اخبار داغ

رئیس قرارگاه مردمی اربعین مطرح کرد؛

افزایش 37درصدی پذیرش زائر نسبت به مشابه سال گذشته

افزایش 37درصدی پذیرش زائر نسبت به مشابه سال گذشته
رئیس قرارگاه مردمی اربعین با اشاره به همت و حرکت جهادی آبفای و شهرداری استان برای اتصال فاضلاب مصلی به فاضلاب شهری، گفت: پذیرش و اسکان زائران حسینی در مصلی نسبت به مشابه سال قبل 37درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قربانی کرم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فعالیت قرارگاه مردمی اربعین، اظهار داشت: امسال سال چهارم فعالیت قرارگاه اربعین در استان قم است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 121هزار نفر زائر امام حسین(ع) در این قرارگاه پذیرش و اسکان یافتند.

رئیس قرارگاه مردمی اربعین بااشاره به اینکه در سال حدود 40هزار زائر غیرایرانی پذیرش شد، گفت: در سال سوم 80هزار نفر آقا و 41هزار نفر خواهر بودند.

وی بیان داشت: در قرارگاه مردمی اربعین روزانه امکان اسکان و پذیرایی از 9 هزار نفر وجود دارد و هر زائری در هر ساعت از شبانه روز مراجعه کند پذیرش خواهد شد.

قربانی کرم ابراز داشت: پذیرش برای زائران خارجی با پاسپورت و به مدت سه روز و برای زائران ایرانی با کارت ملی یا پاسپورت به مدت یک شبانه روز است.

افزایش 37درصدی پذیرش زائر نسبت به مشابه سال گذشته
وی با اشاره به افزایش 37درصدی پذیرش زائر نسبت به مشابه سال گذشته، گفت: از روز شروع به کار قرارگاه تا امروز 60259 نفر پذیرش شده اند که از این تعداد 47747 نفر آقا و 12512 نفر خانم هستند.

رئیس قرارگاه مردمی اربعین بااشاره به تفکیک زائران بر اساس کشور، گفت: از کشور پاکستان ٣٥٦٣٥ نفر زائر، ایران ٢٣٠٣٥ نفر زائر، آذربایجان ٨١٠ نفر زائر، افغانستان ٤٠٢ نفر زائر، هند ٢٢٠ نفر زائر، ترکیه ١٤١ نفر زائر، عراق٧ نفر زائر، روسیه٤ نفر زائر، سوئد ٣ نفر زائر، اتریش  نفر زائر و از کشور تایلند١ نفر زائر در قرارگاه مردمی اربعین پذیرش شده اند.

حرکت جهادی آبفای استان و شهرداری برای اتصال فاضلاب مصلی به فاضلاب شهری
وی در ادامه با اشاره به حفاری صورت گرفته در مصلی، بیان داشت: یکی از بحث های مهم در مصلی نبود شبکه فاضلاب و عدم اتصال آن به فاضلاب شهری بود.

قربانی کرم اضافه کرد: در این زمینه روزانه 4 تانکر که هر تانکر 900هزار تومان هزینه داشت برای خالی کردن فاضلاب باید به مصلی آورده می شدند.

وی خاطرنشان کرد: به همت شرکت آبفای استان و شهرداری و حرکت جهادی آنها ، عملیاتی که باید طی چند هفته صورت می گرفت در عرض 48ساعت حفاری ها و اتصالات مجموعه انجام شد و درمراحل پایانی اتصال به فاضلاب شهری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش 37درصدی پذیرش زائر نسبت به مشابه سال گذشته,
,
,
,
,
, حرکت جهادی آبفای استان و شهرداری برای اتصال فاضلاب مصلی به فاضلاب شهری,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه