اخبار داغ

تشدید اسلام هراسی در اروپا؛

سختی های زنان مسلمان برای حفظ حجاب در غرب/ رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را شیطانی جلوه می دهد

سختی های زنان مسلمان برای حفظ حجاب در غرب/ رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را شیطانی جلوه می دهد
سیاستمدار راست گرای فرانسوی به زن محجبه دستور داد تا روسری خود را در گردش مدرسه بردارد. مکرون به هدف انحراف توجه مردم از بحران های اقتصادی موجود در فرانسه، مسلمانان را شیطانی جلوه می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سیاستمدار راست گرای فرانسوی به زن محجبه دستور داد تا روسری خود را در گردش مدرسه بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

موضع گیری این نماینده پارلمان راست افراطی در طول گردش مدرسه نسبت به شورای منطقه ای از سوی گروه های حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته و محکوم شد.

,

یک سفر مدرسه ای که به منظور کشف فعالیت های مجلس دموکراتیک برگزار شده بود با هدف قرار گرفتن و تحقیر آشکار یک مادر مسلمان به همراه فرزندش از سوی یک سیاستمدار راست افراطی فرانسه به جنجالی در فرانسه مبدل شد. این سیاستمدار افراطی از زن محجبه خواست تا حجاب خود را بردارد.

,

"جولین اُدول" سیاستمدار راست گرای افراطی نماینده حزب ملی "رالی" طی جلسه علنی در شورای منطقه ای بورگاندی - فرانش کمته (Burgundy-Franche-Comté) در دیژون گفت: "من به نام اصول جمهوری خواهانه و سکولار از "ماری گیته دوفای" رئیس شورای منطقه ای خواستم تا حجاب اسلامی مشاور مدرسه که در جلسه حاضر بود را بردارد.

,

ویدئویی که توسط خود اُدول به طور آنلاین منتشر شد، تقریبا 4 میلیون بازدید داشته و نشان می دهد که مادر مسلمان فرزند گریان خود را در آغوش گرفته است.

,

 

,

, ,

حزب ملی رالی در گذشته با عنوان جبهه ملی شناخته می شد، اما در سال 2018 به هدف از بین بردن چهره سمی و نژادپرستانه نام خود را تغییر داد. این حزب در حال حاضر توسط "ژان ماری لو پِن" که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017، 33.9 درصد آراء را از آن خود کرد، رهبری می شود.

,

"لئونارد فایتره" که اخیرا در گزارش اسلام هراسی اروپا که بر افزایش تعصبِ ضد مسلمانان در اروپا نظارت دارد همکاری کرده، گفت: "بدنام و قربانی کردن پوشش (روسری) زنان در فرانسه چیز جدیدی نیست، اما طی چند دهه اخیر گسترش زیادی داشته است."

,

فایتره توضیح داد: "اول اینکه، قوانینی برای محدودسازی آزادی این زنان از جمله؛ قانون منع حجاب در مدرسه و قانون ممنوعیت نقاب (پوشیه) اعمال شده است. دوم، سیاستمداران و روزنامه نگاران پوشیدن حجاب در محیط های عمومی را جرم می دانند و فضای عمومی ایجاد شده در فرانسه رفتارها و اعتقادات مذهبی زنان مسلمان را محکوم می کنند."

,

وی بهTRT گفت: "لازم به ذکر است که هیچ یک از نمایندگان ملی از احزاب دیگر با اقدام نژادپرستانه جولین اُدول مخالفت نکردند. این واقعیت نشان می دهد که اسلام هراسی تا چه اندازه در سیاست فرانسه گسترش یافته است."

, TRT,

"یاسر لوتی" فعال فرانسوی حقوق بشر و آزادی های مدنی اظهار داشت که رئیس جمهور "امانوئل مکرون" نیز در افزایش احساسات ضد مسلمانان مقصر است.

,

 

,

, ,

لوتی گفت: "حملات قبلی علیه مسلمانان از سوی امانوئل مکرون، وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش وی که به طور خاص اقلیت مسلمان فرانسه را هدف قرار داده اند، عقاید راست گرایان را عادی جلوه داده است."

,

امانوئل مکرون هیچ تفاوتی با ماری لو پِن یا هیچ سیاستمدار نژادپرست دیگری ندارد. متأسفانه، جهان هنوز او را به عنوان یک شوالیه سفیدپوست لیبرال می بیند. اما در حقیقت، او به هدف انحراف توجه مردم از بحران های اقتصادی موجود در فرانسه و بی اعتباری سازمانی که دولت با آن مواجه است، مسلمانان را شیطانی جلوه می دهد.

,

"ژان میشل بلانکوئر" وزیر آموزش و پرورش فرانسه در ماه سپتامبر سال جاری (2019) درخواست محکم خود مبنی بر ممانعت از شرکت مادران مسلمان در سفرهای مدرسه را به مدارس و انجمن های اولیاء و مربیان ارائه داد.

,

اظهارات نژادپرستانه برای تبعیض مادران مسلمان باعث بروز فتنه در جامعه مسلمانان شد و قابل توجه بود که آنها نیز همان لفاظی های حزب راست افراطی را به اشتراک می گذاشتند.

,

"ماری گیته دوفای" رئیس شورای منطقه ای پس از جلسه، سخنانِ اُدول را محکوم کرد و طی بیانیه ای گفت: "جولین اُدول رئیس گروه ملی رالی اولویت های حزب خود را در رسانه ها با نژادپرستی، تبعیض و تحریک به نفرت تنظیم کرده است."

,

 

,

, ,

حمله کلامی سیاستمدار راست گرای افراطی به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی محکوم شد.

,

 

,

, ,

"اجتماع علیه اسلام هراسی" در فرانسه که یک سازمان حقوق بشری با هدف مقابله با اسلام هراسی است، گفت: "این مادر اولین کسی نیست (و متأسفانه آخرین نفر هم نخواهد بود) که در مقابل فرزندش تحقیر می شود. بنابراین، ما باید از تمام زنان که مورد تبعیض قرار می گیرند، حمایت کنیم."

,

 

,

, ,

گزارش اسلام هراسی در اروپا که اخیرا منتشر شده، نشان داد که فرانسه در سال 2018 شاهد افزایش 52 درصدی اسلام هراسی بوده است.

,

در این گزارش آمده که احساسات ضد مسلمانان ریشه ای عمیق در جامعه امروزی فرانسه دارد. به ویژه زنان مسلمان، در معرض خطر تبعیض قرار داشته و مورد حمله قرار می گیرند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه