اخبار داغ

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

3 هزار میلیارد برای جبران خسارت سیل به لرستان اختصاص یافت

3 هزار میلیارد برای جبران خسارت سیل به لرستان اختصاص یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: 3 هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل به استان لرستان اختصاص پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمد باقر نوبخت ظهر امروز در جلسه شورای اداری خرم آباد که در استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به تفاوت آمار و ارقام در بحث خسارت های سیل و ارائه تسهیلات اظهار داشت: در راستای آمار و ارقام تفاوت هایی وجود دارد به طوری تسهیلات مسکن 125 میلیارد تومان، کمک بلاعوض مسکن 102 میلیارد تومان کمک بلاعوض کشاورزی 270 میلیارد تومان و 935 میلیارد تومان هم در راستای تملک داراریی سرمایه ای در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،, .,

وی افزود: در مجموع حدود سه هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل اختصاص پیدا کرده و پرداخت جبران خسارت ها براساس گزارش هایی است که ارائه شده و دولت خود را موظف می داند که برای جبران خسارت های سیل و زیر ساخت ها، پشتیبانی و حمایت لازم را انجام دهد.

, .,

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: این رقم ها سه برابر با آمار و ارقام ارائه شده متفاوت است و از استاندار می خواهیم تا این مورد را بررسی کند.

, .,

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان لرستان بیان کرد: در سفری که در دولت یازدهم برای توسعه استان انجام شد 54 مصوبه با 626 میلیارد تومان تصویب شد و تاکنون هزار و 331 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها و پروژه ها پرداخت شده یعنی 213 درصد تعهدات این سفر برای اجرای پروژه ها پرداخت شده است.

, .,

نوبخت خاطر نشان کرد: البته هنوز همه طرح ها به اتمام نرسیده است و از این تعداد 34 پروژه با پیشرفت بالای 70 درصد و 13 طرح زیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای اتمام این طرح ها مبالغی دیگر نیاز است.

,

وی گفت: این میزان پرداخت و اجرای پروژه ها از نظر تعهد قابل اهمیت است البته در استان های دیگر بیش از 46 هزار میلیارد تومان پرداختی داشتیم اما این استان با استان های دیگر متفاوت است چرا که اگر زیر ساخت های لازم استان فراهم شود طبیعت این استان ثروت است.

, .,

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: از نظر شاخص های استانی بتوانیم بیش از آنچه وجود دارد استان را ارتقا ببخشیم و اعتباری که به هر شهرستان و استان اختصاص داده می شود، متناسب با شاخص هاست و ضروری است تا قبل از اینکه بودجه سال 99 نوشته شود، شاخص های واقعی را ارائه دهیم.

, .,

وی با بیان اینکه علاوه بر این سفر، سفری دیگر به استان لرستان خواهیم داشت افزود: باید سفر دیگری به لرستان داشته باشیم و از سیاست های کلان کشور در یک جلسه ای ویژه ای صحبت شود.

, .,

نوبخت عنوان کرد: با توجه به تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمن اما اقدامات لازم و برنامه ها برای پیشبرد اهداف کشور در حال انجام است؛ براساس توافق سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن ظرف یک سال دو هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته می شود.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه