اخبار داغ

هر دم از این باغ بری می رسد؛

وقتی مسئولین خبر "ودیعه میلیاردی برای مدیران غیر بومی البرز" را تشویش اذهان عمومی می دانند!/ قابل توجه مدیران منتقد رسانه ها؛ لایحه جنجالی شورای کرج + کلیپ

وقتی مسئولین خبر "ودیعه میلیاردی برای مدیران غیر بومی البرز" را تشویش اذهان عمومی می دانند!/ قابل توجه مدیران منتقد رسانه ها؛ لایحه جنجالی شورای کرج + کلیپ
در راستای تنویر افکار عمومی، مسئولین منتقد به خبر رسانه ها درباره ودیعه میلیاردی مسکن برای مدیران غیر بومی البرز را به مشاهده کلیپی که از جلسه علنی شورای شهر کرج گرفته شده است دعوت می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، 22 مهر ماه بود که شبکه خبری تیتریک، در گزارشی با عنوان تصویب لایحه رهن میلیاردی برای مدیران غیر بومی استان البرز به ماجرای مصوبه دو فوریتی شورای شهر کرج برای اسکان معاونین استاندار پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک, تیتریک, تصویب لایحه رهن میلیاردی برای مدیران غیر بومی استان البرز, تصویب لایحه رهن میلیاردی برای مدیران غیر بومی استان البرز,

داستان از این قرار بود که بر اساس مصوبه دو فوریتی شورای شهر کرج، لایحه ای به شورا رفت تا در بهترین نقطه از شهر کرج دو منزل لاکچری، به مبلغ یک میلیارد تومان جهت اسکان دو مدیر غیر بومی استانداری از محل ماده 16 رهن شود.  

,
در حالی که علاوه بر شبکه خبری تیتریک، خبرگزاری فارس و دیگر رسانه ها این مسئله را انتشار دادند، ناصر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان البرز در کمال تعجب، طی گفتگویی با ایسنا ضمن تکذیب این موضوع خواستار برخورد با عوامل انعکاس دهنده این موضوع شد و گفت:" موضوع درخواست تامین ودیعه، برای استقرار تعدادی از ادارات کل ستادی استانداری البرز بوده نه اسکان مدیران استانداری.
,
 
,
ضمن ابراز تاسف از تشویش اذهان مردم شریف استان به وسیله متون نوشتاری و کلیپ‌ های منتشر شده از سوی برخی رسانه ‌ها در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی، از رسانه‌ های معتبر و دارای مجوز انتظار می ‌رود قبل از انتشار اخبار از صحت و سقم اخبار و منابع آن کسب اطلاع نمایند و با هوشیاری و دقت لازم نسبت به انتشار اخبار اقدام نمایند و قبل از انتشار خبر در خصوص تبعات ناشی از آن دقت کافی را به عمل بیاورند زیرا این بی توجهی علاوه بر اشاعه اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی موجب سلب اعتماد مردم به رسانه ‌های محلی و داخلی می‌گردد و این امر  زیبنده مسئولین رسانه‌های قانونی نیست.
,
 
,
از این رو در شرایط حساس  کنونی و همچنین در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی  باید همه  در جهت ایجاد فضای امید و ایجاد زمینه  آسایش و رفاه شهروندان استان گام برداریم و از هرگونه اقدامی که باعث ایجاد نفاق و نگرانی در شهروندان می‌شود جلوگیری نماییم.
,
 
,
لازم است با کسانی که در فضا های مجازی به‌ صورت غیر قانونی اقدام به فعالیت رسانه‌ ای می کنند برخورد نموده تا این افراد به فضای سالم رسانه‌ای استان بیش از این لطمه وارد نکنند تا رسانه‌ های قانونی و فعالین این عرصه بتوانند در جهت انجام وظیفه و رسالت خود به فعالیت  ادامه دهند.
,
 
,
مقدم در پایان با بیان اینکه متاسفانه خبر منتشر شده در فضای مجازی خلاف واقعیت است گفت: افرادی که باعث مکدر شدن خاطر مردم و همچنین  باعث لطمه به اعتماد مردم شده‌ اند باید ضمن عذرخواهی، در جهت تنویر افکار عمومی اقدام نمایند".
,
 
,
و اما جالب است بدانید مدیر کل ارشاد استان البرز در حالی این موضوع را تکذیب می کند که رحیم خستو عضو شورای شهر کرج به عنوان شاهد این ماجرا در جلسه ارائه این لایحه حضور داشته و همان روز در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛ "متن لایحه ساختمان اداری است در حالی که فرموده شهردار ودیعه مسکن به مبلغ یک میلیارد تومان است که با متن لایحه همخوانی ندارد.
,
 
,
, ,
 
,
بر اساس نص صریح قانون چنین کمکی غیر قانونی است و سقف ماده 16 مشخص نیست تا کنون چه میزان مصرف شده است، رای دادن به این لایحه، شهردار کرج را با مشکلات و درخواست های زیادی مواجه می کند زیرا غالب مدیران شهر غیر بومی هستند و این امکانات جذابیت برای حضور در کرج را برای مدیران غیر بومی بیش از پیش فراهم می کند.  
 
ودیعه یک میلیاردی برای دو واحد آپارتمان بسیار زیاد بوده و با استعلامی که در املاک صورت گرفته، در حالی که 500 میلیون تومان برای آپارتمان 300 متری کفایت می کند، چه ضرورتی دارد که مدیران استانی با اموال عمومی در آپارتمان هایی با هزینه بالا زندگی کنند؟  
 
مسئله مذکور دقیقا مصداق اشرافی گری است و با معیشت مردم همخوانی ندارد و باید این سوال را داشت که رهن آپارتمان در مناطق لوکس همانند جهانشهر چیست؟ آیا نمی توان در مناطق متوسط شهر آپارتمان رهن کرد؟"
 
در خاتمه علاوه بر اینکه باید بگوئیم تشویش اذهان عمومی زمانی صورت می گیرد که مستندی در میان نباشد، در راستای تنویر افکار عمومی، ارشاد البرز را دعوت به مشاهده کلیپ زیر که از جلسه علنی شورای شهر کرج در باره مصوبه مذکور گرفته شده است دعوت می کنیم؛ 
 
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه