اخبار داغ

برنده جایزه نوبل، ایده زندگی در خارج از منظومه شمسی را نامعقول دانست!

برنده جایزه نوبل، ایده زندگی در خارج از منظومه شمسی را نامعقول دانست!
"میشل مایِر" اخترشناس سوئیسی و برنده جایزه نوبل فیزیک که اولین سیارات فراخورشیدی را کشف کرده گفت که انسان هرگز به دنیای خارج از منظومه شمسی مهاجرت نخواهد کرد و این ایده را کاملا نامعقول دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ برنده جایزه نوبل فیزیک که اولین سیارات فراخورشیدی را کشف کرده گفت که انسان هرگز به دنیای خارج از منظومه شمسی مهاجرت نخواهد کرد و این ایده را کاملا نامعقول دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به گفته دیلی‌میل، در حالی که بسیاری از دانشمندان به جستجوی سیارات دیگر هستند که بتوانند در آن سکونت داشته باشند، یک متخصص این عقیده را کاملا نامعقول می داند.

, دیلی‌میل,

"میشل مایِر" اخترشناس سوئیسی گفته است که انسان ها هرگز به سیاره ای خارج از منظومه شمسی زمین مهاجرت نخواهند کرد، زیرا رسیدن به این دنیاهای دوردست صدها میلیون روز طول می کشد.

,

در عوض، این برنده جایزه نوبل اظهار داشت که زمین مادامی که انسان تلاش خود را برای مراقبت از آن انجام دهد، همچنان قابل سکونت است.

,

 

,

, ,

مایِر به همراه "دیدیه کوئلوز" همکار خود به دلیل کشف اولین سیارات فراخورشیدی در سال 1995، جایزه نوبل فیزیک را دریافت کردند.

,

وی گفت: "اگر ما در مورد سیارات خارجی صحبت می کنیم، سخنان باید واضح باشند. ما به آنجا مهاجرت نخواهیم کرد، زیرا این سیارات بسیار دور هستند."

,

به عقیده مایِر، اگر روزی زندگی روی زمین امکان پذیر نباشد، ما به سیاره ای قابل سکونت خواهیم رفت.

,

وی افزود: "یک سؤال بسیار قدیمی که "آیا سیارات دیگری در جهان وجود دارد یا خیر؟" توسط فلاسفه مورد بحث قرار گرفته است. پاسخ این سؤال به عهده نسل بعدی است."

,

 

,

, ,

ما به دنبال نزدیک ترین و شبیه ترین سیارات به زمین هستیم. من به همراه همکارم جستجوی سیارات را شروع کردیم و نشان دادیم که می توان آنها را مطالعه کرد. از زمان آغاز کشف تاکنون، بیش از 4000 سیاره کشف شده که 1900 مورد آن تأیید شده است.

,

اکتشاف کوئولز و مایِر که درک ما از جایگاه خودمان در جهان را تغییر داده، اکنون به عنوان یک رویداد مهم در نجوم در نظر گرفته شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه