اخبار داغ

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس:

انتقال آب دریای خزر نشانه کاملی از سیاست‌زدگی است/ وزیر نیرو برای حفظ پُست روزه سکوت اختیار کرد

انتقال آب دریای خزر نشانه کاملی از سیاست‌زدگی است/ وزیر نیرو برای حفظ پُست روزه سکوت اختیار کرد
نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در انتقال آب دریای خزر را نشانه کاملی از سیاست‌زدگی در کشور عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شمس‌الله شریعت‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار بلاغ درباره انتقال آب دریای خزر اظهار کرد: در قانون برنامه ششم انتقال آب بین حوزه ای طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بعلت عدم برگشت آب به آن حوزه ممنوع شده است.

 وی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر سبب تغییرات می‌شود که در داخل حوزه با اغماض مجوز دادند تصریح کرد: انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران انتقال آب بین حوزه‌ای از یک دریاچه بسته به فلات مرکزی ایران است و اشتباهاتی که از گذشته تحت فشارهای سیاسی صورت گرفته صنایع پر آب کشور را به مناطقی بردند که خشک و کم آب است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی افزود: با این اشتباه می‌خواهند اشتباه قبلی خود را تکمیل کنند یعنی انتقال آب از یک حوزه بسته مانند دریای خزر به منطقه خشک که مشکل خاک، هوا تبخیر بالا و تبعات زیادی برای دریای خزر دارد و اشتباه است.

این مسئول ادامه داد: در این موضوع اهرم و فشارهای سیاسی دخیل است و نکته جالب توجه این است که سازمان حفاظت محیط زیست که خودش را مدعی حفظ محیط زیست میداند براحتی تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار گرفته است.

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه در دولت دهم تجربه کردیم طبق ارزیابی زیست محیطی با وجود ۳۳ ایراد در کنار گذر ساحلی رامسر به همان شکل ادامه کار می‌دادند تصریح کرد: دولت یازدهم اعلام  کرد که دولت گذشته اشتباه کرد و با وجود ایراد زیست محیطی نباید اینکار انجام می‌شد.

وی افزود: دولت روحانی برای رسیدن به منافع منطقه خود و پاسخگویی اشتباه بدتر از گذشته عمل کرده و انتقال آب دریای خزر بدون مطالعه و ارزیابی زیست محیطی خلاف است و با این وجود دولت اصرار به اجرای آن دارد.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در بودجه سال گذشته با مخالفت شمالی ها ردیفی گرفت که مطالعه کند خاطرنشان کرد: جالب این است که می‌گویند مطالعه و ارزیابی زیست محیطی کردیم و سازمان حفاظت محیط زیست که برخی اوقات از یک در گشاد رد نمی‌شود الان سعی می‌کند از یک سوراخ رد شود و همچنین خلافی را تایید و موافقت می‌کند.

این مسئول اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در انتقال آب دریای خزر را نشانه کاملی از سیاست زدگی در کشور عنوان کرد و گفت: در مقابل فشارهای سیاسی و قلدر معابی قدرتمندان زورگو هیچ قاعده علمی را قبول نداریم که خلاف کاملا آشکار است.

شریعت‌نژاد افزود: دولت از یک طرف می گوید خوشحال باشیم که جنگلهای شمال کشور را ثبت جهانی یونسکو کنیم، اما جنگلهای شمال کشور در پنجاه سال گذشته به اندازه امروز تخریب نشده است و قاچاق رشد بسیار زیادی کرده و تجاوز به اراضی جنگلی در شمال و غرب بسیار شدت گرفته و سازمان جنگلها و مراتع حتی عرضه پرداخت حقوق به کارکنان خود را ندارد.

وی با اشاره به اینکه  دولت مدعی است در کشورهای اطراف خلیج فارس برای حفاظت اکوسیستم دریای خزر متحد شدیم تصریح کرد:  دریای خزر امروزه وضعیت بسیار بدی دارد و فاضلاب و شیرابه زباله وارد دریا می‌شود و در همین فضا که دولت تعهدی ندارد کار ضد این کار انجام می دهد و نسبت به انتقال آب دریای خزر اقدام کرده که اکوسیستم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و اقلیم شمال کشور دچار مشکل می‌شود و این یک بدعت گذاری است که سودی برای مبدا و مقصد ندارد و یک کار خلاف است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو در مجمع نمایندگان شمال کشور صراحتا اعلام کرد که انتقال آب دریای خزر برای مبدا و مقصد مفید نیست و امروزه برای حفظ پست خود روزه سکوت اختیار کرده و مجری این کار شده و استقبال می‌کند.

 این مسئول با انتقاد از عملکرد ضعیف وزیر نیرو افزود: وزیر نیرو برای داشتن پست هر کاری انجام می‌دهد که در نظام جمهوری اسلامی مایه خجالت است که مسئولان نظام براحتی و آشکار خلاف شعارهایشان عمل کنند و این ایراد اساسی است، اما مردم با هوشیاری متوجه این موضوع هستند.

 شریعت‌نژاد افزود: در راستای انتقال آب دریای خزر با تذکرات قبلی نمایندگان طومار امضا کردند و در صحن علنی مجلس مخالفت خود را نشان دادند و استیضاح وزیر نیرو با ۳۰ امضا تهیه و ارائه شد تا پاسخگوی این کار خلاف در مجلس شورای اسلامی باشد.

وی در بخش دیگری درباره دستگیری مدیر کانال ضد انقلاب آمد نیوز گفت: فضای مجازی زمانی خوب است که بدرستی از آن استفاده شود و در جهت تسویه حساب های سیاسی و تخریب افراد، شخصیت ها، مسئولین و انسانهای پاک از آن استفاده نشده ذهن مردم مشوش نشود و اگر در مسیر تقابلی قرار بگیریم کار پسندیده ای نیست.

 نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی افزود: آمدنیوز متاسفانه رفتار اینچنینی داشت که اطلاعات سپاه با اقدام بموقع مدیر این کانال تلگرامی را دستگیر کرد و این رویه در جهت تنویر افکار و اذهان مردم ادامه پیدا خواهد کرد تا هر مسئولی با اطلاعات درست مورد نقد قرار بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: نقد منصفانه خیرخواهانه است و سبب ارتقای مدیران می‌شود و اگر در جهت تخریب نظام، مسئولان و کشور باشد باید با آن برخورد شود.

شریعت نژاد درباره یک کانال ضد انقلاب که در خارج از کشور اداره میشود و با هتاکی و دروغ پردازی در غرب مازندران نسبت به شایعه‌سازی و فریب مردم اقدام میکند گفت: اقداماتی جهت دستگیری مدیران این کانال انجام شده و امیدوارم مدیران این کانال بزودی به سرنوشت مدیر آمد نیوز گرفتار و دستگیر شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه