اخبار داغ

در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی مطرح شد

مردم با انگیزه تغییر کاربری زمین نخرند/ مراقب آگهی‌های خرید و فروش زمین در "دیوار" باشید

مردم با انگیزه تغییر کاربری زمین نخرند/ مراقب آگهی‌های خرید و فروش زمین در "دیوار" باشید
معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: مردم زمین‌های مزروعی را که با قیمت‌های زیاد ارزش گذاری می‌شود با انگیزه تغییر کاربری و ورود به محدوده شهری خریداری نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، محمد قربانی‌راد معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: از سال 1395 یگان حفاظت اراضی در راه و شهر سازی مستقر شده و در این راستا روند تشکیل پرونده‌های تصرف‌های غیر قانونی زمین در خراسان‌جنوبی از سال 1395 رو به کاهش بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  محمد قربانی‌راد معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: از سال 1395 یگان حفاظت اراضی در راه و شهر سازی مستقر شده و در این راستا روند تشکیل پرونده‌های تصرف‌های غیر قانونی زمین در خراسان‌جنوبی از سال 1395 رو به کاهش بوده است.,
 
,
وی با بان اینکه در سال جاری12 پرونده تصرف اراضی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده، افزود: از این تعداد 8 پرونده به صورت آنی رفع تصرف شده است.
,
 
,
معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته 42 هکتار اراضی رفع تصرف شده است.
,
 
,
قربانی‌راد با بیان اینکه ارائه خدمات به افرادی که به صورت غیر مجاز ساخت و ساز انجام می‌دهند درست نیست، عنوان کرد : این مسئله مهم و قابل توجه علاوه بر مسائل اجتماعی مباحث حقوقی را نیز به دنبال خواهد داشت و  در آینده به راحتی نخواهیم توانست رفع تصرف را داشته باشیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: متأسفانه در برخی از مناطقی که امروزه تبدیل به شهر شده‌اند از جمله زیرکوه و ارسک شاهد واگذاری زمین از سوی شوراها در گذشته بوده‌ایم که این موضوع در حال حاضر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
,
 
,
معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که وجود دارد فروش اراضی مزروعی با مساحت 400 یا 500 متر به صورت قولنامه‌ای و مشاعی است که اینکار با انگیزه ورود به محدوده شهری انجام می‌شود.
,
 
,
قربانی‌راد با بیان اینکه کوچک سازی اراضی مزروعی به نحوی که صرفه اقتصادی ندارند ممنوع است، افزود: بنابراین 300 و 400 متر اراضی مزروعی به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارند اما این روند به صورت نامحسوس در استان انجام می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد زمین‌های مزروعی 300 متر در خیابان غفاری را بیش از 120 میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند که هیچ ارزشی ندارند، تایکد کرد: اینها دلال بازی است و مردم این فریب را نخورند که زمین‌های موسوی تغییر کاربری شده حتماً این زمین‌های دیگر هم تغییر کاربری می‌یابد خیر اینگونه نیست. وضعیت زمین‌های موسوی متفاوت بوده و مردم با انگیزه تغییر کاربری و ورود به محدوده شهری زمین نخرند.
,
 
,
 
,
حمید فخیم‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند در این شورا، اظهار کرد: طرح خط محدوده شهر در حال تهیه بوده و گسترش محدوده شهر بیرجند در بازه زمانی کوتاه انجام خواهد شد.
,
 
,
وی تصریح کرد: مردم با انگیزه این‌که زمین‌ها وارد محدوده شهری خواهند شد خرید و فروش نکند ضمن اینکه شهرداری نیز نسبت به این موضوع حساس است و مردم حواسشان جمع باشد که گرفتار نشوند.
,
 
,
معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند با بیان اینکه وظیفه نظارت ساخت و ساز در شهر و حریم شهری بر عهده شهرداری است، بیان کرد:  با توجه به کمبود نیروهای اجرایی آمادگی اجرای گشتهای مشترک با جهادکشاورزی را داریم چرا برخی از ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده اراضی زراعی و باغی انجام می‌شود.
,
 
,
فخیم‌زاده تاکید کرد: مردم قبل از هرگونه خرید و فروش نسبت به کاربری زمین‌ها آگاه بوده و از خریداری زمین‌های مشاع زراعی و باغی با انگیزه ورود به محدوده شهری خودداری کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: بسیاری از زمین‌های مزروعی در حاشیه شهر بیرجند در آگهی دیوار با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسد که نیاز است مردم نسبت به این موارد  آگهی‌های لازم را داشته باشند.
,
 
,
معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند با بیان اینکه هرگونه تفکیک و قطعه بندی زمین بدون مجوز نیز ممنوع بوده و مورد تایید شهرداری نیست، گفت: مردم قبل از خرید زمین از قرار داشتن آن در داخل محدوده شهری اطمینان پیدا کرده و استعلامات لازم نسبت به وضعیت داخل محدوده شهر را داشته باشند ضمن اینکه این موضوع نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه