اخبار داغ

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

بیش از 10 درصد از جمعیت استان یزد را مهاجرین تشکیل می‌دهند/ دولت در تخصیص بودجه به مهاجرپذیر بودن یزد توجهی نمی کند

بیش از 10 درصد از جمعیت استان یزد را مهاجرین تشکیل می‌دهند/ دولت در تخصیص بودجه به مهاجرپذیر بودن یزد توجهی نمی کند
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: علی رغم این که استان یزد پذیرای تعداد قابل توجهی از مهاجرین داخلی و خارجی است اما در بودجه هایی که به استان ها داده می شود هیچ توجهی به این موضوع نمی شود در واقع عاملی بر افزایش بودجه استان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان این که اتباع افغانی، یزد را مدینه فاضله خود برای اشتغال می دانند گفت: استان یزد با دارا بودن ظرفیت ‌های مختلف صنعتی، معدنی ، کشاورزی و ... دارای فرصت های شغلی زیادی است که مناسب نیروهای یدی و با سطح تحصیلات پایین است و با توجه به فراری بودن نیروهای بومی از کارهای سخت  زمینه بیش از پیش برای حضور مهاجرین داخلی و خارجی فراهم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: براساس آمارهای رسمی حدود 50 هزار تبعه افغانی دارای مجوز در استان یزد هستند که البته بیش از این آمار نیز مهاجرین بدون مجوز حضور دارند؛ به عبارتی آمارهای غیررسمی حاکی از حضور بیش از 100 هزار تبعه افغان در استان یزد است.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر وجود مهاجرین خارجی، استان با حجم بالایی از مهاجرین داخلی نیز رو برو است و طبق آمارها بیشترین فروانی مهاجرین به استان یزد مربوط به استان سیستان و بلوچستان هستند که به دلیل شرایط بد بازار کار در این استان مجبور به مهاجرت به استان هایی مانند یزد می شوند.

,

موسوی با اشاره به ظرفیت ها و زمینه های جذب مهاجرین به استان یزد اذعان داشت: یکی از زمینه های جذب مهاجرین ظرفیت ها پزسکی استان یزد است؛ بدین گونه که از استان های مختلف جهت درمان به یزد می آیند و بعد از گذشت دوره درمان نیز تشویق می شوند که در یزد ماندگار شوند.

,

وی عنوان کرد: از دیدگاه شهروندان یزدی این تیپ مهاجرت ها منفعتی برای یزد ندارد و در مقابل آسیب ها و معضلات ان بسیار بیشتر است به طوری که اختلافات فرهنگی میان مردمان بومی استان و مهاجرین مشکلات و معضلات فراوانی را برای استان ایجاد کرده است.

,

نماینده مرد یزد عنوان کرد: حد نرمال و استاندارد مهاجرپذیری پنج درصد از جمعیت هر منطقه است که متاسفانه این شاخص برای استان یزد بیش از 10 درصد است به عبارتی بیش از 10 درصد از جمعیت استان یزد را مهاجرین تشکیل می دهند.

,

موسوی با تاکید بر ضرورت حمایت و توجه ویژه دولت به استان های مهاجر پذیر گفت: علی رغم این که استان یزد پذیرای تعداد قابل توجهی از مهاجرین داخلی و خارجی است اما در بودجه هایی که به استان ها داده می شود هیچ توجهی به این موضوع نمی شود در واقع عاملی بر افزایش بودجه استان نیست.

,

وی با بیان این که کنترل دستوری مهاجرت ها چندان موفقیت آمیز نیست افزود: سیاست واحدی برای کنترل مهاجرت ها وجود ندارد این درحالی است که برای مدیریت آن نیاز به یک هماهنگی در همه بخش های و همه اقشار است به گونه ای که اقدامات مختلفی از جمله اجاره دادن منازل، به کارگیری نیرو در واحدهای صنعتی و معدنی و... را شامل می شود.

,

انتهای پیام/ق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه