اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی مطرح کرد

تلاش برای اجرایی کردن قانون حمایت از معلولان/5 هزار دانشجوی نابینا در کشور داریم

تلاش برای اجرایی کردن قانون حمایت از معلولان/5 هزار دانشجوی نابینا در کشور داریم
مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی بهزیستی کشور گفت: تلاش‌های خوبی صورت گرفت تا قانون حمایت از معلولان اجرایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، مراسم گرامی‌داشت روز جهانی عصای سفید عصر امروز از سوی اداره کل بهزیستی و کانون نابینایان مازندران با حضور مسئولان کشوری، استانی و جمعی از نابینایان و کم‌بینایان استان در مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر برگزار شد.

فریبا بریمانی مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی در این مراسم با تبریک روز جهانی عصای سفید به روشندلان، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم به انتظارات روشندلان توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود 189 هزار نفر که از اختلالات ذهنی رنج می‌برند از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند و برنامه های مختلفی درحال اجرا است تا از توانمندی‌های این افراد استفاده شود.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه حدود 5 هزار نفر دانشجو از نابینایان هستند تصریح کرد: تا زمانی که افراد خود را باور نداشته باشند نمی‌توان شاهد پیشرفت بود و اگر می‌بینم که بسیاری از روشندلان و معلولان به پیشرفت‌های خوبی رسیدند نتیجه خودباوری است.

بریمانی یادآور شد: تلاش‌های خوبی صورت گرفت تا قانون حمایت از معلولان اجرایی شود و امیدواریم تا پایان سال اعتباراتی برای استان‌ها تخصیص پیدا کند تا به نابینایان خدماتی بهتری ارائه شود.

وی افزود: یکی از شاخص‌های تخصیص منابع نیازسنجی است و در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که این منابع دقیق‌تر اختصاص پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه کانون نابینایان مازندران برنامه‌های خوبی را اجرا کرده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا خدمات با کیفیت‌تری به تمام معلولان به‌ویژه در استان مازندران ارائه شود.

مسئولان ادارات بهزیستی به دنبال اجرایی کردن قوانین مناسب‌سازی باشند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان ادارات بهزیستی به دنبال اجرایی کردن قوانین مناسب‌سازی باشند,

جمال باقری نسامی سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: در مازندران حدود 6 هزار نابینا وجود دارد که از این میزان چهار هزار نفر مرد و دو هزار خانم هستند.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و 500 نفر از روشندلان مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی هستند که خدمات کمک‌های آموزشی، توانبخشی و خدمات تحصیلی را دریافت می‌کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران، تصریح کرد: قانون حمایت از حقوق معلولان قانون جامعی است که مصوب مجلس شورای اسلامی در حمایت از نابینایان تصویب شد و درخواست ما از مسئولان اجرای قانون است و انتظاری فراتر نداریم.

باقری بر ارتباط درست و مداوم روسای ادارات بهزیستی در شهرستان‌ها با مدیران شهری و مسئولان شهرستانی برای اجرای قانون تاکید کرد و گفت: لازم است تا مسئولان ادارات بهزیستی شهرستان‌ها به صورت پیگیر و مداوم به‌دنبال اجرای درست قوانین مربوط به مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی برای دسترسی کامل معلولین به خدمات و ایجاد جامعه بانشاط باشند.

به گزارش بلاغ، در پایان این مراسم از رضا رمضانی، امین علی‌محمدی، پریا انگورج، علی حبیب‌پور، مهدی جوادیان، حسین غلامی، مهدی یوسفیان، علی نصرالله‌زاده محمدرضا خیرالله‌زاده، علی محمودی، سید یاسر سادات و علیرضا امیری که در بخش های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی صاحب عنوان شدند تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه