اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی:

بیش از 11 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت شد/برخورداری 55 درصد عشایر خراسان‌جنوبی از آب شرب

بیش از 11 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت شد/برخورداری 55 درصد عشایر خراسان‌جنوبی از آب شرب
مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 11میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز به 368 نفر از عشایر پرداخت شده که با آن بیش از 28 هزار رأس دام پروار و بیش از 300 تن گوشت قرمز تولید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین حسین‌پور مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی،اظهار کرد: خراسان‌جنوبی چهارمین استان عشایرنشین کشور بوده و جمعیت عشایرنشین استان 81 هزار نفر و معادل 15 هزار و 676 خانوار عشایری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  حسین حسین‌پور مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی،اظهار کرد: خراسان‌جنوبی چهارمین استان عشایرنشین کشور بوده و جمعیت عشایرنشین استان 81 هزار نفر و معادل 15 هزار و 676 خانوار عشایری است.,
 
,
وی افزود: 7 درصد جمعیت عشایری کشور در خراسان‌جنوبی سکونت دارند و عشایر استان در قالب 58 طایفه مستقل هستند.
,
 
,
80 درصد عشایر در 4 شهرستان مرزی سکونت دارند
, 80 درصد عشایر در 4 شهرستان مرزی سکونت دارند, 80 درصد عشایر در 4 شهرستان مرزی سکونت دارند,
مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حدود 80 درصد عشایر استان در شهرستان‌های مرزی سربیشه، درمیان، زیرکوه و نهبندان مستقر هستند، بیان کرد: بیش از یک میلیون و 200 هزار رأس دام سبک و سنگین در اختیار جامعه عشایری استان قرار دارد.
,
 
,
حسین پور عنوان کرد: 34 درصد جمعیت دامی استان در حوزه عشایر است و 30 درصد تولیدات دامی و 25 درصد صنایع دستی استان مربوط به عشایر استان است.
,
 
,
وی اظهار کرد: عشایر استان سالانه بیش از 6 هزار تن گوشت قرمز و بیش از 9 هزار تن شیر و فرآورده‌های لبنی تولید می‌کنند.
,
 
,
اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی
, اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی, اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی,
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: حدود 55 درصد عشایر استان از آب سالم برخوردار و مابقی نقاط آبرسانی سیار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری درصد برخورداری از آب سالم در مناطق عشایری به 70 درصد و تا پایان سال مالی آینده با اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار در روز ملی روستا و عشایر به استان درصد برخورداری جامعه عشایری از آب شرب بهداشتی به بالای 90 درصد برسد.
,
 
,
حسین پور عنوان کرد: توزیع 39 هزار تن نهاده‌های دامی، 8 هزار و 330 تن آرد، توزیع نفت سفید، بازسازی و مرمت 40 رشته قنات و چاه‌مالداری مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته در حوزه عشایری بوده است.
,
 
,
وی افزود: ترویج انرژی‌های نو با پنل خورشیدی در سطح مناطق عشایری در دستور کار قرار دارد.
,
 
,
پرداخت 35 میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته
, پرداخت 35 میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته, پرداخت 35 میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته,
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته 35 میلیارد تومان تسهیلات برای انجام کارهای زیربنایی به خانوارهای عشایر پرداخت شده و در سال جاری نیز 22 صندوق جدید راه‌اندازی و یک میلیارد و 100 میلیون تومان در این صندوق‌ها توزیع خواهد شد.
,
 
,
حسین‌پور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 11میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز به 368 نفر از عشایر پرداخت شده که با آن بیش از 28 هزار رأس دام پروار و بیش از 300 تن گوشت قرمز تولید شده است.
,
 
,
وی خاطرشنان کرد:همچنین در سال جاری 3 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه 5 ساله به 141 نفر از عشایر و پنج شرکت تعاونی عشایری پرداخت شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه