اخبار داغ

روایتی از دلدادگی عشاق حسینی؛

قلوب بی قرار زائران، چشم انتظار رویت گنبد سالار شهیدان/ پیاده روی اربعین تجلی بخش وقایع روز عاشورا

قلوب بی قرار زائران، چشم انتظار رویت گنبد سالار شهیدان/ پیاده روی اربعین تجلی بخش وقایع روز عاشورا
در مسیر پیاده روی اربعین خبرنگار راه آرمان همگام با زائران اباعبدالله (ع) ، با چند تن از آن ها گفتگو کرده و جویای حال و هوای آن ها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ همه ساله خیل عظیمی از مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر جهان برای برپایی خیمه عزای سالار شهیدان مسیر نجف تا کربلا را پیاده روی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , راه آرمان,

اربعین ۹۸ به رغم کارشکنی های دشمن و به راه انداختن تظاهرات صوری در کشور عراق نه تنها این گردهمایی بزرگ شیعه را کمرنگ نکرد بلکه عاشقان حسینی با اشتقیاق بیشتری به دیدار یار شتافتند.

,

یک زائر اصفهانی که همراه با همسر و فرزند ۴ ساله خود به این سفر معنوی مشرف شده بود به خبرنگار راه آرمان گفت: امسال نسبت به سال گذشته هوا بسیار گرمتر است و با توجه به تشرف تعداد زیادی از زوار ایرانی و خارجی نسبت به سال های گذشته تراکم جمعیت بسیار بالا است.

,

وی افزود: از این رو امکانات و موازین بهداشتی نسبت به سال های گذشته ضعیف تر است با این وجود فرزند خود را به همراه آوردم تا علاوه بر تجربه شرایطی مشابه طفلان امام حسین (ع) فدایی ارباب بی کفن شود و در همه زندگی راه و روش خود را شیوه اباعبدالله (ع) قرار دهد.

,

این زائر اصفهانی اظهار داشت: عشق به امام حسین (ع) آنچنان در قلوب شیعیان نفوذ کرده که حاضر به تحمل سختی های مسیر هستیم تا به حرم سالار شهیدان و عقیله بنی هاشم برسیم و دشمن بداند که توطئه ها برای کمرنگ کردن واقعه عاشورا و عزای حسینی بی اثر است.

,

, ,

یک زائر دیگر از شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان تصریح کرد: تجربه پیاده روی اربعین برای شیعیان امام حسین (ع) حتی یک بار در طول زندگی لازم است چرا که در این مدت با تحمل سختی های فراوان همچون گرمای هوا، تشنگی، گرسنگی و خستگی می توان ذره ای از مصائب وارده بر خاندان نبوت و عظمت واقعه عاشورا را درک کرد.

,

وی ابراز داشت: در طول مسیر مسجد سهله به سمت مسیر اصلی کربلا فاصله کوتاهی را طی کردیم که هیچ سایه ای برای توقف وجود نداشت از این رو موکب ها نیز در این محل استقرار نداشتند، شدت آفتاب، خستگی و بیشتر از همه تشنگی دلها را به صحرای کربلا می برد جایی که بعد از شهادت امام (ع) و یارانش اطفال امام پا برهنه و زخمی در این بیابان سرگردان بودند.

,

در ادامه این زائر کرمانی با چشمانی اشک بار تاکید کرد: امروز وظیفه هر شیعه و فرد معتقد است که در جهت گسترش فرهنگ عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند چراکه به گفته امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

,

, ,

یکی از خادمین موکب شهدای شهربابک در ارتباط با آغاز به کار خود و نحوه فعالیت در این موکب به خبرنگار ما گفت: ۲ سال است که امام حسین (ع) خدمت به زوار اربعین حسینی را شامل حال من کرده است و چند روزی است که در این موکب مشغول خدمات رسانی به زوار هستیم.

,

وی اذعان داشت: این موکب به هر کدام از زائران به مدت ۴۸ ساعت خدمات رسانی می کند و علاوه بر امکان اسکان در وعده های صبحانه، ناهار و شام پذیرای زوار حسینی است.

,

این خادم اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد: هزینه های برپایی این موکب به واسطه خیرات مردم شهرستان شهربابک و کمک رسانی خیرین تامین شده است که امیدواریم مورد پذیرش خداوند و سالار شهیدان قرار گیرد.

,

, ,

به گزارش راه آرمان، با توجه به این که حضور زائران ایرانی در سال جاری نسبت به سال های گذشته چندین برابر بیشتر است، این امر نشانه دهنده رسوخ عشق سالار شهیدان در قلوب شیعیان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه