اخبار داغ

مسئول ستاد اربعین شهرستان بهار:

بهاری ها با ۸ ایستگاه صلواتی پذیرای زائرین اربعین هستند/ایستگاه های صلواتی در زمان برگشت فعال هستند

بهاری ها با ۸ ایستگاه صلواتی پذیرای زائرین اربعین هستند/ایستگاه های صلواتی در زمان برگشت فعال هستند
مسئول ستاد اربعین شهرستان بهار از برپایی ۷ ایستگاه صلواتی در بهار و یک موکب مزین به نام شیخ محمد بهاری در کربلا در ایام اربعین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مردم شهرستان بهار امسال با ۸ ایستگاه صلواتی پذیرای زائرین اباعبدالله الحسین هستند. در این باره گفتگویی با خسرو طالبی، مسئول ستاد اربعین شهرستان بهار داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

خسرو طالبی تعداد ایستگاه های صلواتی شهرستان را در اربعین امسال ۷ ایستگاه در شهرستان و یک زائرسرا در عراق برشمرد و گفت: ایستگاه صلواتی آیت الله بهاری در ابتدای ورودی بهار، ایستگاه امام حسن مجتبی در مهاجران و در پلیس راه همدان قزوین، ایستگاه شهید حججی در ورودی شهر لالجین، ایستگاه علی ابن موسی الرضا در ورودی زاغه مستقر هستند.

,

طالبی ادامه داد: ایستگاه صلواتی شهید مجید صانعی در ورودی آبرومند و شهدای گمنام در سیمین و در نهایت موکب آیت الله بهاری در شهر مقدس کربلا پذیرای زائران حسینی هستند که امسال برای بار اول ایستگاه شهدای گمنام سیمین نیز به جمع میزبانان حسینی افزوده شده است.

,

وی با بیان این مطلب که رفتار و کردار خادمین ایستگاه های صلواتی که به نام آیت الله بهاری مزین شده باید در شان و شخصیت این عالم گرانقدر باشد گفت: چه در کربلا و چه در داخل شهرستان همه خادمین زائرسرا و ایستگاه های صلواتی باید رفتار و کرداری شایسته داشته باشند و ما این را به خادمین بارها تاکید کرده ایم.

,

مسئول ستاد اربعین شهرستان بهار همچنین به ارائه گزارش کوتاهی از روند برگزاری جلسات ستاد عتبات در سال گذشته پرداخت و گفت: از آنجایی که همه کمک های این ستاد مردمی است، ما بر خود لازم می دانیم که گزارش مبسوط به مردم ارائه دهیم تا همه به جزئیات کار ستاد واقف باشند.

,

طالبی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰ جلسه با ۷۰ مصوبه با تشکیل کمیته ۵ گانه داشتیم که در بخش های مختلف فرهنگی، خدماتی، تبلیغات و … فعالیت داشتند و در مدت فعالیتشان ۳۵۶ هزار وعده غذایی شامل صبحانه، نهار و شام و ۲۰۰ هزار وعده غذایی به زائران ارائه دادند.

,

وی همچنین گفت: در موکب کربلا سال گذشته ۴۵ هزار وعده غذایی و ۵۰ هزار میان وعده بین زائران توزیع شد و امسال نیز پیش بینی می کنیم که روزانه بیش از ده هزار پرس غذا بین زائران توزیع شود.

,

مسئول ستاد اربعین شهرستان بهار در خصوص اسکان زائران گفت: سال گذشته ۹ هزار نفر و در کربلا ۲۳ هزار نفر در موکب و ایستگاه های صلواتی اسکان یافتند و جمعا مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان که ۵۴۰ میلیون تومان در ایستگاه های صلواتی و ۳۶۰ میلیون تومان در شهر کربلا برای خدمات، اسکان و پذیرایی از زائران هزینه شد.

,

طالبی با بیان این مطلب که ۹۸ درصد هزینه ها توسط کمکهای مردمی و ۲ درصد توسط ادارات دولتی تامین می شود، اظهار داشت: سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان در تمامی ایستگاه های صلواتی هزینه شد و پیش بینی می کنیم که این مبلغ امسال یه یک میلیارد تومان برسد.

,

وی با بیان این مطلب که هیچ گاه برای موکب و ایستگاه ها از مردم کمک نمی خواهند و این خود مردم هستند که خودجوش به صحنه آمده و در این امر کمک می کنند، با ولی نعمت دانستن مردم شهرستان بهار گفت: همه این ایستگاه های صلواتی با کمک مردم که ولی نعمت ما هستند برپا می شوند و از جایگاه حقوقی ستاد بازسازی عتبات عالیات و اربعین از این مردم کمال تشکر را داریم.

,

اکثر ایستگاه های صلواتی در زمان برگشت فعال هستند

,

مسئول ستاد اربعین شهرستان بهار در ادامه از تلاش های فرماندار و پیگیری مجدانه امام جمعه شهرستان و همچنین هماهنگی و همدلی کلیه ادارات شهرستان تشکر کرد و این حرکت را در جهت زمینه سازی ظهور امام زمان دانست و اظهار امیدواری کرد که امسال باشکوه تر از سالهای قبل این حرکت عظیم شکل گیرد.

,

طالبی با بیان اینکه  ایستگاه های صلواتی تا ۳۰ مهر به زائرین خدمت رسانی می کنند گفت: اکثر ایستگاه های صلواتی در شهرستان برای زمان برگشت زائران خود را مهیا کرده اند و در زمان برگشت فعال می شوند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه