اخبار داغ

پمپئو: اردوغان مسئول بی‌ثباتی منطقه است

پمپئو: اردوغان مسئول بی‌ثباتی منطقه است
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به ترکیه اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور عامل بی‌ثباتی در منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سی ان بی سی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس بیزینس اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه عامل بی ثباتی در منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد او و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به ترکیه سفر و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهند کرد.

,

پمپئو گفت: در این مورد، معاون رئیس جمهور و من تصمیم داریم اواخر بعد از ظهر امروز، به آنجا (ترکیه) پرواز کنیم و ما انتظار داریم که با رئیس جمهور اردوغان دیدار کنیم. این مسأله مهمی است. ما نیاز داریم این گفت و گوی مستقیم را با او به انجام برسانیم.

,

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر به شبکه اسکای نیوز گفته بودبا هیئت آمریکایی به ریاست پنس دیدار نخواهد کرد. با این حال، پس از آن رسانه‌ها به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کردند که وی با عقب نشینی از سخنان پیشین خود گفته است با مایک پنس در آنکارا دیدار می‌کند. (اینجا)

, اینجا,

ترکیه هفته گذشته عملیات نظامی با نام «چشمه صلح» را در مناطق شمالی و کردنشین سوریه آغاز و هدف خود را از این عملیات «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» اعلام کرد.

,

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه