اخبار داغ

مردم قربانی نمی خواهند، مرد عمل می خواهند/ حاشیه سازی تنها راه نجات از بیابان دستاوردها!

مردم قربانی نمی خواهند، مرد عمل می خواهند/ حاشیه سازی تنها راه نجات از بیابان دستاوردها!
شاید بتوان از تمام نشست خبری روحانی یک جمله را بیرون کشید، تا آن هم به خوراک تیتر رسانه های دولتی و اصلاح طلب تبدیل شود. «آماده ام برای مردم قربانی شوم». اما گویا آقای روحانی نمی دانند که مردم قربانی نمی خواهند، مرد عمل می خواهند. کسی را می خواهند که اگر طی شش سال گذشته دو بار به او اعتماد کردند او نیز پاسخ اعتمادشان را با دستاوردهایش بدهد نه با حاشیه سازی های سیاسی و اجتماعی اش.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ طی شش ساله گذشته، حاشیه سازی و پرداخت به موضوعاتی خارج از نیاز مردم یکی از اصلی‌ترین حربه های دولت امید در زمانهایی بوده است که شاید بسیاری در انتظار شنیدن پاسخ هایی امیدوار کننده از تدبیری‌ها بوده‌اند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

پروژه حاشیه پردازی و حاشیه سازی در بازه های زمانی مختلف مورد توجه تیم رسانه ای دولت نیز قرار داشته است و از آن مهمتر نیز گاهی حتی شخص رئیس جمهور، محور این حاشیه سازی‌ها بوده و به جای پرداختن به مسئولیت اجرایی خود، با ذکر نکاتی به دور از نیاز جامعه و نیازهای مردم فضای سیاسی، رسانه‌ای و حتی اجتماعی را با توقف در حاشیه‌ها مواجه کرده است.

,

اینکه این مسئله خود می‌تواند راهکاری برای فرار از عدم پاسخگویی به مسائل مهم جامعه باشد و توسط جریانات سیاسی گاهاً به کار گرفته می‌شود، یک بحث است اما اینکه این نوع بیانات و موضع‌گیری‌های حاشیه‌ای چه تاثیرات و عواقبی می‌تواند داشته باشد بحثی دیگر.

,

گاهی جریانات سیاسی برای نجات از منجلاب ضعف عملکردی خود، دست به این کار می زنند اما گویا متوجه نیستند که این اقدام آنها قبل از هر چیز تمامی پل های پشت سرشان را ویران می کند و آینده سیاسی شان را به خطر می اندازد. یکی از اصلی ترین پل های پشت سر و از جهتی دیگر تکیه گاه های اساسی، اعتماد عمومی نسبت به ساختارهای دولتی و نظام است که مطمئنا پرداخت به حاشیه ها آن را با مشکلاتی روبه رو می سازد. از بین رفتن اعتماد عمومی به منزله از بین رفتن اهمیت تمام اشخاص و جریانات در سطح جامعه است و هیچ استثنای سیاسی ای نمی توان برای این مهم قائل شد. پس روشن است که حاشیه نگاری های بیش از حد آقایان، قبل از ضربه به جامعه و یا که جناح سیاسی مقابلشان به خودشان ضربه وارد می کند.

,

این روزها نیز مانند گذشته جریانات رسانه ای دولتی و در کنار آن جریان اصلاح طلب موضوعات مختلفی را دستاویز این حاشیه نگاری ها کردند. ماجرا از دختر آبی شروع شد و تا ورود بانوان به ورزشگاه ادامه داشت. اما مهم تر از آن همانطور که در بالا نیز بیان شد ورود شخص رئیس جمهور به این حاشیه سازی هاست. طی روزهای گذشته و با توجه به اینکه روز به روز به تاریخ برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز نزدیک می شویم و در حالی که بازار این حاشیه سازی ها داغ است، در همین راستا رئیس جمهور سعی بر این دارند که با بیان گزاره هایی هرچند کوتاه ولی پر حاشیه فضای رسانه ای و سیاسی را در گیر و دار حاشیه ها حفظ کنند. شورای نگهبان کلید واژه  حاشیه ایست که رئیس جمهور طی روزهای گذشته ابتدا در جلسه هیئت دولت و سپس در نشست خبری خود به آن پرداخت و با ایجاد دوگانه های خاص کلامی و در ظاهری به اصطلاح حقوقی از  همان لحظه زمینه حاشیه سازی انتخاباتی را ایجاد کرد.

,

, ,

این در حالی است که رئیس جمهور باید قبل از هرچیز دغدغه ی معیشت مردم را داشته باشد. معیشتی که او بارها در انتخابات های ۹۲ و ۹۶ وعده آن را به مردم داده بود. امروز شاید آقای روحانی باید قبل از هر چیز به ابعاد اجرایی مسئله مسکن، مشکلات کارگری، افزایش لحظه به لحظه آسیب های اجتماعی و بسیار مشکلات فرهنگی و اقتصادی دیگر بپردازد اما گویا روحانی هنوز نیز خود را به عنوان یکی از مسئولین بخش استراتژیک و مطالعاتی کشور می بیند و بعداز شش سال جایگاه اجرایی خود را درک نکرده است.

,

به عبارتی باید گفت گویا تجربه روحانی در جایگاه مطالعاتی و تحلیلی و فکری در این شش سال همراه او بوده و در ادامه نیز خواهد بود چرا که او همچنان سعی دارد کشور را در یک فضای بحث نظری حفظ کند؛ در حالی که دستاوردهای این نوع برخورد وی با مسائل طی سالیان گذشته  قابل رویت نیست.

,

حسن روحانی در نشست خبری خود که بعد از ۶۰۰ روز برگزار شد، هیچ گزارش امیدوار کننده ای برای مردم نداشت و فقط میوه ی درختی که چند روز قبلش کاشته بود و یا که رسانه ای هایش برایش کاشته بودند را برداشت کرد و سوالات برخی از خبرنگاران به سمت شورای نگهبان و حضور زنان در ورزشگاه کشیده شد.

,

حسن روحانی حتی پاسخ به نحوه برخورد با فساد را روانه کرد به قانون و لایحه و بند و تبصره! و این خود نشان از این داشت که روحانی مسائل را در ذهن می بیند و در نهایت پیشروی اجرایی، مسئله را به مرحله لایحه و یا قانونی ناقص بر صفحه کاغذ می رساند؛ در حالی که او در بالاترین جایگاه اجرایی کشور نشسته است.

,

روحانی همچنان سعی دارد ضعف عملکردی شش ساله را به گردن کمبود اختیاراتش بیندازد و از آن استفاده لازم را ببرد و حتی برای اثبات این حاشیه ها و بهانه گیری ها به قانون هم متوسل می شود و خود بدون اینکه دراین جایگاه قانونی باشد به تفسیر می نشیند.

,

شاید بتوان از تمام نشست خبری روحانی یک جمله را بیرون کشید تا آن هم به خوراک تیتر رسانه های دولتی و اصلاح طلب تبدیل شود. «آماده ام برای مردم قربانی شوم». اما گویا آقای روحانی نمی دانند که مردم قربانی نمی خواهند، مرد عمل می خواهند. کسی را می خواهند که اگر طی شش سال گذشته دو بار به او اعتماد کردند او نیز پاسخ اعتمادشان را با دستاوردهایش بدهد نه با حاشیه سازی های سیاسی و اجتماعی اش.

,

, ,

این همه بهانه گیری ها و حاشیه سازی ها در حالی است که جوانان کشور بدون اندک توقعی در عرصه های مختلف دست آوردهای چشم گیری دارند و در برخی از مسائل چشم انتظار کمک دولتی ها مانده و در برخی دیگر به هر شکلی خود را بالا کشیده اند. نگاهی به دستاوردهای نظامی، امنیتی، علمی همین مسئله را به نمایش می گذارد. کشور با تمام تنگناهای موجود در عرصه منطقه ای خود را به عنوان تاثیرگذار ترین عنصر مطرح کرده است و همه این ها بدون هیچ گونه حاشیه ساز ی وبهانه تراشی رقم خورده است. اما گویا آقای روحانی و تیم اصلاح طلب پشت سرشان حاشیه سازی را تنها راه نجات خود از ضعف عملکردی شش ساله می دانند.

,

خوب است گاهی از اوقات خبر های خوشی چون دستگیری روح الله زم ها، گرفتن کشتی انگلیسیها، زدن پهباد آمرکیایی ها، باور ۳۷۳ ها، آزادی سوریه و عراق و اقدام یمنی ها هست وگر نه شاید در این شش سال در عرصه عمل هیچ گاه خبری از خبر خوب نبود...!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه