اخبار داغ

معاون آمار و فناوری دادگستری هرمزگان:

صرفه جویی 100 میلیاردی از طریق صدور ابلاغات الکترونیک قضایی در هرمزگان

صرفه جویی 100 میلیاردی از طریق صدور ابلاغات الکترونیک قضایی در هرمزگان
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی استفاده از ابلاغات الکترونیک توسط مراجع قضایی استان هرمزگان از آبانماه 1395 تاکنون بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ابلاغ الکترونیک قضایی صادر شده که صرفه جویی مبلغی بالغ بر یکصد و شش میلیارد ریال را به همراه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمز؛قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در حاشیه افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر درگهان جزیره قشم و بیست و سومین دفتر از این نوع در استان هرمزگان اظهارکرد: این دفتر توسط بخش خصوصی زیر نظر دادگستری و با اعتباری حدود ۲ میلیارد ریال در مساحت 80 مترمربع آماده خدمت رسانی به مردم شریف این شهر و جزیره قشم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی به مهترین وظایف این دفتر اشاره کرد و افزود: پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض ها، لوایح و تمامی اقداماتی که به صورت ادارای در بدو مراجعه به دادگستری ها مورد نیاز است توسط این دفاتر انجام می‌شود.

,

این مقام قضایی همچنین تصریح کرد:ثبت نام در ساما نه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است نیز در این دفاتر انجام می‌شود.

,

قهرمانی با بیان اینکه در نتیجه استفاده از ابلاغات الکترونیک توسط مراجع قضایی استان هرمزگان از آبانماه 1395 تاکنون بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ابلاغ الکترونیک قضایی صادر شده است عنوان کرد: این موضوع صرفه جویی مبلغی بالغ بر یکصد و شش میلیارد ریال را در پی داشته است.

,

وی یادآور شد : اگر این روند همچنان به صورت سنتی و با استفاده از اوراق دستی یا چاپی انجام می‌شد ، ضمن تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت المال و وقتگیر بودن برای طرفین و مراجع قضایی از شفافیت کافی نیز برخوردار نبود.

,

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان عدم نیاز مردم به مراجعه حضوری به دادگستری و سرعت، دقت و شفافیت را از فواید راه اندازی این دفاتر و استفاده از ابلاغ الکترونیک برشمرد و در ادامه خاطرنشان کرد : جلوگیری از اطاله دادرسی و دسترسی مردم سراسر کشور برای ثبت دادخواست‌های خود از دیگر مزایای این دفاتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه