اخبار داغ

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری:

10 تا 15 درصد بودجه دانشگاه‌ها به بخش پژوهشی اختصاص می‌یابد

10 تا 15 درصد بودجه دانشگاه‌ها به بخش پژوهشی اختصاص می‌یابد
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: 10 تا 15 درصد از بودجه دانشگاه‌ها به بخش بخش پژوهش اختصاص داده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، منصور غلامی صبح امروز در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تربیت نیروهای جوان که صاحب علم و فن هستند می توان موتور اولیه حرکت صنایع دانش بنیان و همچنین توسعه برمبنای دانش را تقویت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، , .,


وی افزود: ضروری است تا دانشجویان با فضای جدید کسب و کار، اشتغال و آینده کاری آشنا شوند و علاوه بر این جوانان را در این مسیر امیدوار کنیم که آموخته ها و استعدادهایشان، سرمایه‌ای برای ورود به بازار کار در بخش های صنعتی و تولیدی باشد.

,
,

 

,

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: مراکز پژوهشی با کارهای تحقیقاتی که انجام می دهند در واقع حلال مسائل پیش رو خواهند بودند و مراکزی مانند مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و مرکز نوآوری که در دانشگاه ها وجود دارد در واقع مراکزی هستند که برای ورود جوانان به زمینه های اشتغال مبتنی برا دانش و فناوری بستر سازی می کنند.

,

 

,

وی با اشاره به بودجه های پژوهشی در دانشگاه ها عنوان کرد: بودجه های دانشگاه ها هر ساله توسط هیات امنا تصویب می شود و سهم پژوهشی کاملا مشخص است که طبق قانون رئیس دانشگاه و مسئول مالی اجازه ندارند از مبلغ پژوهشی یک ریال جابه جا کند و جابه جایی بودجه پژوهشی برای کاستی های بودجه در بخش های دیگر صورت نمی گیرد.

, .,

 

,

غلامی بیان کرد: در صورتی که بودجه دانشگاه رقمش کمتر از آن مبلغی که نیاز است باشد، طبیعی است سهم پژوهشی هم درصدی کاهش می یابد؛ با توجه به سابقه دانشگاه ها معمولا بین 10 تا 15 درصد حداقل بودجه در دانشگاه ها به بخش پژوهشی اختصاص داده می شود و در برخی از دانشگاه ها بودجه پژوهشی حدود یک سوم بودجه دانشگاه است.

, .,


انتهای پیام/

,
, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه