اخبار داغ

مدیر شبکه تشکل‌های محیط‌زیست مازندران:

تخصیص اعتبار میلیاردی به تشکل‌های منابع طبیعی دروغ محض است

تخصیص اعتبار میلیاردی به تشکل‌های منابع طبیعی دروغ محض است
مدیر شبکه تشکل‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی مازندران برخی‌ها که توهم تشکل‌های مردم نهاد را دارند، علیه تشکل‌های مردم نهاد در حال جوسازی هستند؛ گفت: تخصیص اعتبارات میلیاردی به تشکل‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست و منابع طبیعی یک دروغ محض است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، این روزها حرف و حدیث‌های بسیاری در فضای مجازی در خصوص  تخصیص اعتبارات میلیاردی به سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد مطرح است که تشخیص صحت و سقم آن با اما و اگرهای فراوانی در برابر مخاطبان همراه شده است.

این موضوع که به یکی از خبرهای داغ این روزهای فضای مجازی استان تبدیل شده است، با شبهاتی در خصوص چرایی افزایش یکباره تعداد سمن‌ها، نحوه تقسیم بودجه، ارتباط خانوادگی مدیران اصلی این سمن‌ها با برخی مسئولان و نحوه و محل هزینه این اعتبارات، پروبال گرفت و با عدم ورود مدیران متولی در انتشار اخباری شفاف از این موضوع، روز به روز در حال جوانه زدن نیز است.

داریوش عبادی که خود یکی از فعالان با سابقه و نامدار تشکل‌های زیست محیطی و منابع طبیعی در استان مازندران است در این باره به خبرنگار ما گفت: در خصوص بحث اعتبارات میلیاردی به سمن‌ها، آن‌طوری که بنده به عنوان یک فعال مدنی با سابقه در استان مطلع هستم، تاکنون هیچگونه اعتباری به طور مستقیم از سوی هیچ سازمانی به سازمان‌های مردن نهاد فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی داده نشده است.

وی افزود: ممکن است در این ارتباط، افرادی باشند عضو این انجمن‌ها، که در استعلامات طرح‌های عمرانی، زیست محیطی و منابع طبیعی شرکت کرده و برنده شده باشند و طبیعتا در ازای کار، حقوقی دریافت کرده باشند که این حضور در شرایط مساوی برای همگان میسر و مقدور شده است.

مدیر شبکه تشکل‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی این شرایط برای تشکل‌ها فراهم شده است تا بتوانند در مناقصات شرکت و فعالیتی داشته باشند که البته هیچ اولویتی هم برای آنان نیست و در صورت انتخاب و انعقاد قرارداد با طرف مقابل، خود تشکل منتفع نمی‌شود، بلکه پرسنل و تسهیلگران آن تشکل در ازای انجام آن پروژه، حقوقی را دریافت می‌کنند.

عبادی با بیان اینکه تاکنون در این خصوص و در میان تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و منابع طبیعی تنها دو مورد بیشتر نداشتیم؛ اعلام کرد: این گونه موارد در واقع یک فرصت برای اعضای تشکل‌ها است که در کنار فعالیت‌های مدنی بتوانند در زمینه کاری خود نیز فعالیت داشته باشند و کار هم انجام دهند و حقوقی نیز در قبال آن دریافت کنند.

وی تصریح کرد: صراحتا تخصیص بودجه‌های میلیاردی به انجمن‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست و منابع طبیعی را که بیشتر در فضای مجازی نوک اشاره به سمت آن‌ها نشانه رفته بود، رد می‌کنم و اعلام می‌کنم تاکنون هیچگونه وجهی از سوی سازمانی به طور مستقیم به این تشکل‌ها داده نشده است.

مدیر شبکه تشکل‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی مازندران تاکید کرد: تخصیص اعتبارات میلیاردی به تشکل‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست و منابع طبیعی یک دروغ محض است و این افراد که خود را عضو تشکل‌های مردم نهاد می‌دانند، توهم سازمان‌های مردم نهاد را دارند و علیه تشکل‌های مردم نهاد در حال جوسازی هستند.

عبادی با بیان اینکه در خصوص سایر تشکل‌های حوزه های گوناگون اطلاعی ندارم؛ افزود: اما اظهار تخصیص اعتبارات کلان به تشکل‌های زیست محیطی و منابع طبیعی، دروغی بزرگ است.

وی یادآور شد: هرگز کسی نیامده و به انجمنی گفته باشد این پول را بگیر  بخور نوش جانت اما پیش آمده به ندرت که در ازای قرارداد کاری آن هم در شرایط مساوی با سایر شرکت‌کنندگان، مبلغی به عنوان حقوق اعضای انجمن دریافت کرده باشند که خود جدا از عضو سمن، فعالیت کاری نیز دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه