اخبار داغ

آخرین تحولات مرز خسروی؛

آمادگی موکب ها و دستگاه‌های خدمات رسان برای بازگشت زائران از مرز خسروی

آمادگی موکب ها و دستگاه‌های خدمات رسان برای بازگشت زائران از مرز خسروی
با آغاز موج بازگشت ، خدمات دهی موکب ها و دستگاه های خدماتی نیز به این سمت سوق پیدا کرده و آماده پذیرایی و خدماتدهی به زائران حسینی در مسیر بازگشت از مرز خسروی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز مرز خسروی این روزهای شاهد بازگشت زوار اربعین از زیارت عتبات عالیات است و روزانه حدود 5 هزار نفر از زوار بازگشتی را میزبانی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,


در مجموع از روز 16 مهرماه تاکنون بنا بر آمار اعلام شده 145 هزار زائر از طریق مرز خسروی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند و برای بازگشت هم پیش بینی شده که 250 هزار نفر از این مرز به کشور بازگردند.

,
,


بازگشت‌ زوار از طریق این مرز بدون هیچ گونه معطلی و مشکلی انجام می‌شود و زوار در بدو ورود با رعایت مسائل قرنطینه ای توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی چک می‌شوند تا در صورت تشخیص بیماری مداوا شوند.

,
,


دستگاه‌های خدمات رسان دیگر نیز همچون اورژانس، هلال‌احمر، بهزیستی، آتش‌نشانی و نیروهای نظامی و انتظامی و... در مرز خسروی کماکان مشغول خدمت به زوار هستند.

,
,


تردد زوار نیز بدون مشکل در جریان است؛ زائرین از درب خروجی پایانه مسافری خسروی تا محل پارکینگ‌ها و حتی شهر قصرشیرین با اتوبوس‌های مستقر در مرز جا‌به‌جا می‌شود.

,
,


به‌کارگیری تمام تجهیزات راهداری برای ترافیک روان در مسیر بازگشت زوار

,
, به‌کارگیری تمام تجهیزات راهداری برای ترافیک روان در مسیر بازگشت زوار,


فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه به خبرنگار مرصاد گفت: طی روزهای اخیر شاهد آغاز موج بازگشت زوار به کشور هستیم.

,
,


وی افزود: تیم های راهداری با به کارگیری تجهیزات کامل درصدد برقراری ترافیکی روان و ایمن هستند.

,
,


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه بیان داشت: زیرساختهای لازم به منظور رفاه حال زوار اربعین فراهم شده است.

,
,


اسکان 39 هزار زائر در اردوگاه‌ها

,
, اسکان 39 هزار زائر در اردوگاه‌ها,


معتمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم به خبرنگار مرصاد گفت: همچنین از ابتدای اجرای طرح خدمات امدادی هلال احمر به زائران اربعین حسینی تاکنون ۳۹ هزار و ۱۴۳ زائر اسکان اضطراری داده شدند.

,
,


وی افزود: در روزهای پایانی اربعین با توجه به افزایش شمار زوار، پایگاه های هلال احمر برای پیشگیری از وقوع حوادث و حضور به موقع در محل آمادگی کامل دارند.

,
,


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۱ پایگاه دائم و پنج پایگاه موقت در مسیر پیاده روی اربعین استقرار دارند، افزود: امداد هوایی و نیروهای عملیاتی نیز به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین در آماده باش کامل به سر می برند.

,
,


این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای آینده آمادگی کامل برای اسکان اضطراری زوار اربعین وجود دارد.

,
,

02

, 02,


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: مجموعا در طول مسیر پیاده اربعین۲۱ دستگاه آمبولانس مستقر است.

,
,


ارائه خدمات شهری طی ایام اربعین و تا بازگشت زائران

,
, ارائه خدمات شهری طی ایام اربعین و تا بازگشت زائران,


خسرو عیسائیان، رئیس ستاد خدمات شهری اربعین استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد، در خصوص اقدامات کمیته خدمات شهری ستاد اربعین استان کرمانشاه اظهار داشت: خدمات بسیار خوبی را طی این ایام علاوه بر شهر کرمانشاه در قصرشیرین و سایر مسیرهای تردد زائران ارائه می دهد و این خدمات تا چند روز پس از اربعین و بازگشت زائران ادامه دارد.

,
,


وی افزود از جمله خدماتی که توسط شهرداری طی این ایام ارائه شده می توان به یکی از اقدامات بسیار شاخص که در شهر کرمانشاه برای اولین بار و پس از سالها اجرا شده اشاره کرد که مربوط به ایجاد محل اسکان برای زائران اربعین حسینی است.

,
,

رئیس ستاد خدمات شهری اربعین استان کرمانشاه ادامه داد: این محل های اسکان برای مسیر رفت در ضلع غربی میدان آزادگان به سمت جاده اسلام آباد و برای مسیر برگشت در ضلع غربی نمازخانه میدان آزادگان با تمامی امکانات مورد نیاز از جمله تامین امنیت، اسکان و پذیرایی برپا شده است.

,

0

, 0,


این مسئول تصریح کرد: زائران می‌توانند در زمان مراجعه به محل های مذکور پس از تحویل گذرنامه خود، از تمام امکانات از جمله محل اسکان که با داربست محصور و فنس کشی شده از نظر امنیتی نیز امنیت آن تامین شده و چادر ها در آن استقرار یافته انداستفاده کند. همچنین خدمات مورد نیاز از جمله برق کشی برای شارژ تلفن همراه و سایر مصارف آنها نیز ارائه شده است.

,
,


ارائه خدمات بهداشتی به موکب ها و مسیر تردد زائران

,
, ارائه خدمات بهداشتی به موکب ها و مسیر تردد زائران,


این مسئول گفت: در حوزه بهداشت نیز، اداره بهداشت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه که زیر مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه است بحث بهداشت مواد غذایی، بهداشت آب، بهداشت محیط و هوا را تا جایی که قانون شهرداری ها اجازه می‌دهد انجام داده و به زائران خدمات لازم را طی این ایام ارائه می کند.

,
,


وی از نظارت و سرکشی به موکب ها خبر داد و تصریح کرد: در بحث حد فاصل بین موکب ها و محیط نیز وضعیت بهداشتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین وضعیت بهداشتی موکب ها و سرویس های بهداشتی آنها نیز مورد نظارت قرار می‌گیرد.

,
,


همچنین پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده مرز خسروی شاهد موج بازگشت زوار اربعین به کشور باشد و تدابیر لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب به زوار اتخاذ شده است.

,
,


احتمال افزایش ترافیک در مسیر برگشت زائران از خسروی

,
, احتمال افزایش ترافیک در مسیر برگشت زائران از خسروی,


فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه ترافیک مسیر برگشت زائران از خسروی را نیمه سنگین و روان اعلام کرد و از احتمال افزایش آن در روزهای آینده هفته خبر داد.

,
,


محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص آخرین وضعیت راه های استان کرمانشاه و مسیرهای منتهی به مرز خسروی گفت: هم اکنون ترافیک در مسیر رفت زائران روان و سبک بوده و در مسیر برگشت نیمه سنگین و روان است.

,
,


اسلام آبادغرب- کرمانشاه پرترافیک ترین محور استان

,
, اسلام آبادغرب- کرمانشاه پرترافیک ترین محور استان,


فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه از احتمال افزایش ترافیک محورهای مذکور با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته و اربعین حسینی خبر داد و گفت: بیشترین ترافیک ما در محور اسلام آباد غرب- کرمانشاه است.

,
,


وی با اشاره به بارش های پیش بینی شده در روزهای شنبه و یکشنبه و نگرانی پلیس از این موضوع گفت: در این روزها که اولین بارش های پاییزی را داریم، جاده بسیار لغزنده و صابونی خواهد شد که بسیار خطرناک است.

,
,

32

, 32,


رانندگان در زمان اولین بارش پاییزی سرعت مطمئنه را رعایت کنند

,
, رانندگان در زمان اولین بارش پاییزی سرعت مطمئنه را رعایت کنند,


حیدری خواستار رعایت سرعت مطمئنه به تناسب لغزندگی جاده ها از سوی رانندگان شد و گفت: در اولین بارش ها سطح جاده آب و روغنی است که اگر رانندگان با احتیاط در آن مسیرها حرکت نکنند ممکن است باعث حوادثی شود.

,
,


وی بار دیگر خطاب به زائران حسینی که از مرز خسروی به کشور بازمی گردند، تاکید کرد: حتما قبل از ادامه مسیر خود با خودروهای شخصی در ۸ تا ۹ موکب بین راهی استراحت کرده و سپس مسیر خود را ادامه دهند تا دچار حادثه نشوند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه