اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی:

بنیاد مسکن حربه قانونی برای جلوگیری از تخلفات ندارد/ صدور 69 هزار سند برای مسکن‌های روستایی

بنیاد مسکن حربه قانونی برای جلوگیری از تخلفات ندارد/ صدور 69 هزار سند برای مسکن‌های روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حربه قانونی برای جلوگیری از تخلفات در روستاها ندارد فقط گزارشات را برای بخشداری‌ها ارسال می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی صبح امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی چند سالی است که موضوع زمین خواری و تصرفات عدوانی به سمت صفر میل می‌کند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان,  , خاورستان, خاورستان, ،علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی صبح امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی چند سالی است که موضوع زمین خواری و تصرفات عدوانی به سمت صفر میل می‌کند.  ,

 

,

وی افزود: اگر موردی تصرف به اراضی مشاهده شده به محض اطلاع از تعرض جلوگیری شده است.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی بسیار کم تعرض به اراضی دولتی و نهادی وجود داشته اما تخلفات در داخل روستاها وجود داشته است.

,

 

,

آسمانی مقدم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حربه قانونی برای جلوگیری از تخلفات در روستاها ندارد اما با توجه به اینکه نسبت به تهیه طرح‌های هادی اقدام می‌شود برای صیانت از تهیه طرح‌ها و حفظ جان مردم و حقوق بیت‌المال تخلفات را در سطح روستاها مشاهده می‌کند اما چون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حربه قانونی ندارد فقط گزارشات را برای بخشداری‌ها ارسال می‌کند.

,

 

,

وی اظهار کرد: همان‌گونه که در قانون آمده در حال حضار نظارت در روستاها بر عهده دهیاری ها است و برخورد با تخلفات و گزارش آنها نیز بر عهده دهیاری‌ها است و در نهایت اگر قوه اجرایی نداشته باشند در استان‌ها کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده 99 است که می‌توانند گزارشات تخلفات را ارائه داده و این کمیسیون برخوردهای لازم را در این زمینه داشته باشد.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال به سال میزان تخلفات در روستاها کم می‌شود، بیان کرد: در سال 1393 تعداد تخلفات گزارش شده در استان 648 فقره بوده، سال 94 تعداد 643، سال 95 تعداد 357 فقره، سال 96 تعداد 272 فقره، سال 97 تعداد 266 فقره و در شش ماهه اول سال جاری تاکنون 95 فقره تخلف گزارش شده است.

,

 

,

آسمانی‌مقدم گفت: عمده تخلفات روئیت شده بحث مجوز عدم اخذ مجوز بنا است. در روستاها هر ساخت وسازی که صورت می‌گیرد باید قوانین ساختمانی از طریق دهیاری‌ها اخذ شود و دهیاری‌ها مجاز هستند یک گزارش فنی از بنیاد مسکن دریافت کنند که صدور پروانه انجام شود که متاسفانه تعدادی بدون اخذ مجوز بنا اقدام به ساخت کرده‌اند.

,

 

,

وی ادامه داد: برخی موارد احداث بنا در خارج از طرح هادی بوده، برخی از ساخت و سازها داخل محدوده است اما در کاربری‌های غیر مجاز و غیر مسکونی است.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: احداث بنا در اراضی زراعی و باغی از دیگر تخلفات مشاهده شده است.

,

 

,

آسمانی مقدم عنوان کرد: گاهی اوقات شاهد تخلفاتی در خصوص اراضی دولتی و ملی هستیم که کم است اما وجود دارد. بعضی از ساخت و سازها در حرایم مسیل‌ها، برق، لوله‌کشی آب و نفت است که گزارشات ارسال می‌شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: برخی موارد احداث بنا بدون رعایت ضوابط فنی طرح‌ها است که سطح اشغال در نظر گرفته نمی‌شود.احداث بنا فاقد استحکام لازم از دیگر مواردی است که مشاهده می‌شود با توجه به اینکه 40 میلیون تومان تسهیلات 5 درصد 15 ساله پرداخت می‌شود اما برخی از مردم با استفاده از مصالح غیر مقاوم اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تخلفات دیگر مربوط به ساخت و ساز در اراضی فاقد سند مالکیت است.

,

 

,

صدور 69 هزار سند برای مسکن‌های روستایی

, صدور 69 هزار سند برای مسکن‌های روستایی, صدور 69 هزار سند برای مسکن‌های روستایی,

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه طبق سرشماری سال 1395 تعداد 88 هزار و 835 واحد روستایی ثبت شده، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 69 هزار سند برای واحد های روستایی صادر شده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: از دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست داریم وقتی شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستند به متقاضیان خدمات ندهند.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: دهیاری‌ها باید تقویت شود و به آنها القا شود که با توجه به نسبت‌های فامیلی نسبت به صدور مجوز برای ساخت و سازها انجام نشود.

,

 

,

آسمانی‌مقدم اظهار کرد: در گذشته در روستاها شوراها اقدام به واگذاری و تفکیک اراضی دولتی به مردم می‌کردند و مبالغی نیز از مردم دریافت می‌کردند که متاسفانه در حال حاضر در برخی از روستاها شاهد مشکلاتی هستیم. با توجه به اینکه اراضی دولتی است باید مبالغ دریافت شده برگشت داده شود چرا که مربوط به بیت‌المال است.

,

 

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر این مشکل در روستاها مدیریت شده و جلوی این اقدامات گرفته شده است. شوراها نیز در حال حاضر جرات این کار را ندارند. در حال حاضر بنیاد مسکن تا جایی که آیین نامه‌ها اجازه می‌دهد با مردم همکاری دارند اما اینکه در حال حاضر زمینی بدون پرداخت وجه واگذار شود وجود ندارد.

,

 

,

تهیه طرح هادی برای 886 روستا

, تهیه طرح هادی برای 886 روستا, تهیه طرح هادی برای 886 روستا,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح هادی در استان اظهار کرد: در استان 918 روستای بالای 20 خانوار داریم که در حال حاضر برای 886 روستا طرح هادی تهیه شده و برای 32 روستای باقی مانده طرح ارائه خواهد شد. تامین اعتبار برای این روستاها انجام شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه