اخبار داغ

سامانه بارشی فعال در سیستان و بلوچستان تضعیف شد

سامانه بارشی فعال در سیستان و بلوچستان تضعیف شد
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با نفوذ سامانه پرفشار به نواحی مرکزی و جنوبی استان، فعالیت سامانه بارشی در استان به شدت تضعیف شد و به احتمال قوی فردا بارش ها پایان می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: با تقویت جریانات شمالی و نفوذ زبانه های پرفشار به نواحی مرکزی و جنوبی استان رفته رفته شرایط برای رشد ابرهای جوششی در نیمه جنوبی استان  از بین می رود.

وی با بیان اینکه امروز در برخی ارتفاعات نیمه جنوبی استان احتمال وقوع رگبارهای پراکنده وجود دارد، گفت: میزان بارش های امروز ناچیز و پراکنده ارزیابی می شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به وزش باد در شمال استان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز و فردا وزش باد شدید و گردوخاک در شمال استان ادامه دارد.

وزش این باد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ملاشاهی افزود:  با توجه به شدت وزش باد احتمال اختلال در ترددهای برخی محورهای شمالی استان نظیر زاهدان-زابل به ویژه در محدوده پاسگاه تاسوکی تا شیله، زابل-زهک و زابل هیرمند وجود دارد.

وی گفت: توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تأثیر باد و گردوخاک اجتناب کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه