اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تحریم‌های دارویی آمریکا نتوانست برای ما مشکلی ایجاد کند/ بیشترین مارکتینگ داروهای هایتکِ روسیه را ایرانی‌ها تامین می‌کنند

تحریم‌های دارویی آمریکا نتوانست برای ما مشکلی ایجاد کند/ بیشترین مارکتینگ داروهای هایتکِ روسیه را ایرانی‌ها تامین می‌کنند
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علیرغم همه تحریم های ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران در زمینه دارو، با اتحاد و انسجام و تقویت داروسازی‌های داخلی تحریم‌ها را دور زدیم و در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر ترکی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: طبق کنوانسیون بین الملل حقوقی مسئله دارو نباید جزو تحریم ها قرار گیرد و آمریکا هم ادعا می کند ما را تحریم دارویی نکرده است ولی واقعیت این است ما از نظر غذا و دارو در تحریم واقعی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: البته این مورد جدیدی نیست و این تحریم ها از قبل بوده است و در حال حاضر فقط شدت بیشتری پیدا کرده اند بنابراین سیاست گذاری ما باید به این سمت باشد که بتوانیم طبق گفته وزیر بهداشت و معاون غذا و داروی وزارتخانه بیش از 95 درصد از دارو را در داخل تولید کنیم.

,

ترکی تصریح کرد: این تحریم ها مشکل زیادی برای ما ایجاد نمی کند چرا که کشورهای دیگری مانند هند و چین وجود دارند که مواد اولیه تولید دارو را می توان به راحتی از آنجا تامین کرد و امروز کارخانه‌های داروسازی کشور به سمت تولید دارو پیش رفته اند.

,

وی تاکید کرد: در حال حاضر داروسازهایی در کشور داریم که داروهای هایتک تولید می‌کنند و بیشترین و بالاترین مارکتینگ داروهای هایتک روسیه را داروهای ایرانی تامین می کنند لذا سیاست وزارت بهداشت و درمان هم بر این است تولیدکنندگان داخلی را تقویت و حمایت کند تا این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

,

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: دارو را به طرق مختلف به راحتی می‌توان تامین کرد همانطور که نفت را علیرغم صحبت آمریکایی‌ها که می‌گفتند نمی توانید فروش داشته باشید به راحتی به فروش می رسانیم.

,

ترکی به تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت در زمینه دارو اشاره کرد و گفت: قبل از ریاست آقای هاشمی بر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کمیته‌ای متشکل از مجلس و وزارتخانه راه اندازی شده بود که در زمینه دارو به مشکل برنخوریم در حال حاضر نیز سیاست بر این است که کار تقویت شود.

,

وی بیان کرد: متاسفانه افرادی در داخل هستند که در زمینه دارو سوء استفاده می کنند که بخشی از آن ها شناسایی شدند و هم چنین نظارت ها بیشتر شده است لذا به عقیده من در زمینه دارو به مشکل برنمی‌خوریم و با همکاری می توان از این معضل نیز عبور کرد.

,

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در پاسخ به کشوری مثل کره جنوبی که سال گذشته هم می خواستند در زمینه دارویی مشکلاتی برای ما ایجاد کنند، گفتیم شرکت هایی مثل سامسونگ، هیوندای و تولیدات دیگر آنها که در کشور ما استفاده می شود را تحریم می کنیم که فورا حرف خود را پس گرفتند.

,

ترکی تصریح کرد: اینکه برخی کشورهای خارجی به ویژه اروپایی ها و کشورهایی مثل کره جنوبی به آمریکا وابستگی دارند شکی وجود ندارد ولی علیرغم همه دسیسه‌ها و تحریم‌های آنها، با این اتحاد و انسجامی که در ایران وجود دارد و با تقویت داروسازی‌های داخلی داروهای به راحتی می‌توانیم از این تحریم‌ها عبور کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه دلبستگی به اروپایی‌ها نیز عاقلانه نیست، مطرح کرد: نتیجه دلبستگی‌هایی که دولتی‌ها به اروپایی‌ها داشتند را باید در جریان حمله عربستان به یمن دید که سه کشور انگیلس، فرانسه و آلمان اطلاعیه دادند که ایران در این حمله دخالت داشته است.

,

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار کرد: ما دشمنان خود را دشمن می‌دانیم و از آنان انتظار دوستی نداریم و منتظریم آن ها هر چند وقت یکبار کاری را علیه ایران انجام دهند اما آنها باید بدانند که هیچ کدام از اقدامات به نتیجه ای نخواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه