اخبار داغ

اهداف سفر پوتین به عربستان چیست؟

اهداف سفر پوتین به عربستان چیست؟
«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، امروز پس از 12 سال در رأس هیأتی وارد عربستان سعودی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار و پس از ۱۲ سال وارد عربستان سعودی شد. سفری که از دو سال گذشته برنامه‌ریزی برای انجام آن صورت می‌گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کاربران شبکه‌های اجتماعی مراسم استقبال از رئیس‌جمهور روسیه را بی نظیر توصیف کرده‌اند که نشان از اهمیت این سفر برای سعودی‌ها دارد.
,
 
,
به نظر می‌رسد بحث در خصوص نفت و همکاری‌های اقتصادی محور رایزنی‌های رئیس جمهور روسیه در این سفر باشد. پوتین روز گذشته به شبکه العربیه گفت که عربستان سعودی بازیگر مهمی در زمینه انرژی جهانی است.
,
 
,
به گفته منابعی در ریاض، شاه سعودی و رئیس‌جمهور روسیه قرار است در خصوص همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف گفت‌وگو و درباره موضوعات منطقه‌ای، به خصوص سوریه، یمن، خلیج فارس و فلسطین رایزنی کنند.
,
 
,
«یورس اوشاکوف» معاون پوتین پیش از این به رسانه‌ها گفته بود که در جریان این سفر قرار است توافقنامه‌های تجاری و اقتصادی امضاء شود. مدیر صندوق سرمایه‌گذاری روسیه نیز حجم این قراردادها را دو میلیارد دلار ذکر کرده است.
,
 
,
«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی شب گذشته، سفر پوتین را تاریخی دانست و مدعی شد که رابط مسکو و ریاض در چهار سال گذشته شاهد تحول بوده است. او همچنین از تصمیم روسیه برای ایجاد شعبه صندوق سرمایه‌گذاری روسیه در ریاض خبر داد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه