اخبار داغ

در گفتگویی مطرح شد؛

برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» طی ایام اربعین در استان کرمانشاه

برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» طی ایام اربعین در استان کرمانشاه
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» ویژه ایام اربعین و زائران حسینی در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدراله بابلی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز از برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» ویژه اربعین و زائرین کربلا  خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در راستای رسالت کاری و وظیفه ذاتی که برای ان تعریف شده است، درحوزه های مختلف هنر و رسانه و سینما در ایام مختلف برنامه های خاصی تدوین و تعریف می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: یکی از این برنامه ها اولین سوگواره تحت عنوان «پیاده راه عشق» است که در ایام اربعین اجرا می شود.

,

 وی خاطر نشان کرد: امسال با بازگشایی مرز خسروی استان ما و شهرهای مسیر زوار تا مرز خسروی شور و حال دیگری پیدا کرد و رونقی در آنها ایجاد شد.

,

بابلی گفت: معمولا چون زائرین در شهرهای نزدیک خسروی از جمله قصرشیرین و سرپلذهاب اسکان دارند، سیاست ما این است که با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری از جمله با محوریت عاشورا بتوانیم مفید واقع شویم.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در این خصوص هنرمندان عرصه تئاتر و تعزیه یک حرکت هنرمندانه از خود نشان می دهند و به بیان وقایع حادثه عاشورا و کربلا می پردازند و مردم بسیار از این حرکت استقبال کردند.

,

وی اظهار داشت: من احساس می کنم این برنامه ها خیلی موثر هست و گام خوبی برداشته شده است و باید ارشاد در این راستا نقش کلیدی داشته باشد.

,

بابلی از ادامه این برنامه تا ۲۷ مهر ماه جاری خبر داد و گفت: در جلسه ای پیشنهاد شد که اجرای برنامه هایی چون تئاتر، تعزیه و مسابقات فرهنگی و همچنین مستندسازی این ایام از کرمانشاه تا مرز خسروی را به عنوان یک سوژه بعد از اربعین دنبال کنند.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در این جلسه همچنین بحث سینما سیار  در قصرشیرین نیز مطرح شد و امیدواریم بتوانیم این برنامه ها را برای سال آینده تقویت کنیم.

,

این مسئول زبان هنر را یک زبان بلیغ و شیوا دانست و افزود: این زبان می تواند در مخاطب تاثیر مثبت به جا بگذارد.

,

بابلی خاطر نشان کرد: ما در کرمانشاه هنرمندان دلسوز و متعهدی داریم که با عشق و علاقه و بدون چشم داشت مالی پای کار امدند که در ایام اربعین برنامه خوبی برای زائرین داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر می تواند در همه حوزه ها نقش داشته باشد و اگر فرهنگ یه طور قوی ورود پیدا کند تاثیر آنرا در دیگر حوزه ها خواهیم دید.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و هست بنابراین باید به فرهنگ توجه کنیم.

,

بابلی بیان داشت:  بدون شک برگزاری چنین برنامه هایی در بحث گردشگری هم بسیار کمک خواهد کرد و در آینده ای نزدیک قطعا نتایج این برنامه ها را خواهیم دید و البته بسیار پربارتر و با برنامه و منسجم تر، فعلا قدم اول برداشته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه