اخبار داغ

یادداشت؛

دست برتر سپاه در جنگ سخت و نرم

دست برتر سپاه در جنگ سخت و نرم
دستگیری زم بار دیگر قدرت برتر جمهوری اسلامی ایران در جنگ سخت و نرم دشمنان را نشان داد، با وجود این اتفاق بزرگ و ایجاد حفره در بخش امنیتی کشورهای بیگانه قطعاً در روزهای آینده تحرکات و واکنش‌های متعددی را از کشورهای مرتبط با زم را مشاهده خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، سی‌ام خرداد امسال بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از گران‌قیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین پهباد آمریکایی را با سامانه بومی پدافند هوایی سوم خرداد منهدم و ضربه سنگینی را بر پیکره نظامی، نظام تروریستی آمریکا وارد کرد. در آن وقت بسیاری از کارشناسان خارجی و داخلی، موافق و مخالف جمهوری اسلامی ایران بر قدرت منحصر به فرد سپاه پاسداران در بخش نظامی اعتراف و اذعان کردند.
اما روز گذشته نیز سپاه  دست برتر خود در جنگ نرم را هم رونمایی کرد و پهبادرسانه‌ای سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و فرانسه را نیز در خاک خود به زمین نشاند و روح الله زم (معروف نیما) را دستگیر و به داخل کشور انتقال داد.
 
زم که در یکی از سنگین‌ترین حلقه‌های حفاظتی سرویس‌های آمریکایی-فرانسوی قرار داشت نتوانست از دستان هوشمند پاسداران گمنام بگریزد و خود را گرفتار در تور امنیتی جمهوری اسلامی ایران دید.
 
اما روح الله زم کیست؟
روح الله زم(معروف به نیما) متولد ۵ مرداد ۱۳۵۷در تهران و فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی زم از سیاست‌مداران کشور است. وی که در دفتر فیلمسازی پدرش، فعالیت‌های هنری خود را به عنوان فیلمبردار آغاز کرد، در جریان اتفاقات سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. او که در حال سپری‌کردن دوران محکومیت خود بود، پس از خروج از زندان در قالب مرخصی چند روزه، از کشور متواری شد؛ زم ابتدا به مالزی رفت و پس از اخذ اقامت کشور فرانسه، در پاریس ساکن شد.

در سال ۱۳۹۴ همزمان با فراگیرشدن استفاده از نرم‌افزارهای ارتباط جمعی در ایران و فراهم شدن امکان تأسیس صفحات دارای مخاطب در این نرم‌افزارها، با کمک و همراهی برخی از عناصر نامطلوب، با تأسیس کانالی به نام «آمد نیوز» در نرم‌افزار تلگرام، فعالیت تبلیغی علیه نظام را در دستور کار خود قرار داد.
 
زم با انتشار مطالبی بی‌اساس و طرح ادعاهایی درباره سران و مقامات عالی‌رتبه کشور در کانال تلگرامی و سایت خود، در تلاش بود تا با سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی و ایجاد بی‌اعتمادی در مردم نسبت به سران کشور، نارضایتی و نافرمانی از قوانین را ترویج کند. در همین راستا، به دنبال برخی اعتراضات مردمی در داخل کشور نسبت به مسائل اقتصادی در دی‌ماه ۹۶، فعالیت‌های تخریبی کانال آمدنیوز علیه نظام وارد فاز جدید شد؛ این کانال که توانسته بود با انتشار مطالب جعلی، بیش از یک میلیون مخاطب جذب کند، با انتشار اطلاعیه‌هایی با بهره‌گیری از تکنیک‌های روانی، با برانگیختن احساسات مردم، آن‌ها را به اغتشاش و خرابکاری در نقاط مختلف کشور ترغیب و تشویق کرد؛ آمد نیوز در این ایام، ویدئوهایی آموزشی برای ساخت بمب‌های دستی (کوکتل مولوتف) منتشر کرد و در تلاش بود تا با دعوت مردم به شورش مسلحانه و بلوای اجتماعی، امنیت کشور را با چالش‌هایی مواجه کند.اما در روز گذشته سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از دستگیری وی خبر داد.

باتوجه به اینکه هنوز جزئیات دقیقی از نحوه دستگیری و روند این عملیات منتشر نشده اما می‌توان بار دیگر قدرت برتر جمهوری اسلامی ایران در جنگ سخت و نرم دشمنان را مشاهده کرد. با وجود این اتفاق بزرگ و ایجاد حفره در بخش امنیتی کشورهای بیگانه قطعاً در روزهای آینده تحرکات و واکنش‌های متعددی را از کشورهای مرتبط با زم مشاهده خواهیم کرد که با تغییراتی در سازمان‌های امنیتی و حفاظتی این سرویس‌های جاسوس همراه خواهد بود. ولی آنچه که مبرهن و روشن است ناتوانی سرویس‌های جاسوسی کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران ازجمله دولت تروریستی آمریکا و فرانسه در برابر قدرت اطلاعاتی ایران است و شاید این خبر گوشه‌ای از توانمندی اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با جاسوسان و سرشبکه‌های معاند نظام باشد و باید منتظر بمانیم تا از شاه‌ماهی‌های کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند رونمایی شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محسن رحمانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه