اخبار داغ

در گفتگو با مرصاد مطرح شد

ضرورت اکتفای زوار اربعین به زیارت کوتاه

ضرورت اکتفای زوار اربعین به زیارت کوتاه
یک کارشناس مذهبی بر ضرورت اکتفای زوار اربعین به زیارت کوتاه تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد آفتابی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و برگزاری همایش بزرگ پیاده روی اربعین اظهار داشت: روایات و سفارشات اهل بیت (ع) همه بر این بوده که زیارت امام حسین (ع) روز اربعین انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی افزود: از دیگر سفارشاتی که طی این ایام می شود، این است که زائران با بدن پاکیزه و پای پیاده و به شکل گسترده به خدمت امام حسین(ع) بروند.

,

این کارشناس مذهبی  با بیان اینکه امروزه زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین قدری تغییر کرده است، گفت: قبلا زیارت اربعین به این حجم گسترده انجام نمی شده است اما هم اکنون وضعیت تغییر کرده و به یک نماد و توسعه فرهنگی دینی و انقلابی در مقابله با توسعه فرهنگ غرب تبدیل شده است.

,

پیاده روی اربعین یک مانور دینی و همایش اسلامی است

,

وی همایش پیاده روی اربعین را یک مانور دینی و همایش اسلامی و حسینی دانست و گفت: اما این زیارت باید به گونه ای برگزار شود که برای خودمان و دیگران آزار و اذیتی در پی نداشته باشد.

,

حجت الاسلام آفتاب تصریح کرد: در بحث زیارت ائمه ما سفارش می کنند که اگر حتی زیارت خانه خدا خطر جانی داشته باشد دیگر استطاعت مالی انسان معنا ندارد اما در بحث زیارت امام حسین(ع) اینگونه نیست و به دلیل اینکه امام حسین(ع) جانش را برای خداوند فدا کرده است، دیگران نیز می توانند خطرات جانی را به جان بخرند و به زیارت این امام بروند.

,

وی افزود: به سفارش اهل بیت و بزرگان دینی خطرات جانی در زیارت امام حسین(ع) و به ویژه ایام زیارت اربعین معنا ندارد و این در حالی است که حتی برای زیارت خانه خدا نیز اینگونه نیست.

,

حجت الاسلام آفتابی تاکید کرد: علی رغم اینکه این توصیه برای زیارت امام حسین(ع) نیست اما از نظر عقلی مزاحمت و معطلی در مسیر رفت و برگشت زیارت درست نیست.

,

وی افزود: ما باید به گونه ی عمل کنیم که این راهپیمایی، روان و بدون مزاحمت و معطلی برای خودمان و دیگران انجام شود.

,

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: باید رفت و آمدهای ما در مسیر رفت و برگشت زیارت اربعین براساس قاعده ای خاص و  شرایط و امکانات زیربنایی در مرزها باشد.

,

حجت الاسلام آفتابی گفت: مراجع معظم تقلید نیز گفته اند که زیارت در روزهای قبل و بعد اربعین به نیت اربعین، کفایت می کند و همان ثواب را دارد.

,

 وی افزود: به لحاظ شرایط کربلا و عراق، اگر زیارت اربعین یکی دو روز قبل و بعد از اربعین انجام شود، نیز  مانند زیارت در همان روز است و کفایت می کند و در واقع مکفی روز اربعین است.

,

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بنابر موارد فوق و نظر مراجع تقلید از نظر زمان زیارت نیز، زیارت کوتاه و خلاصه برای اربعین کفایت می کند که در واقع همه بتوانند زیارت کنند و با توجه به اینکه امسال نیز حجم گسترده تری از مردم در این همایش عظیم شرکت کرده اند، دچار مشکل نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه