اخبار داغ

قطر: رابطه ما و ایران بر اساس احترام دوجانبه است/ هیچگونه رفتار خصمانه‌ای از ایران ندیده‌ایم

قطر: رابطه ما و ایران بر اساس احترام دوجانبه است/ هیچگونه رفتار خصمانه‌ای از ایران ندیده‌ایم
معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر رابطه کشورش با ایران را براساس همسایگی و احترام دوجانبه توصیف کرد و گفت که قطر از زمان تاسیس خود هیچ گونه رفتار خشن یا خصمانه‌ای از ایران ندیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه الشرق قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در جلسه بحث و گفت وگو در چارچوب "نشست امنیت جهانی 2019" در شهر دوحه درباره رابطه کشورش با ایران گفت: ایران همسایه ما است و از زمان تاسیس کشور قطر، ما هیچ  گونه رفتار خشن یا خصمانه‌ای از جانب این کشور ندیده‌ایم. درباره مسائل زیادی در منطقه اختلاف نظر داریم و برخی فعالیت‌های آنها را تایید نمی‌کنیم؛ همانطور که آنها نیز برخی فعالیت‌های ما را تایید نمی‌کنند اما با این حال این تفاهم وجود دارد که ما همسایه هستیم و شایسته است که با هم همزیستی داشته باشیم. این رابطه برپایه احترام دوجانبه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا، خالد بن محمد العطیه معاون نخست وزیر و وزیر مشاور در امور دفاعی قطر درباره تفاهم‌های مشترک برای استفاده از پایگاه‌های نظامی آمریکا در قطر و ترکیه علیه ایران گفت: "توافقنامه‌هایی با واشنگتن داریم. ما یک کشور دارای حاکمیت هستم که حاکمیت کشورهای دیگر را محترم می‌شماریم. روابط خوبی با آمریکا داریم و به طور روزانه با این کشور هماهنگی می‌کنیم. ترکیه از بزرگترین کشورهای ناتو است و با آمریکا توافقنامه‌ها و یادداشت تفاهم‌های دوجانبه و رابطی مشترک دارد. گمان نمی‌کنم که آمریکایی‌ها بدون کشور میزبان دست به اقدامی خواهند زد. هماهنگی روزانه در سطح بالا خواه در سطح عملیاتی یا تاکتیکی وجود دارد".

,

برپایه گزارش تسنیم، العطیه درباره مسیر بحران بین آمریکا و ایران به "اهمیت گفت وگو و طرح پرونده امنیتی روی میز" مذاکره اشاره کرد و گفت: "جنگی بین واشنگتن و تهران در آینده قابل پیش بینی نخواهد بود؛ با وجود اینکه طرف‌هایی هستند که برای شعله ور کردن جنگ تلاش می‌کنند و همه تلاش خود از جمله تولید بازی‌های ویدئویی را بکار بسته‌اند تا آمریکا را به سمت وارد کردن ضربه‌ای نظامی به ایران سوق دهند".

,

وی افزود: "بهترین حدس من این است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوست دارد با حسن روحانی رئیس جمهور یا رهبران ایران دیدار کند."

,

العطیه گفت: "اگر برخی کارهای ساده نظیر گسترش اجازه درخصوص صادرات نفت صورت گیرد، گمان می‌کنم که طرف ایرانی برای نشستن بر سر میز نرمش خواهد داشت. این تنها حدس من است و اطلاعاتی ندارم. اگر حسن نیتی وجود داشته باشد، طرف مقابل این سیگنال را به خوبی خواهد گرفت و چه بسا در نیمه راه با هم دیدار کنند. رویارویی و دیدار و بحث و گفت وگو رو در رو بهترین راه برای تامین ثبات برای منطقه است".

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه