اخبار داغ

یادداشت؛

فقط برای چند کلیک ناقابل!

فقط برای چند کلیک ناقابل!
سیل بیاید، برف باشد،آفتاب انوار درخشان خود را به مردم ارزانی دهد و ... برای برخی از اهالی پرادعا اما یقینا بی سواد جامعه رسانه ای فرقی ندارد. دنبال بازدید گرفتن خودشان هستند و به جای اطلاع رسانی درست و دقیق دنبال پاشیدن نمک بر روی زخم و تن خسته مردم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، بی سوادی همیشه به این نیست که نتوانیم بنویسیم یا بخوانیم یا مدرک از فلان دانشگاه نداشته باشیم، بی سوادی آنجایی مشخص می شود که قادر به تجزیه و تحلیل اوضاع نباشیم و یا ادعایی بکنیم که نتوانیم اثباتش کنیم !

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

مثلا حرفی را بزنیم ولی معنایش را ندانیم. یا حتی حرفی بزنیم که سر زمانش بر زبان و قلم ما جاری نشده باشد یا خود را اهل رسانه بدانیم ولی از رسانه فقط یاد گرفته باشیم که برای گرفتن چند کلیک و بازید بیشتر و از هر طریقی اقدام کنیم! .

,

مثلا خود را جزو رسانه مطالبه گر بدانیم ولی از رسانه داری فقط استرس وارد کردن به مدیران و مردم را یاد گرفته باشیم اما خودمان این فشار را نتوانیم درک کنیم. و ندانیم که این فشار و استرس چه تبعاتی در جامعه به دنبال دارد.

,

اما رسانه دار باسواد کسی است که "امین مردم " و "بازوی مدیران " است نه در مواقع بحرانی همچون مگس بر روی زخم بشیند و بحران را تشدید کند و بخواهد با ایجاد استرس و فشار روانی بر مخاطب از کاه،کوه بسازد و فقط صرفا دنبال چند "کلیک" بیشتر باشد.

,

مثل اینکه بنویسد " چرا فلان مدیر لباس فرم تنش نیست؟ آیا فلانی سوار قایق نبود؟ و.... اینگونه سوال مطرح کردنها و ایجاد جو و موج سواری ها آن هم در شرایط بحرانی نه تنها نشان دهنده هوش بالای یک رسانه نیست بلکه اوج بی درک بودن آن را از اوضاع می رساند.

,

اما آنچه مشخص است آن است که سیل بیاید، برف باشد،آفتاب انوار درخشان خود را به مردم ارزانی دهد و ... برای برخی از اهالی پرادعا اما یقینا بی سواد جامعه رسانه ای فرقی ندارد. دنبال بازدید گرفتن خودشان هستند و به جای اطلاع رسانی درست و دقیق دنبال پاشیدن نمک بر روی زخم و تن خسته مردم هستند.

,

شاید می خواهند کمک کنند اما کمک روز بحران آن است که اطلاع رسانی به مردم و کمک حال مسئول و مدیر بودن در آرام کردن جو عمومی است نه اینکه خود باری بر روی مردم و مدیر بگذاریم .

,

تصور کنیم ما مثل کشتی گیری در مقابل حریف قوی در حال مبارزه هستیم و یکی از تماشاگران که ادعا می کند طرفدار ما هست بیاید گاهی پا و گاهی دست ما را بگیرد یا عملی انجام دهد که به ما استرس و فشاری وارد شود آیا هیچ عقل سلیمی این موضوع را می پسندد که او خواهان کمک به ما است ؟ پس نمیشود قبول کنیم که درست در اوج بحران، به جای مطالبه گری درست که مشکل مردم را درمان کند تمام هم و غم را بگذاریم بر روی لباس فرم یا قایق و کشتی و ....

,

پس دوستان پر ادعای رسانی یاد بگیرند که در مواقع بحرانی بجای ایجاد اصطکاک و استرس، بستر آرامش مردم و مسئولین را برای رد شدن از بحران پیش آمده فراهم کنند .

,

و اگر قصد مطالبه گری هم دارند فقط در زمان بحرانی در قامت یک رسانه مطالبه گر ظاهر نشوند که در زمان بحران مطالبه گری همان دوستی خاله خرسه است.

,

پس بیایم یاد بگیریم رسانه باشیم همه فصل مطالبه گر باشیم نه برای چند روز ...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه