اخبار داغ

کارشناس مسئول بهره‌برداری معادن سازمان صمت خراسان شمالی اعلام کرد؛

کشف ۲ میلیون تن ذخیره معدنی جدید در خراسان شمالی/ فروش ۱۸۰ تن ماده معدنی آلبلاغ در مزایده

کشف ۲ میلیون تن ذخیره معدنی جدید در خراسان شمالی/ فروش ۱۸۰ تن ماده معدنی آلبلاغ در مزایده
کارشناس مسئول بهره برداری معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اعلام کرد: با اکتشافات انجام شده معدنی در سطح استان دو میلیون و 127 هزار تن ذخیره جدید مواد معدنی طی نیمه نخست سال جاری کشف شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مهدی زاده، کارشناس مسئول بهره برداری معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: در همین راستا، در شهرستان شیروان معدن کلسیت با ذخیره 161 هزار تن همچنین معدن خاک صنعتی با ذخیره 500 هزار تن و معدن مرمر با ذخیره 216 هزار تن اکتشاف شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

مهدی زاده افزود: دو معدن مرمریت با ذخایر 250 و 350 هزار تن  در منطقه درق شهرستان گرمه همچنین معدن ماسه سیلیسی با ذخیره 650 هزار تن در شهرستان بجنورد کشف شدند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود به انجام مطالعات معدن در پهنه جنوبی استان به مساحت بیش از سه هزار کیلومتر مربع واقع در شهرستان های اسفراین، گرمه و جاجرم نیز اشاره کرد و گفت: در این پهنه عملیات پیمایش، برداشت و نمونه برداری انجام شده اند.

,

وی عنوان کرد: پردازش اطلاعات از نمونه های برداشت شده باید توسط سازمان زمین شناسی کشور انجام شود که در این زمینه سازمان زمین شناسی کشور دریافت بودجه هایی را تقاضا کرده که در این راستا، سازمان صمت خراسان شمالی با این سازمان در حال مذاکره است.

,

کارشناس مسئول بهره برداری معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در خاتمه به برگزاری مزایده فروش مواد معدنی ضبط شده از برداشت های غیر مجاز و غیر قانونی از معدن آلبلاغ واقع در منطقه حفاظت شده ساریگل شهرستان اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در این مزایده 180 تن کانی سنگ به فروش رسید.

,

وی خاطر نشان کرد: در این سنگ های ضبط شده ترکیب عمده ماده معدنی آن روی و مقدار کمی نیز سرب بوده است.

,

مهدی زاده افزود: محصول نهایی که از این سنگ های معدنی فرآوری خواهد شد محصول فلز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه