اخبار داغ

استاندار اردبیل:

راه اندازی کارخانه رب گیری 300 هزار تنی در کشت و صنعت مغان /محصولات صنایع تبدیلی استان اردبیل باید صادرات محور باشد

راه اندازی کارخانه رب گیری 300 هزار تنی در کشت و صنعت مغان /محصولات صنایع تبدیلی استان اردبیل باید صادرات محور باشد
استاندار اردبیل گفت:سرمایه گذاران در تاسیس کارخانه های صنایع تبدیلی باید محصولات تولیدی خود را صادرات محور تعیین و انتخاب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما،اکبر بهنام جو  صبح امروز در جلسه ساماندهی واحدهای صنایع تبدیلی استان اظهار کرد:حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در دستور کار قرار گرفته و آنها نیز باید محصولات بسته بندی و تبدیلی خود را طبق آخرین استاندارد های جهانی انتخاب کنند تا در بازار عرضه دچار مشکل نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی همه باید شبانه روزی بصورت جهادی فعالیت تلاش کنند افزود:مشکلات کارخانه نئوپان خلخال و مجوز توسعه این کارخانه توسط دستگاه های ذیربط صادر می شود و در آینده شاهد افزایش تولید و اشتغالزایی در این واحد صنعتی خواهیم شد.

,

استاندار اردبیل روش های نوین برای افزایش راندمان تولید و توسعه را یاد آور شد و گفت:سرمایه گذاران باید با بهره گیری از علوم اقتصادی و تولیدی سعی کنند در آینده با بحث فروش و صادرات با مشکل مواجه نشوند و ما نیز حمایت همه جانبه در راستای توسعه و پیشرفت طرح های اقتصادی مناطق مختلف بویژه در بحث صنایع تبدیلی خواهیم کرد.

,

وی ایجاد شهرک تخصصی کشاورزی در کشت و صنعت مغان را خارج از دستور العمل بر شمرد و افزود: سرمایه گذار مجتمع صنایع تبدیلی در کشت و صنعت مغان باید برای هر واحد تولیدی خود مستقل مجوز دریافت کند و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط همکاری لازم را خواهند داشت.

,

بهنام جو احداث کاخانه های زنجیره ای در کشت و صنعت مغان و احیای چندین واحد در این منطقه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: عوامل مرتبط باید تمامی مجوزهایی که به منظور ایجاد صنایع تبدیلی در کشت و صنعت صادر شده و تا بحال چند مورد اجرا شده است را احصا کنند و مسایل مجوز این منطقه تعیین و تکلیف شود‌.

,

وی همچنین از سرمایه گذاران بخش خصوصی کشت و صنعت خواست برنامه ها و درخواست های صنایع تبدیلی خود را بصورت مکتوب برای یک سال آینده اعلام کنند تا در مواقع صدور مجوز و موافقت های اصولی دوباره کاری نشود.

,

بهنام جو ادامه داد: لیست کامل واحدهای صنایع تبدیلی ، واحدهای راکد و نیمه فعال و میزان تولید و میزان اشتغال آنها تا جلسه آینده احصا شود و برنامه ریزی ها طبق تقویم اقتصادی برای احیای آنها انجام شود.

,

این مسوول ظرفیت کارخانه رب گیری را ۳۰۰هزار تن در کشت و صنعت اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این خط تولید قطعا کشاورزان مشکل فروش محصولات خود نخواهند داشت.

,

استاندار اردبیل افزود: باید از فرصت های بوجود آمده استفاده کنیم و در صدور مجوز نیز دقت کافی داشته باشیم که در آینده با مشکل صادرات و تامین مواد اولیه مواجه نشویم.

,

بهنام جو راه اندازی شهرک گلخانه ای و واحدهای صنایع تبدیلی در شمال استان را برای اشتغال جوانان مهم ارزیابی کرد و افزود: سرمایه گذار کشت و صنعت قصد دارد کارخانه قند را توسعه داده و کارخانه های روغن کشی، رب گوجه فرنگی و بسته بندی و پروده زیتون را با آخرین متدهای استاندارد در منطقه ایجاد کند و بیشتر دستگاه های خط تولید خریداری شده است‌.

,

بهنام جو دعوت از افراد ذی نفوذ و سرمایه دار را وظیفه همگانی دانست و افزود: افرادی که دلسوز سرزمین مادری و زادگاه خود هستند باید با تمام وجود از سرمایه مایه گذاران حمایت کنند.

,

وی‌ استان اردبیل را برای سرمایه گذاری مطلوب ارزیابی کرد و افزود:مدیران دستگاه های اجرایی و حتی مردم از سرمایه گذاران در نقاط مختلف حمایت می کنند در سریع ترین زمان ممکن با تهیه زمین و صدور مجوز اقدام می کنند.

,

استاندار اردبیل در پایان گفت: باید تلاش کنیم سرمایه گذاری ها در بحث صنایع تبدیلی و بسته بندی در رابطه با محصولات کشاورزی طبق نیاز استان انجام شود تا کشاورزان بتوانند با خیال راحت به تولید محصولات خود بپردازند.

,

اکبر بهنام جو با بیان اینکه برپایی نمایشگاه تخصصی برای صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات ضرورت دارد گفت: با برپایی این نمایشگاه می توان نیازهای استان و کشور را احصا کرد و با دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه واحدها و ایجاد واحدهای جدید اقدام کرد.

,

 این جلسه با حضور فرمانداران خلخال و پارس آباد و نمایندگان کارخانه نئوپان خلخال،کشت و صنعت مغان، استاندار اردبیل و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه