اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

دستگاه‌های خدمات‌رسان به ساخت وسازهای غیر مجاز خدمات ندهند/ شوراها حق واگذاری زمین ندارند

دستگاه‌های خدمات‌رسان به ساخت وسازهای غیر مجاز خدمات ندهند/ شوراها حق واگذاری زمین ندارند
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان در ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی دولت به هیچ وجه ملزم به ارائه خدمات نیستند چراکه ما نسبت به این موضوع حساس بوده و اگر شاهد ارائه خدمات به ساخت وساز غیر مجاز در اراضی دولتی باشیم با مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خراسان‌جنوبی با حضور حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی، دادستان مرکز استان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،, امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خراسان‌جنوبی با حضور حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی، دادستان مرکز استان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی و سایر مسئولان استانی برگزار شد.,

 

,

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در این شورا، اظهار کرد: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از اراضی ملی  بنابر دستور ریاست وقت قوه قضائیه با صدور یک دستورالعمل وبخشنامه‌ای در قوه قضائیه شورایی تحت عنوان شورای حفاظت از ارضی ملی، منابع طبیعی و بیت‌المال شکل گرفت. این شورا حدود 15 سال است که در قوه قضائیه فعال است و توسط دادستان کل کشور اداره می‌شود جلسات منظمی در سطح کشور برگزار می‌شود. این جلسه مصوباتی دارد که بخشی به استا‌ن‌ها ابلاغ می‌شود.

,

 

,

وی افزود: در استان‌ها این شورا با ریاست رئیس کل دادستان کل استان و دبیری دادستان مرکز استان برگزار شود و همان سیاست‌هایی که در شورای مرکزی است در این شوراهای استانی اجرا و شوراها برگزار شود تا این شوراها بتوانند به بحث حفاظت و حراست از منابع طبیعی در کشور کمک کنند.

,

 

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: شکل‌گیری این شورا در استان‌ها به معنای این نیست که وظیفه حراست و حفاظت از اراضی طبیعی با این شورا است. بلکه سازمان‌هایی در استان و وزارت‌خانه‌های در کشور وجود دارند که وظیفه حراست و صیانت از وظایف ذاتی آنها است. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای و راه شهرسازی است که هر کدام در چهارچوب سازمانی خود وظایفی دارند.

,

 

,

حمیدی عنوان کرد: وظیفه ذاتی این دستگاه‌ها این است که ضمن حفظ و حراست و نگه‌داری از اراضی ملی متولی تحویل زمین از منابع طبیعی و راه و شهرسازی هستندکه ضوابط و مقررات برای واگذاری اراضی حفظ شود و کارهای لازمی که باید برای اراضی شکل بگیرد انجام شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: شوراهایی که در قوه قضائیه شکل می‌گیرد به منظور نظارت بر عمکلرد سازمان‌ها و ادارات متولی موضوع و هماهنگی و کمک برای انجام امور است.

,

 

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: اگر ما آسیب راشناسایی کردیم، هماهنگی و کمک با سازمانی داشته و تمام ظرفیت‌های استان را هم هماهنگ کردیم و مشاهده کردیم که مدیری نمی‌تواند مجموعه خود را اداره کند آن زمان قطعا باید سوء تدبیر و مدیریت مدیر پیگیری خواهد شد که شاهد مشکلاتی نداشته باشیم.

,

 

,

حمیدی بیان کرد: هدف از تشکیل جلسات حفظ و صیانت از اراضی سرمایه‌های ملی است همان‌گونه که پدران ما از آن صیانت کرده و در اختیار ما قرار دادند ما نیز وظیفه داریم به بهترین وجه این سرمایه ملی را حفظ کرده و به نسل‌های آینده به عنوان امانت تحویل دهیم.

,

 

,

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص توجه نکردن به بحث زمین‌خواری دغدغه داشته و مطرح کردند به بحث زمین‌خواری توجه نشد حال شاهد جنگل‌خواری، مرتع‌خواری و کوه خواری در کشور هستیم که همه برای سود جویی است لذا لازم است به این موضوعات توجه شده و مانع این اقدامات شویم.

,

 

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی مشکل آن‌چنانی در بحث زمین خواری وجود ندارد، گفت: اما مشکلاتی وجود دارد حاشیه نشینی‌هایی که در شهرها شکل می‌گیرد یکی از مشکلاتی است که دارای معظلات فراوانی از جمله فرهنگی و اجتماعی است.

,

 

,

حمیدی اظهار کرد: باید در سطح استان به حاشیه شهرها، روستاها و مناطق خوش آب و هوا توجه شود و همان‌طور که از مال خود حفاظت می‌کنیم نسبت به حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی نیز حساس باشیم.

,

 

,

وی تاکید کرد: درخواست می‌شود جلسات به طور مرتب و با حضور مدیران سازمان‌ها برگزار شود. قرار نیست کار فرمالیته‌ای انجام شود و فقط جلسه‌ای برگزار، صورت جلسه‌ای نوشته و مصوباتی به تصویب برسد حال کاری انجام شد یا نشد مهم نیست. نه باید نسبت به مسئولیتی که داریم احساس مسئولیت کرده و کار خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

,

 

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تاکید کرد: درخواست می‌شود مصوبات جلسه به عنوان صدور حکم قضائی تلقی شود.چراکه این مصوبات بر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اداری ورود دارد و هدف پیشگیری از بروز تخلفات است.

,

 

,

حمیدی با بیان اینکه محل‌هایی که مورد تعرض است شناسایی و رفع تصرف شود، افزود: اگر به حاشیه شهرها نظارت شود مشکلات حل خواهد شد ضمن اینکه نظارت، سرکشی و اقدام به موقع برای پیشگیری مهم است.

,

 

,

وی خطاب به مسئولان اداره کل اطلاعات استان، گفت: ارائه گزارش از وضعیت تعرضات و تصرفات اراضی ملی در شهرها و روستاها به دبیرخانه ارائه شود.

,

 

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح‌های هادی را به صورت مکتوب اعلام کند ضمن اینکه مشکلات خود را برای پیگیری نیز اعلام کنید.

,

 

,

حمیدی تصریح کرد: ساخت و سازهایی که با تغییر کاربری انجام می‌شود بسیار مهم است که باید توسط جهادکشاورزی نسبت به ساخت و ساز در اراضی که تغییر کاربری دارد نظارت شود و جلوی ساخت وساز در اراضی تغییرکاربری گرفته شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای در جلسات بعدی گزارشی از تصرفات به رودخانه‌ها و چاه‌های غیر مجاز ارائه کند، اظهار کرد: ثبت اسناد و املاک نیز گزارشی از سندهای مالکیت صادر شده ارائه کند.

,

 

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان در ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی دولت به هیچ وجه ملزم به ارائه خدمات نیستند چراکه ما نسبت به این موضوع حساس بوده و اگر شاهد ارائه خدمات به ساخت وساز غیر مجاز در اراضی دولتی باشیم با مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.

,

 

,

حمیدی خطاب به شوراها متذکر شد، به شوراها اعلام شود که حق واگذاری اراضی به مردم را ندارند.

,

 

,

وی عنوان کرد: باید نسبت به متولی و مرجع صدور مجوز برای ساخت و ساز در روستاها نظارت شود و گزارشی به منظور ساماندهی ساخت و ساز در روستاها ارائه شود.

,

 

,

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: از اراضی آستان قدس حمایت و صیانت خواهیم کرد و مجدد متذکر می‌شود مدیران شخصا در جلسات حضور پیدا کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه