اخبار داغ

معاون بازرگانی سازمان صمت یزد:

رستوران های یزد ملزم به اجرای نرخنامه مصوب هستند/ رستوران های ممتاز در صف اول تخطی از نرخنامه رستوران ها

رستوران های یزد ملزم به اجرای نرخنامه مصوب هستند/ رستوران های ممتاز در صف اول تخطی از نرخنامه رستوران ها
معاون بازرگانی سازمان صمت یزد با بیان این که درخواست افزایش نرخنامه رستوران‌ها در اتاق اصناف در حال بررسی است گفت: تا زمانی که نرخ جدیدی از سوی سازمان صمت تائید و اعلام‌نشده نرخنامه مردادماه لازم‌الاجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی افشار پور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا بابیان این‌که آخرین نرخنامه مصوب رستوران‌های یزد مربوط به مردادماه سال جاری است گفت: ملاک سازمان‌های بازرسی و سازمان صمت آخرین نرخنامه مصوب که  مربوط به مردادماه است می‌باشد که باید در همه رستوران‌ها رعایت شود که البته  در بازرسی‌های انجام‌شده پرونده‌های زیادی به دلیل عدم رعایت این نرخ تشکیل و به تخلفاتشان رسیدگی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی بابیان این‌که  اتحادیه رستوران‌داران یزد درخواست افزایش قیمت در نرخنامه های خود را دارند افزود: اعضای اتحادیه معتقدند که تغییرات قیمت مواد اولیه بسیار زیاد بوده است و روی نرخ آن‌ها تأثیر گذاشته و ازاین‌رو درخواست افزایش نرخ را داده‌اند اما این‌گونه نیست که هر نرخی که پیشنهاد شد پذیرفته و اجازه فروش با آن نرخ داده شود.

,

معاون بازرگانی سازمان صمت یزد با اشاره به آنالیز دقیق قیمت ها تصریح کرد:  اتحادیه درخواست افزایش قیمت‌ها را به اتاق اصناف ارائه کرده و باید در جلسه‌ای متشکل از نمایندگان اتحادیه، اتاق اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده درخواست آن‌ها موردبررسی قرار گیرد و سپس نرخ پیشنهادی باید به سازمان صمت ارسال شود و رئیس سازمان صمت به‌عنوان رئیس کمیسیون نظارت نیز پس از بررسی‌های لازم نرخنامه را تائید می‌کند.

,

افشار پور افزود: درخواست افزایش نرخنامه رستوران‌ها در اتاق اصناف در حال بررسی است و هنوز چیزی به سازمان صمت اعلام‌نشده است اما در صورت وصول در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد البته تا زمانی که نرخ جدیدی از سوی سازمان صمت تائید و اعلام‌نشده نرخنامه مردادماه لازم‌الاجرا است.

,

وی در خصوص گلایه رستوران‌داران نسبت به غیرواقعی بودن نرخنامه مردادماه گفت: اگر اعتراض و نسبت به نرخنامه دارند باید از طریق اتحادیه درخواست خود را برای تغییر نرخنامه به اتاق اصناف ارائه کنند و روند قانونی نرخ‌گذاری طی شود.

,

افشار پور در خصوص طولانی بودن روند  تعیین نرخنامه های جدید گفت: درخواست برای نرخ نامه جدید به خود اتحادیه‌ها  برمی‌گردد بسیاری از نرخ نامه‌ها بوده که در طول یک هفته  به درخواست آن‌ها رسیدگی شده‌ اما مواقعی توقعاتی وجود دارد که شاید نتوانند سایر اعضای حاضر در جلسه نرخ‌گذاری را برای افزایش قیمت توجیه کنند.

,

معاون بازرگانی سازمان صمت یزد تصریح کرد: پس از تائید نرخنامه از سوی سازمان صمت، وظیفه اتحادیه است که به همه اعضای خود نرخنامه جدید را ارائه و رسید دریافت کند؛ طبق بازرسی‌های انجام‌شده نیز اکثر رستوران‌های شهر نرخنامه داشتند اما چند رستوران با درجه ممتاز بودند که نرخنامه مصوب مردادماه را نپذیرفته بودند و اجرا نمی‌کردند که قانوناً هم با آن‌ها برخورد شده است.

,

انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه