسائل مذهبی و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی در گفتگو دیار آفتاب؛ با ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی؛ با اشاره به آثار و برکات حماسه پیاده روی اربعین گفت: اولین برکت گردهمایی بزرگ بین المللی این است که ما می توانیم به یک خودباوری برسیم که این تجمع عظیم با این قدرتی که اداره می شود و به تعبیر مقام معظم رهبری این تجمع نشان می دهد که خود امام حسین(ع) این جریان را مدیریت می کند وگرنه این تجمع که میلیون ها نفر را دور هم جمع کرده بدون هیچ مشکل اساسی انجام می شود و عنایات و کرامات حسینی پشت این جریان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: برکت بزرگ اربعین حسینی این است که ما را به خودباوری می رساند و ما را از یأس و نا امیدی دور می کند و این در واقع همان روحیه ما می توانیم است که امام بزرگوارمان بارها تکرار می کردند و سعی کردند در بدنه اجتماع آن را به باور تبدیل کنند و نمونه بارز آن دفاع مقدس است که با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند و پیروز از میدان با عزت بیرون آمدن بود.

,

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امروز آن روحیه ای که امام برای ما به یادگار گذاشت باید در عرصه اقتصادی به کارگیری شود گفت: اربعین حسینی این را به ما یادآوری می کند که در این عرصه هم روی پای خود بایستیم.

,

وی تبادل فرهنگ های بین دو ملت را از دیگر برکات پیاده روی اربعین حسینی خواند و افزود: ما در ملت عزیز ایران می بینیم یک فرهنگ به نام ایثار و شهادت وجود دارد و همچنین در ملت عراق خصوصاً در این ایام یک همبستگی و مهمان نوازی وجود دارد که اینها می تواند هم برای ما و هم آنها الگویی باشد.

,

کارشناس مذهبی اظهار داشت: امروز ملت عراق به برکت ایستادگی و مقاومت جبهه انقلاب اسلامی هوشیار شده است و میدانی که برای حشدالشعبی باز شده و بسیج مردمی که در عراق راه افتاده است همگی برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی است.

,

وی تمرین استقامت را از دیگر برکات حماسه اربعین حسینی خواند و بیان داشت: یعنی انسان از همین پیاده روی و این عشقی که سبب می شود او به یک نقطه کشیده شود و همه موانع را پشت سر بگذارد و مشکلات را به راحتی برطرف کند این خود درس دیگری است که اولا به ما می آموزد حرکتمان باید کاروانی باشد و دوما انگیزه برای حرکت داشته باشیم.

,

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی به ما می آموزد که در میدان عمل برخی مشکلات و موانع وجود دارد و حرکت ما باعث برکت خواهد شد و این از نتایج زیارت اربعین می باشد که باید برای سایر امورات ما درس مهمی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه