اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه عنوان کرد؛

رهاسازی 500 هزار قطعه ماهی قزل‌آلا در استخرهای کشاورزی تربت حیدریه/پیش بینی برداشت 420 تن گوشت سفید

رهاسازی 500 هزار قطعه ماهی قزل‌آلا در استخرهای کشاورزی تربت حیدریه/پیش بینی برداشت 420 تن گوشت سفید
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: در شش ماهه نخست امسال قطعه 500 هزار قطعه ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره کشاورزی این شهرستان رهاسازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عباسپور در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 412 هزار ماهی قرل آلا در 12 مرکز پرورش ماهیان سردابی به مساحت  15 هزار و 246 متر مربع رهاسازی شده که پیش بینی می شود به میزان 370 تن گوشت سفید از این مراکز برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: همچنین در همین مدت تعداد 88 هزار قطعه ماهیان گرمابی نیز در 43 استخر ذخیره کشاورزی به مساحت 49 هزار متر مربع رهاسازی شده که انتظار می رود 56 تن گوشت ماهی گرمابی نیز از این استخرها برداشت شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه هدف از این رهاسازی را افزایش تولید گوشت سفید، افزایش مصرف سرانه ماهی، اشتغالزایی، بارورکردن آب کشاورزی از موادمغزی، استفاده بهینه و دو منظوره از استخرهای موجود عنوان کرد.

,

وی استخرهای دو منظوره پرورش ماهی را تعداد 43 واحد برشمرد و گفت: اغلب مالکان چاههای کشاورزی به منظور بهره وری بهینه از منابع آبی، استخرهای دو منظوره کشاورزی را در مزارع خود احداث کردند.

,

عباسپور اظهارداشت: در حال حاضر این شهرستان رتبه ششم تولید انواع ماهیان را در خراسان رضوی داراست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه