اخبار داغ

افزایش ۱۰ برابری وام ازدواج نسبت به سال ۹۲

افزایش ۱۰ برابری وام ازدواج نسبت به سال ۹۲
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج نسبت به سال ۹۲، ۱۰ برابر شده است، گفت: با وجود افزایش تسهیلات، بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش این وام کمکی به افزایش ازدواج نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی تندگویان در دیدار با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برای آغاز هماهنگی در امور مشترک دو نهاد گفت: معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان موضوعات و دغدغه‌های مشترک زیادی با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دارد که مایل هستیم در این موضوعات به وحدت رویه و گفتمان واحد در دولت برسیم تا بتوانیم با هماهنگی و کار مشترک و هم‌افزا گام‌های مهم‌تر، اساسی‌تر و موثرتری برای جامعه هدفمان برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در موضوع پرداخت وام ازدواج مشکلات را به صفر رسانده است، اظهارکرد: در این دولت پرداخت تسهیلات ازدواج نسبت به سال ۹۲ ۱۰ برابر شده است. با این وجود بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش وام و تسهیلات ازدواج کمکی به افزایش ازدواج نکرده است.
,
 
,
معاون وزیر ورزش و جوانان با ارائه گزارشی از آمار وام ازدواج و فعالیت‌های این معاونت گفت: با توجه به موضوعات مشترکی که داریم باید یک کار مشترک مطالعاتی و اجرایی برای رسیدن به وحدت رویه و جلوگیری از آسیب‌های جوانان و دختران و زنان کشور انجام دهیم.
,
 
,
معصومه ابتکار نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای پژوهش مشترک و سریع در امور مشترک دو نهاد اظهارکرد: باید کار مشترک مطالعاتی و هماهنگ با برش استانی برای مقابله با آسیب های اجتماعی صورت بگیرد اما در کنار آن نیز می‌توانیم برنامه‌های اجرایی مناسب مثل آموزش‌های پایه ازدواج و مهارت‌های ارتباطی را با کمک و مشارکت یکدیگر در سطوح مختلف انجام دهیم.
,
 
,
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به فعالیت‌های خوب تشکلهای جوانان گفت: شبکه‌سازی تشکل‌ها در موضوعات تخصصی کار بسیار خوبی است که وزارت ورزش و جوانان انجام داده است و ما نیز مایل هستیم کارهای مشترکی را از طریق تشکل‌های زنان و دختران با تشکل‌های جوانان انجام دهیم.
,
 
,
همچنین اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان - با اشاره به فعالیت خوب و موثر دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده اظهارکرد: این دفاتر منابع کاملا علمی و تخصصی هستند که می‌توانند در پایش‌های مختلف مشکلات ازدواج به ما کمک‌های زیادی کنند.
,
 
,
وی افزود: آمار افراد مجردی که به دفاتر مشاوره ازدواج مراجعه می‌کنند به‌سرعت رو به افزایش است و این جای خوشحالی دارد که جوانان پیش از ازدواج وارد امر مشاوره می‌شوند تا زندگی بهتری را با مشاوره متخصصان امر ازدواج شروع کنند.
,
 
,
در پایان این جلسه نیز مقرر شد دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و دفاتر معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری با تشکیل کارگروه‌های مشترک با هم‌افزایی به سیاستگذاری و اجرای برنامه‌های حوزه دختران و زنان و جوانان کمک کنند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه