اخبار داغ

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خبر داد؛

رشد ۶۵ درصدی آمار زوار اربعین در کرمانشاه

رشد ۶۵ درصدی آمار زوار اربعین در کرمانشاه
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: شمار زائرین اربعین در کرمانشاه نسبت به اربعین سال قبل ۶۵ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: امسال هفتمین سال برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین به صورت ساماندهی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی با بیان اینکه مسئولیت ستاد اربعین در کشور با وزارت کشور و در استان ها با استانداری است، افزود: ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز متشکل از ۱۲ کمیته ثابت و تعدادی کمیته فرعی است که یکی از این ها کمیته اعزام با مسئولیت حج و زیارت است.

,

دارابی بیان کرد: به منظور ساماندهی زائرین اربعین سامانه سماح طراحی شده که اطلاعات زائران در آن ثبت می شود. البته این سامانه در سالهای اول چندان مورد توجه نبود اما رفته رفته با توجه به در نظر گرفتن شرایط بیمه و ... مورد استقبال زائرین واقع شد.

,

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۳۷ هزار و هزار و ۵۰۰ نفر از استان کرمانشاه برای حضور در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

,

دارابی با اشاره به کاهش هزینه های سفر گفت: از قبل حضور بیشتر زوار در پیاده روی اربعین پیش بینی می شد به گونه ای که تاکنون ۵۷ هزار نفر از استان کرمانشاه در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و از رشد  ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

,

وی افزود: مقرر بود ثبت نام در سامانه سماح تا امروز ادامه یابد که با توجه به تدابیر اندیشیده شده تا روز اربعین ادامه دارد بنابراین افرادی که هنوز نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند در این روزهای باقیمانده می توانند ثبت نام کنند.

,

دارابی با بیان اینکه روند ثبت نام زوار در سامانه سماح تا روز گذشته بسیار خوب بوده، گفت: با توجه به اینکه شمار زیادی از زوار حتی از پیاده روی بازگشته اند پیش بینی می شد در این روزهای باقیمانده بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به شمار ثبت نام شوندگان اضافه نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه