اخبار داغ

گزارشی از آخرین تحولات مرز خسروی؛

رضایت زوار از زیرساخت‌های مرز خسروی/ فراهم شدن تمهیدات لازم برای موج بازگشت زائران اربعین

رضایت زوار از زیرساخت‌های مرز خسروی/ فراهم شدن تمهیدات لازم برای موج بازگشت زائران اربعین
زواری که مرز خسروی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده بودند از زیرساخت ها و خدمات ارائه شده در این مرز راضی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  هر روز که یک قدم به ایام اربعین نزدیکتر می شویم، شور و اشتیاق مضاعف و دو چندانی در دل عاشقان حسینی به وجود می آید، شوقی که آنان را به این راه بی پایان می کشاند و هر روز و هر روز با اشتیاقی بیشتر و بیشتر در این مسیر گام بر می دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

مرز خسروی نیز این روزها میزبان خیل عاشقانی است که در راه بی پایان عشق به حسین گام برداشته و طی طریق می کنند.

,

هر چند که بسیاری از زائرانی که قصد پیاده روی داشتند در آخرین روزهای هفته گذشته، کشور را از طریق این مرز به مقصد کربلای معلی ترک کرده و از خیل آنها قدری کاسته شده است، اما باز هم در مرز خسروی که از دیرباز دورازه کربلا بوده است، شور و نوای زائران حسینی می پیچد و عاشقان اینبار با دستانی پُر از پابوس امام خود بازگشته و با رضایت کامل از خدمات ارائه شده به مام وطن بازگشته اند.

,

براساس گزاش های خبرنگار مرصاد مستقر در مرز خسروی، تمهیدات لازم برای موج بازگشت زوار از خسروی فراهم است و طبق اعلام صورت گرفته زوار اربعین می توانند از طریق این مرز به کشور بازگردند.

,

محدودیت هایی هم که در برخی مسیرهای منتهی به خسروی اعمال شده بود از روز گذشته لغو شده و ترددهای روان در این مسیرها در جریان است.

,

با شروع موج بازگشت های زوار از عتبات عالیات این مرز میزبان زواری است که از عتبات عالیات به کشور بر می گردند.

,

زوار از خدمات رسانی این پایانه مرزی، زیرساخت های مناسب، استقرار تیم های مختلف بهداشتی، موکب های مستقر در این مرز و سایر خدمات ابراز رضایت می کنند.

,

تمهیدات لازم برای موج بازگشت زوار از خسروی فراهم است

, تمهیدات لازم برای موج بازگشت زوار از خسروی فراهم است,

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به بازگشایی مرز خسروی طی امسال اظهار داشت: اصل تردد زائران طی ایام اربعین از این مرز شروع شد اما این مرز یک سری محدودیت هایی دارد و تردد از آن تنها از ۷ صبح تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه امکانپذیر است و خروج زوار طی این ساعت ها صورت می گیرد.

,

وی افزود: طی روزهای گذشته حجم زیادی از زوار به این مرز مراجعه کرده بودند که با توجه به اینکه در آن سوی مرز محدودیت هایی وجود دارد، طی ۲ روز گذشته یک سری محدودیت ها اجرا شد اما هم اکنون و از صبح امروز تردد به صورت کاملا روان جریان دارد.

,

معاون اجتماعی ناجا استان کرمانشاه تاکید کرد: تمام تمهیدات نیز برای زائران در نظر گرفته شده و با کمترین زمان پشت  گیت های انتظامی و مرزبانی از مرز خارج می شوند.

,

, ,

لغو محدودیت‌های اعمال شده در مسیر اسلام آباد غرب _ قصرشیرین

, لغو محدودیت‌های اعمال شده در مسیر اسلام آباد غرب _ قصرشیرین,

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با  خبرنگار مرصاد، در خصوص آخرین وضعیت راه های استان کرمانشاه و مسیرهای منتهی به مرز خسروی اظهار داشت: هم اکنون تمام مسیرها باز بوده و تردد در حال انجام است.

,

وی افزود: ترافیک در محورهای منتهی به مرز خسروی نیز نیمه سنگین و روان است و بار رفت و بار برگشت را در مسیرهای مذکور داریم.

,

فرمانده پلیس‌راه استان کرمانشاه از لغو محدودیت های اعمال شده برای خودروها در مسیر اسلام آباد غرب تا قصرشیرین خبر داد و گفت: هم اکنون هیچ محدودیتی در هیچ یک از مسیرهای استان برای تردد خودروها نداریم.

,

این مسئول خطاب به زائران حسینی گفت: زائران گرامی در زمان برگشت از کربلای معلی در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری مرزها، جای امنی برای استراحت پیدا کرده و سپس مسیر خود را ادامه دهند.

,

, ,

جابجایی زوار اربعین با ۲۸۵ دستگاه اتوبوس /افزایش کرایه نداریم

, جابجایی زوار اربعین با ۲۸۵ دستگاه اتوبوس /افزایش کرایه نداریم,

کوروش محمدی در گفتگو با  خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با وجود اینکه قیمت کرایه اتوبوس درتهران ۱۰۰ درصد افزایش داشته، در سطح استان کماکان نرخ کرایه ها افزایش نداشته است.

,

رئیس انجمن صنفی رانندگان اتوبوسرانی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: در استان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین از تمام ناوگان اتوبوسی شامل ۲۸۵ دستگاه اتوبوس و ۴۵۰ دستگاه مینی بوس استفاده شده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی دال بر تخلف اضافه نرخ در کرمانشاه نداشتیم.

,

محمدی گفت: توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه های مربوطه و در پایانه شهید کاویانی انجمن های صنفی رانندگان بخش مسافر و انجمن صنفی شرکت ها و موسسات مسافربری بر روند جابجایی مسافران نظارت کامل دارند.

,

, ,

ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین به قصرشیرین

, ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین به قصرشیرین,

مرادعلی تاتار در گفتگو با  خبرنگار مرصاد، در خصوص آخرین وضعیت پارکینگ ها و اسکان زائران در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی اظهار داشت: هم اکنون وضعیت شهرستان از همه نظر مطلوب است.

,

وی افزود: با توجه به تراکم جمعیت طی روزهای مذکور و ساعت تردد زائران، مردم در مراکز اسکان تدارک دیده شده در شهرستان و مرز خسروی از جمله هتل ها، زائرسراها، سالن های ورزشی و...اسکان داده شده اند و تمام مراکز مذکور آمادگی کامل برای اسکان و پذیرایی زائران را دارند.

,

فرماندار قصرشیرین از ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر حسینی به شهرستان قصرشیرین از زمان بازگشایی مرز تاکنون خبر داد و گفت: زائران در تمام ورودی های شهر مورد استقبال و احترام قرار گرفته و پس از پذیرایی در مسیر با خیال راحت و از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلا شدند.

,

ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار زائر کرمانشاهی در سامانه سماح

, ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار زائر کرمانشاهی در سامانه سماح,

حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: از ابتدای ثبت نام زوار اربعین تاکنون ۵۵ هزار و ۱۰۰ نفر از استان کرمانشاه در سامانه سماح ثبت نام کردند.

,

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه بیان کرد: شمار افراد ثبت نام شده نسبت به اربعین سال گذشته از افزایش چشمگیری برخودار بوده است.

,

وی عنوان کرد: ثبت نام از زوار اربعین همچنان تا ۷۲ ساعت قبل از اربعین ادامه دارد.

,

این مسئول بیان داشت: امسال زیرساختها به گونه ای فراهم شده که با افزایش شمار ثبت نام کنندگان در سامانه سماح مشکلی در سایت ایجاد نشود.

,

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنان ۱۸ دفتر زیارتی در سطح استان کرمانشاه مشغول ارائه خدمات به زوار اربعین هستند.

,

۲۵ درصد کانال‌های صوتی در پرترافیک‌ترین روز خسروی اشغال شده است

, ۲۵ درصد کانال‌های صوتی در پرترافیک‌ترین روز خسروی اشغال شده است,

مسیب قبادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در روز جمعه که پرترافیک ترین روز از نظر ارتباطات در مرز خسروی بوده است و حدود ۵۰ هزار نفر در مرز خسروی حضور داشتند، تنها ۲۵ درصد کانال های صوتی و ۵۰ درصد از ظرفیت اینترنت تلفن همراه اول اشغال شده و مابقی ظرفیت ما خالی بوده است.

,

وی افزود: با توجه به ظرفیت ایجاد شده، ما ظرفیت پوشش ارتباطات تا ۴ برابر میزان مذکور را داشتیم و از نظر پهنای باند دیتا نیز ۵۰ درصد دیگر ظرفیت اشغال نشده وجود داشت.

,

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه تاکید کرد: پیش بینی های ما برای پوشش ارتباطی مرز خسروی و مسیر تردد زوار از کنگاور تا خسروی به گونه ای بوده که بیش از ظرفیت اشغال شده در پرترافیک ترین روز جواب می دهد و تنها یک چهارم کانال های ارتباطی ما اشغال شده بود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: ما به منظور ارتقا ظرفیت های ارتباطی حداقل ۶ سایت را در قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی و دو سایت جدید نیز در ورودی شهر قصرشیرین اضافه کرده ایم.

,

, ,

زوار از ورود محصولات کشاورزی و بذر به کشور خودداری کنند

, زوار از ورود محصولات کشاورزی و بذر به کشور خودداری کنند,

سیدافشین صفوی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به اعمال محدودیت ورود محصولات کشاورزی و اندام های گیاهی توسط زائران اظهار داشت: یکی از ماموریت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی، حفظ امنیت کشاورزی کشور چه در بحث محصولات زراعی، چه مسائل باغی و چه محصولات دامی است.

, خ,

وی تصریح کرد: یکی از راه های سرایت آفات، بیماری ها و علف های هرز از یک کشور به کور دیگر، جابجایی محصولات کشاورزی یا اندام های گیاهی مانند بذر،میوه، پیازچه و نهال است.

,

معاون سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: یک سری آفات هستند که در کشور ما وجود ندارند، لذا اگر زائران عزیز محصولات کشاورزی یا اندام های تکثیری را از عراق بیاورند، این امکان وجود دارد که باغات ما به این آفات، بیماری ها و علف های هرز آلوده شود.

,

استقرار ستاد گمشدگان بهزیستی در مرز خسروی

, استقرار ستاد گمشدگان بهزیستی در مرز خسروی,

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، از استقرار ستاد گمشدگان بهزیستی استان در محل مرز خسروی و در محل موکب این اداره کل در مرز خبر داد.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: این ستاد به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی صورت گرفته است.

,

وی تصریح کرد: در این ستاد تیم های اورژانس اجتماعی بهزیستی ۱۲۳ مستقر بوده  و به شناسایی افراد گمشده و مجهول الهویه در هر سنی اقدام می کنند.

,

, ,

رضوان مدنی ادامه داد: مددکاران و نیروهای اورژانس اجتماعی تا زمان سپردن افراد گمشده به خانواده هایشان، به این افراد خدمات مورد نیاز را ارائه کرده و پیگیری های لازم را انجام می دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه برای چهارمین سال پیاپی نسبت به برپایی دو موکب در مسیر تردد زائران اربعین حسینی جهت ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف بهزیستی و زائران گرامی اقدام کرده است.

,

خروج ۹ هزار زائر از مرز خسروی طی روز یکشنبه

, خروج ۹ هزار زائر از مرز خسروی طی روز یکشنبه,

فریبرز کرمی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: طی امروز یکشنبه ۲۱ مهر ماه  ۹ هزار زائر اربعین حسینی از مرز خسروی خارج شدند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در پی اطلاع رسانی های به عمل آمده، مردم امروز کمتر از روزهای قبل به مرز خسروی مراجعه کردند.
 
کرمی گفت: ترافیک حاکم بر محورهای مواصلاتی امروز بسیار روان بود و زوار با هیچ گونه مشکلی مواجه نبودند.

,
,
,

وی افزود: طی امروز خدمات ارائه شده به زوار از سوی کشور عراق نیز به صورت مطلوب ارائه شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه