اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

رئیس جمهور به جای طرح رفراندوم پاسخگوی انحراف 68 درصدی از بودجه باشد/ روحانی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی

رئیس جمهور به جای طرح رفراندوم پاسخگوی انحراف 68 درصدی از بودجه باشد/ روحانی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی
نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه «روحانی» با طرح مباحث انحرافی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی است گفت: رئیس جمهور به جای رفراندوم پاسخگوی انحراف 68 درصدی از بودجه، افزایش بیکاری، کاهش تورم و بحران مسکن باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نمایندهٔ 3 دوره مجلس هشتم، نهم و دورهٔ دهم و عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است و در کارنامه‌فعالیت‌هایش استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه، مدیر و مدرس حوزه علمیه و امام جمعه موقت را دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , , نمایندهٔ 3 دوره مجلس هشتم، نهم و دورهٔ دهم و عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است و در کارنامه‌فعالیت‌هایش استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه، مدیر و مدرس حوزه علمیه و امام جمعه موقت را دارد. ,

وی دارای لیسانس و فوق لیسانس مبانی حقوق از دانشگاه تهران و دکترای فقه و مبانی حقوق از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بوده و همچنین دروس خارج فقه را نزد فاضل لنکرانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی، جوادی آملی و شیخ جعفر سبحانی فرا گرفته‌است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان به بهارستان آمده و هم اکنون عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات است. 

وی معتقد است حسن روحانی رئیس جمهور بهتر است به جای مطرح کردن مسائل انحرافی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم، پاسخگوی عملکرد دولتش از سال 92 تاکنون باشد. این در حالی است که حتی اصلاح طلبان نیز به فرار از پاسخگویی روحانی اذعان کرده‌اند. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور در هفته‌های اخیر با طرح مباحث فرعی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی و هدایت چشم‌های مردم به سمت طرف دیگری است در حالی که دغدغه اصلی مردم بیکاری، اشتغال، تورم، بحران مسکن، اقتصاد و عدم رونق تولید است. 

وی خاطرنشان کرد‌: وقتی آمارهای اخیر دولت حکایت از تورم 62 درصدی در حوزه مواد غذایی است آیا سزاوار است آقای روحانی که در انتخابات وعده «چنان رونقی ایجاد کنم که مردم ایران نیاز به دریافت یارانه نداشته باشند» را مطرح می‌کرد دم از مسائل و مباحث سیاسی بزند؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: متاسفانه رئیس جمهور با اظهاراتش گرد و خاک بلند می‌کند تا از پاسخ‌گویی به نهادهای نظارتی فرار کند. 

وی افزود: بر اساس قانون اساسی، آموزش و پرورش رایگان است ولی هم اکنون مردم 33 درصد هزینه‌های این بخش را می‌پردازند در حالی که این رقم در آمریکا 18 درصد است. 

سلیمی اظهار داشت: شاهد آن هستیم که حسن روحانی به دنبال دوقطبی کردن جامعه با اظهاراتی خاص است  در حالی که تبعیض‌ در کشور بیداد می‌کند؛ ضمن اینکه اخیرا رئیس جمهور حتی نام حقوق های نجومی را هم تغییر داده و گفته‌اند آنها حقوق غیرعادلانه بوده است. 

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: آقای روحانی بهتر است به جای حمله به شورای نگهبان و گفتن اینکه «باید این شورا همه گونه افکار و جریان در کشور را برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت کند» درباره دریافت رشوه در دولتش و رد و بدل کردن پست‌ها توضیح دهد، این در حالی است که در هیچ زمانی در طول 40 سال اخیر و در هیچ دولتی مقام‌فروشی و دریافت رشوه برای رد و بدل کردن پست‌های مدیریتی وجود نداشته است.

سلیمی گفت:‌ هم اکنون محبوبیت آقای روحانی به شدت افت کرده است و اگر وی تصور می‌کند می‌تواند شیب محبوبیتش را با مطرح کردن مباحثی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم بالا ببرد، گمان اشتباهی کرده است زیرا مردم هوشیار شده و اسیر حرف‌های نخ‌نما نخواهند شد.

وی تصریح کرد: بهتر است آقای روحانی به جای طرح مباحث انحرافی در جامعه و دوقطبی کردن، قانون بودجه، قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور را مرور کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: اختیارات تفویض شده به روحانی فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است و او تنها رئیس جمهوری است که در شورای عالی 3 نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری را دارد لذا بهتر است پاسخگوی عملکردش باشد و جامعه هم چنین مطالبه‌ایی را از رئیس جمهور دارند. 

وی گفت: نقدینگی در دولت حسن روحانی (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) چندین برابر شده و ضعف این دولت در ساخت و ساز مسکن و سیاست‌های اشتباه دیگر کاری را به جایی رساند که بحران خانه ایجاد شد. 

سلیمی افزود: طبق اعلام دیوان محاسبات کل کشور دولت روحانی از بودجه 68 درصد انحراف عملکرد داشته است که این باید رئیس جمهور توضیح قانع کننده‌ایی در این باره ارائه دهد. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از این پردرآمدها 12 برابر کم درآمدها، درآمد داشتند این در حالی است که شرایط اقتصادی در دولت آقای روحانی به سمتی سوق پیدا کرده که این میزان افزایش پیدا کرده و به 14 برابر رسیده است. 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی نسبت به انجام وظایف خود تلاش می کنند که در سال های منتهی به انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی کرده و ذهن مردم را از پرداختن به مسائل مهم کشور منحرف کنند، که این قبیل اقدامات شایسته نیست. 

متن کامل این گفت‌وگو به شرح ذیل است: 

فارس: اخیرا آقای روحانی مباحثی در راستای حمله به شورای نگهبان و رفراندوم مطرح کرده‌اند. چرا رئیس جمهور در شرایط فعلی اینگونه سخن می‌گوید که منجر به دوقطبی شدن جامعه می‌شود؟

سلیمی: آقای روحانی بهتر است به جای مطرح کردن مسائل انحرافی، عملکرد دولتش را از سال 92 تاکنون مطرح کند.

آقای روحانی در نشست خبری‌اش در روزهای گذشته و سخنرانی امروزش در دانشگاه تهران، مباحثی را مطرح کرده است که حاکی از تلاش وی در انحراف افکار عمومی است و آش آن قدر شور شده است که حتی برخی اصلاح‌طلبان نظیر صادق زیباکلام هم فرار از پاسخ‌گویی آقای روحانی را متذکر شده است.

آقای روحانی در سال 92 و 96 وعده‌هایی داده است که هیچ‌کدام از آنها اجرایی نشده، به ویژه وعده‌های اقتصادی‌اش.

به نظر می‌رسد که رئیس جمهور با مباحث فرعی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی و هدایت چشم‌های مردم به سمت طرف دیگری است.

به جای بیان مباحثی نظیر رفراندوم در کشور بهتر است آقای روحانی وعده‌های انتخابی‌اش را اجرایی کند.

هیچ کس یادش نرفته است که آقای روحانی به صراحت اعلام کرد که چنان رونقی ایجاد کنم که مردم دیگر به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند؛ آیا آقای روحانی چنین اقدامی را انجام داده است؟

حسن روحانی قول داد تورم را تک نرخی کند، اما بر اساس آمارهای اخیر دولت تورم در حوزه مواد غذایی 62 درصد است. ضمن اینکه رئیس جمهور قول ساماندهی اشتغال در کشور را مطرح کرده بود که در این بخش هم موفق نبوده است.

آمار بیکاران تحصیل‌کرده روز به روز افزایش پیدا می‌کند. همچنین آقای روحانی اعلام کرده بود که مسئولان را به صورت اتوبوسی وارد گود مدیریتی نخواهد کرد، اما ما شاهد آن هستیم که دولت کشتی کشتی نیروهای وابسته به خود را جابجا کرده است و حتی تغییرات به دهیاران نیز رسیده است.

فارس: رئیس جمهور چه میزان از وعده‌های انتخاباتی در سال‌های 92 و 96 را تحقق بخشیده است؟ 

سلیمی:‌ با آنکه خاطرمان هست که آقای رئیس جمهور وعده داده بود که با خرد جمعی به دنبال رفع مشکلات است، اما وی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که منتقدین دولت وارد عرصه‌های اجرایی شوند.

وزرا، استانداران و فرماندارانی که کوچک‌ترین انتقادی به دولت کردند، بلافاصله با نهیب زیردستان آقای روحانی عزل شدند.

بهتر است آقای روحانی به جای هجمه به شورای نگهبان و مطرح کردن موضوع رفراندوم به افکار عمومی در باره عملکردش توضیح دهد؛ چراکه اقدامات این دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

به نظر می‌رسد اظهارات اخیر آقای روحانی برای بلند شدن گرد و خاک و غبار و فرار از پاسخ‌گویی است و گویا رئیس جمهور اصل 99 قانون اساسی را فراموش کرده است.

فارس: وظایفی در قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور گذاشته شده است؛ آیا آقای روحانی از عهده این وظایف بر آمده است؟ شاهدیم که بخشی‌های از اصول قانون اساسی از سوی دولت زیر پا گذاشته است؟ 

سلیمی: بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور مجری اجرای اصول آن است، در حالی که بر اساس همین قانون آموزش و پرورش در کشور باید رایگان باشد، در حالی که مردم هم اکنون 33 درصد هزینه‌های آموزش و پرورش را می‌دهند در حالی که مردم آمریکا فقط 18 درصد هزینه‌های آموزش و پرورش کشورشان را می‌دهند.

قبل از دولت آقای روحانی 3 درصد تولید ناخالص ملی برای بودجه آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کرد، اما در دولت تدبیر و امید این میزان به 2 درصد رسیده است، در حالی که رئیس جمهور از افزایش حقوق معلمان خبر می‌دهد، اما ما چیزی در این زمینه ندیده‌ایم.

آقای روحانی به جای بحث رفراندوم بهتر است به مردم بگوید چرا اصل اداره رایگان آموزش و پرورش را طبق قانون اساسی اجرا نکرده است؟ این در حالی است که مردم شاهد هستند به نام آموزش و پرورش دست‌های مختلفی به جیب‌هایشان وارد می‌شود و به جای آنکه دولت بودجه بیشتری به آموزش و پرورش بدهد، اعتبارات کمتری در نظر گرفته و به جیب مردم دستبرد زده است.

آقای روحانی در اظهارات اخیرشان در هفته‌های گذشته به دنبال مباحث انحرافی در جامعه هستند، اما از وی می‌خواهم به جای این اظهارات که منجر به دوقطبی کردن جامعه خواهد شد، تبعیض‌ها را رفع کند.

فارس: یکی از سوالات جدید جامعه از رئیس دولت تدبیر و امید تعیین تکلیف واقعی حقوق‌های نجومی است؛ به نظر می‌رسد همچنان این موضوع وجود دارد و نهادهای نظارتی هم دور زده شده‌اند؛ این میزان حقوق مردم را عصبانی کرده است؛ چرا دولت بنای برخورد قاطع با این موضوع را ندارد؟ 

سلیمی: آقای رئیس جمهور نمی‌تواند با مطرح کردن مباحث فرعی در جامعه از پاسخ‌گویی درباره پرداخت حقوق‌های نجومی که اسم آن را حقوق‌های غیرعادلانه گذاشته‌اند فرار کند.

نه تنها دولت آقای روحانی مقابل پرداخت‌های حقوق‌های نجومی ایستادگی نکرد، بلکه همچنان این حقوق‌ها وجود داشته و عملا مجلس و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور دور زده می‌شوند.

فارس: در اطراف آقای روحانی اتفاقات دیگری هم افتاده مثلا مقام فروشی هم شده است که مصداق آن موضوعات گفته شده در دادگاه «حسین فریدون» است؛ چرا این دولت به این سمت رفته که صندلی‌های مسئولیت را بفروشد؟ 

سلیمی: آقای روحانی بهتر است به جای حمله به شورای نگهبان به منظور تایید همه گونه افکار و جریان در کشور برای حضور در انتخابات مجلس در باره دریافت رشوه در دولتش و رد و بدل کردن پست‌ها توضیح دهد، این در حالی است که در هیچ زمانی در طول 40 سال اخیر و در هیچ دولتی مقام‌فروشی و دریافت رشوه برای رد و بدل کردن پست‌های مدیریتی وجود نداشته است.

حسین فریدون برادر آقای روحانی رشوه‌ 31 میلیارد تومانی از رسول دانیال‌زاده برای اعطای یک پست مدیریتی دریافت کرده است و این جابجایی برای فروختن پست، مقام و جایگاه بوده است.

 

هم اکنون محبوبیت آقای روحانی به شدت افت کرده است و اگر وی تصور می‌کند که می‌تواند شیب محبوبیتش را با مطرح کردن مباحثی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم بالا ببرد، گمان اشتباهی کرده است.

مردم ما هوشیار شده و اسیر حرف‌های نخ‌نما نخواهند شد.

فارس: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم از روحانی می‌خواهند در باره آن توضیح قانع کننده‌ای بدهد دلارهای 4200 تومانی و 18 میلیارد دلار واردات کالاست. آیا گزارشی به مجلس در این باره داده شده است؟ 

سلیمی: روحانی باید در پیشگاه ملت پاسخگوی عملکرد خود و دولتش به ویژه در موضوع دلارهای 4200 تومانی باشد.

اخیرا آقای روحانی تلاش کرده است که اشتباهات فاحش دولت در بذل و بخشش‌های دلارهای 4200 تومانی را گردن اقتصاددانان بیندازد، در حالی که امضای اعضای هیات دولت در این باره کاملا مشهود است که مسئولیت با چه کسی است.

زمانی که معاون ارزی وقت بانک مرکزی توزیع دلارهای 4200 تومانی را به دستور آقای روحانی و آقای جهانگیری انداخته است، کاملا مشخص است که چه کسی باید پاسخ دهد و آقای روحانی باید پاسخگوی ملت باشد که به چه کسانی این دلارها داده شده است، ضمن اینکه او باید در مورد واردات کالاهای اساسی به میزان 18 میلیارد دلار توضیح دهد.

اگر می‌خواستیم این 18 میلیارد دلار را بین همه ایرانیان تقسیم کنیم نفری 250 هزار تومان، آن هم به صورت ماهیانه می‌رسید.

مردم منتظر اعلام لیست کامل و بدون سانسور واردکنندگان کالاهای اساسی و اعضای هیات مدیره شرکت‌های آنها که توانسته‌اند با رانت 18 میلیارد دلار از اموال این ملت را به تاراج ببرند و غذای سگ و ناخن‌گیر، سنگ‌پا و ژله و عصا وارد کشور کنند، هستند.

بهتر است آقای روحانی به صورت شفاف به مردم بگوید نمی‌توانم وعده‌هایی که در انتخابات سال‌های 92 و 96 در انتخابات ریاست جمهوری داده‌ام را انجام دهم، این درحالی است که او اتهاماتی را متوجه رقیبان خود مانند دیوارکشی در پیاده‌روها کرده است؛ او و همراهانش در آن زمان می‌گفتند که قرار است دلار 5000 تومان شود اما ما دلار حدود 20 هزار تومانی را دیده‌ایم و هم اکنون هم دلار 11 هزار و 500 تومان است.

قیمت فعلی ارز سه برابر نرخ مندرج در قانون بودجه است و همین موضوع نشان دهنده آن است که نرخ ارزش پول ملی‌مان 300 درصد کاهش پیدا کرده است ولی رئیس جمهور در چشمان مردم نگاه کرده و می‌گوید ارزش پول ملی 40 درصد رشد پیدا کرده است.

بهتر است آقای روحانی به جای طرح مباحث انحرافی در جامعه و دوقطبی کردن، قانون بودجه، قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور را مرور کند.

فارس: با وجود اینکه اختیارات آقای روحانی بیش از قوای دیگر بوده و حتی می‌توان قانونگذاری کند اما گزارش دیوان محاسبات حکایت از انحراف 68 درصدی در اجرای بودجه دارد؛ چرا جایگاه پاسخگویی دولت به مجلس گم شده است؟ 

سلیمی:‌ اختیارات تفویض شده به روحانی فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است و او تنها رئیس جمهوری است که در شورای عالی 3 نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری را دارد لذا بهتر است پاسخگوی عملکردش باشد و جامعه هم چنین مطالبه‌ایی را از رئیس جمهور دارند. 

نقدینگی در دولت حسن روحانی (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) چندین برابر شده و ضعف این دولت در ساخت و ساز مسکن و سیاست‌های اشتباه دیگر کاری را به جایی رساند که بحران خانه ایجاد شد. 

طبق اعلام دیوان محاسبات کل کشور دولت روحانی از بودجه 68 درصد انحراف عملکرد داشته است که این باید رئیس جمهور توضیح قانع کننده‌ایی در این باره ارائه دهد. 

بیش از این پردرآمدها 12 برابر کم درآمدها، درآمد داشتند این در حالی است که شرایط اقتصادی در دولت آقای روحانی به سمتی سوق پیدا کرده که این میزان افزایش پیدا کرده و به 14 برابر رسیده است. 

رئیس جمهور به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی نسبت به انجام وظایف خود تلاش می کنند که در سال های منتهی به انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی کرده و ذهن مردم را از پرداختن به مسائل مهم کشور منحرف کنند، که این قبیل اقدامات شایسته نیست. 

انتهای پیام/

,

وی دارای لیسانس و فوق لیسانس مبانی حقوق از دانشگاه تهران و دکترای فقه و مبانی حقوق از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بوده و همچنین دروس خارج فقه را نزد فاضل لنکرانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی، جوادی آملی و شیخ جعفر سبحانی فرا گرفته‌است.

, وی دارای لیسانس و فوق لیسانس مبانی حقوق از دانشگاه تهران و دکترای فقه و مبانی حقوق از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بوده و همچنین دروس خارج فقه را نزد فاضل لنکرانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی، جوادی آملی و شیخ جعفر سبحانی فرا گرفته‌است.,

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان به بهارستان آمده و هم اکنون عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات است. 

, حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان به بهارستان آمده و هم اکنون عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات است. ,

وی معتقد است حسن روحانی رئیس جمهور بهتر است به جای مطرح کردن مسائل انحرافی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم، پاسخگوی عملکرد دولتش از سال 92 تاکنون باشد. این در حالی است که حتی اصلاح طلبان نیز به فرار از پاسخگویی روحانی اذعان کرده‌اند. 

, وی معتقد است حسن روحانی رئیس جمهور بهتر است به جای مطرح کردن مسائل انحرافی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم، پاسخگوی عملکرد دولتش از سال 92 تاکنون باشد. این در حالی است که حتی اصلاح طلبان نیز به فرار از پاسخگویی روحانی اذعان کرده‌اند. ,

این نماینده مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور در هفته‌های اخیر با طرح مباحث فرعی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی و هدایت چشم‌های مردم به سمت طرف دیگری است در حالی که دغدغه اصلی مردم بیکاری، اشتغال، تورم، بحران مسکن، اقتصاد و عدم رونق تولید است. 

, این نماینده مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور در هفته‌های اخیر با طرح مباحث فرعی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی و هدایت چشم‌های مردم به سمت طرف دیگری است در حالی که دغدغه اصلی مردم بیکاری، اشتغال، تورم، بحران مسکن، اقتصاد و عدم رونق تولید است. ,

وی خاطرنشان کرد‌: وقتی آمارهای اخیر دولت حکایت از تورم 62 درصدی در حوزه مواد غذایی است آیا سزاوار است آقای روحانی که در انتخابات وعده «چنان رونقی ایجاد کنم که مردم ایران نیاز به دریافت یارانه نداشته باشند» را مطرح می‌کرد دم از مسائل و مباحث سیاسی بزند؟

, وی خاطرنشان کرد‌: وقتی آمارهای اخیر دولت حکایت از تورم 62 درصدی در حوزه مواد غذایی است آیا سزاوار است آقای روحانی که در انتخابات وعده «چنان رونقی ایجاد کنم که مردم ایران نیاز به دریافت یارانه نداشته باشند» را مطرح می‌کرد دم از مسائل و مباحث سیاسی بزند؟,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: متاسفانه رئیس جمهور با اظهاراتش گرد و خاک بلند می‌کند تا از پاسخ‌گویی به نهادهای نظارتی فرار کند. 

, نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: متاسفانه رئیس جمهور با اظهاراتش گرد و خاک بلند می‌کند تا از پاسخ‌گویی به نهادهای نظارتی فرار کند. ,

وی افزود: بر اساس قانون اساسی، آموزش و پرورش رایگان است ولی هم اکنون مردم 33 درصد هزینه‌های این بخش را می‌پردازند در حالی که این رقم در آمریکا 18 درصد است. 

, وی افزود: بر اساس قانون اساسی، آموزش و پرورش رایگان است ولی هم اکنون مردم 33 درصد هزینه‌های این بخش را می‌پردازند در حالی که این رقم در آمریکا 18 درصد است. ,

سلیمی اظهار داشت: شاهد آن هستیم که حسن روحانی به دنبال دوقطبی کردن جامعه با اظهاراتی خاص است  در حالی که تبعیض‌ در کشور بیداد می‌کند؛ ضمن اینکه اخیرا رئیس جمهور حتی نام حقوق های نجومی را هم تغییر داده و گفته‌اند آنها حقوق غیرعادلانه بوده است. 

, سلیمی اظهار داشت: شاهد آن هستیم که حسن روحانی به دنبال دوقطبی کردن جامعه با اظهاراتی خاص است  در حالی که تبعیض‌ در کشور بیداد می‌کند؛ ضمن اینکه اخیرا رئیس جمهور حتی نام حقوق های نجومی را هم تغییر داده و گفته‌اند آنها حقوق غیرعادلانه بوده است. ,

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: آقای روحانی بهتر است به جای حمله به شورای نگهبان و گفتن اینکه «باید این شورا همه گونه افکار و جریان در کشور را برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت کند» درباره دریافت رشوه در دولتش و رد و بدل کردن پست‌ها توضیح دهد، این در حالی است که در هیچ زمانی در طول 40 سال اخیر و در هیچ دولتی مقام‌فروشی و دریافت رشوه برای رد و بدل کردن پست‌های مدیریتی وجود نداشته است.

, این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: آقای روحانی بهتر است به جای حمله به شورای نگهبان و گفتن اینکه «باید این شورا همه گونه افکار و جریان در کشور را برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت کند» درباره دریافت رشوه در دولتش و رد و بدل کردن پست‌ها توضیح دهد، این در حالی است که در هیچ زمانی در طول 40 سال اخیر و در هیچ دولتی مقام‌فروشی و دریافت رشوه برای رد و بدل کردن پست‌های مدیریتی وجود نداشته است.,

سلیمی گفت:‌ هم اکنون محبوبیت آقای روحانی به شدت افت کرده است و اگر وی تصور می‌کند می‌تواند شیب محبوبیتش را با مطرح کردن مباحثی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم بالا ببرد، گمان اشتباهی کرده است زیرا مردم هوشیار شده و اسیر حرف‌های نخ‌نما نخواهند شد.

, سلیمی گفت:‌ هم اکنون محبوبیت آقای روحانی به شدت افت کرده است و اگر وی تصور می‌کند می‌تواند شیب محبوبیتش را با مطرح کردن مباحثی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم بالا ببرد، گمان اشتباهی کرده است زیرا مردم هوشیار شده و اسیر حرف‌های نخ‌نما نخواهند شد.,

وی تصریح کرد: بهتر است آقای روحانی به جای طرح مباحث انحرافی در جامعه و دوقطبی کردن، قانون بودجه، قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور را مرور کند.

, وی تصریح کرد: بهتر است آقای روحانی به جای طرح مباحث انحرافی در جامعه و دوقطبی کردن، قانون بودجه، قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور را مرور کند.,

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: اختیارات تفویض شده به روحانی فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است و او تنها رئیس جمهوری است که در شورای عالی 3 نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری را دارد لذا بهتر است پاسخگوی عملکردش باشد و جامعه هم چنین مطالبه‌ایی را از رئیس جمهور دارند. 

, عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: اختیارات تفویض شده به روحانی فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است و او تنها رئیس جمهوری است که در شورای عالی 3 نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری را دارد لذا بهتر است پاسخگوی عملکردش باشد و جامعه هم چنین مطالبه‌ایی را از رئیس جمهور دارند. ,

وی گفت: نقدینگی در دولت حسن روحانی (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) چندین برابر شده و ضعف این دولت در ساخت و ساز مسکن و سیاست‌های اشتباه دیگر کاری را به جایی رساند که بحران خانه ایجاد شد. 

, وی گفت: نقدینگی در دولت حسن روحانی (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) چندین برابر شده و ضعف این دولت در ساخت و ساز مسکن و سیاست‌های اشتباه دیگر کاری را به جایی رساند که بحران خانه ایجاد شد. ,

سلیمی افزود: طبق اعلام دیوان محاسبات کل کشور دولت روحانی از بودجه 68 درصد انحراف عملکرد داشته است که این باید رئیس جمهور توضیح قانع کننده‌ایی در این باره ارائه دهد. 

, سلیمی افزود: طبق اعلام دیوان محاسبات کل کشور دولت روحانی از بودجه 68 درصد انحراف عملکرد داشته است که این باید رئیس جمهور توضیح قانع کننده‌ایی در این باره ارائه دهد. ,

وی خاطرنشان کرد: بیش از این پردرآمدها 12 برابر کم درآمدها، درآمد داشتند این در حالی است که شرایط اقتصادی در دولت آقای روحانی به سمتی سوق پیدا کرده که این میزان افزایش پیدا کرده و به 14 برابر رسیده است. 

, وی خاطرنشان کرد: بیش از این پردرآمدها 12 برابر کم درآمدها، درآمد داشتند این در حالی است که شرایط اقتصادی در دولت آقای روحانی به سمتی سوق پیدا کرده که این میزان افزایش پیدا کرده و به 14 برابر رسیده است. ,

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی نسبت به انجام وظایف خود تلاش می کنند که در سال های منتهی به انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی کرده و ذهن مردم را از پرداختن به مسائل مهم کشور منحرف کنند، که این قبیل اقدامات شایسته نیست. 

, عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی نسبت به انجام وظایف خود تلاش می کنند که در سال های منتهی به انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی کرده و ذهن مردم را از پرداختن به مسائل مهم کشور منحرف کنند، که این قبیل اقدامات شایسته نیست. ,

متن کامل این گفت‌وگو به شرح ذیل است: 

, متن کامل این گفت‌وگو به شرح ذیل است: , متن کامل این گفت‌, وگو, وگو, وگو, وگو, به شرح ذیل است: ,

فارس: اخیرا آقای روحانی مباحثی در راستای حمله به شورای نگهبان و رفراندوم مطرح کرده‌اند. چرا رئیس جمهور در شرایط فعلی اینگونه سخن می‌گوید که منجر به دوقطبی شدن جامعه می‌شود؟

, فارس: اخیرا آقای روحانی مباحثی در راستای حمله به شورای نگهبان و رفراندوم مطرح کرده‌اند. چرا رئیس جمهور در شرایط فعلی اینگونه سخن می‌گوید که منجر به دوقطبی شدن جامعه می‌شود؟, فارس: اخیرا آقای روحانی مباحثی در راستای حمله به شورای نگهبان و رفراندوم مطرح کرده‌اند. چرا رئیس جمهور در شرایط فعلی اینگونه سخن می‌گوید که منجر به دوقطبی شدن جامعه می‌شود؟, فارس: اخیرا آقای روحانی مباحثی در راستای حمله به شورای نگهبان و رفراندوم مطرح کرده‌اند. چرا رئیس جمهور در شرایط فعلی اینگونه سخن می‌گوید که منجر به دوقطبی شدن جامعه می‌شود؟,

سلیمی: آقای روحانی بهتر است به جای مطرح کردن مسائل انحرافی، عملکرد دولتش را از سال 92 تاکنون مطرح کند.

, سلیمی:, سلیمی:, آقای روحانی بهتر است به جای مطرح کردن مسائل انحرافی، عملکرد دولتش را از سال 92 تاکنون مطرح کند.,

آقای روحانی در نشست خبری‌اش در روزهای گذشته و سخنرانی امروزش در دانشگاه تهران، مباحثی را مطرح کرده است که حاکی از تلاش وی در انحراف افکار عمومی است و آش آن قدر شور شده است که حتی برخی اصلاح‌طلبان نظیر صادق زیباکلام هم فرار از پاسخ‌گویی آقای روحانی را متذکر شده است.

, آقای روحانی در نشست خبری‌اش در روزهای گذشته و سخنرانی امروزش در دانشگاه تهران، مباحثی را مطرح کرده است که حاکی از تلاش وی در انحراف افکار عمومی است و آش آن قدر شور شده است که حتی برخی اصلاح‌طلبان نظیر صادق زیباکلام هم فرار از پاسخ‌گویی آقای روحانی را متذکر شده است.,

آقای روحانی در سال 92 و 96 وعده‌هایی داده است که هیچ‌کدام از آنها اجرایی نشده، به ویژه وعده‌های اقتصادی‌اش.

, آقای روحانی در سال 92 و 96 وعده‌هایی داده است که هیچ‌کدام از آنها اجرایی نشده، به ویژه وعده‌های اقتصادی‌اش.,

به نظر می‌رسد که رئیس جمهور با مباحث فرعی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی و هدایت چشم‌های مردم به سمت طرف دیگری است.

, به نظر می‌رسد که رئیس جمهور با مباحث فرعی به دنبال تغییر ریل افکار عمومی و هدایت چشم‌های مردم به سمت طرف دیگری است.,

به جای بیان مباحثی نظیر رفراندوم در کشور بهتر است آقای روحانی وعده‌های انتخابی‌اش را اجرایی کند.

, به جای بیان مباحثی نظیر رفراندوم در کشور بهتر است آقای روحانی وعده‌های انتخابی‌اش را اجرایی کند.,

هیچ کس یادش نرفته است که آقای روحانی به صراحت اعلام کرد که چنان رونقی ایجاد کنم که مردم دیگر به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند؛ آیا آقای روحانی چنین اقدامی را انجام داده است؟

, هیچ کس یادش نرفته است که آقای روحانی به صراحت اعلام کرد که چنان رونقی ایجاد کنم که مردم دیگر به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند؛ آیا آقای روحانی چنین اقدامی را انجام داده است؟,

حسن روحانی قول داد تورم را تک نرخی کند، اما بر اساس آمارهای اخیر دولت تورم در حوزه مواد غذایی 62 درصد است. ضمن اینکه رئیس جمهور قول ساماندهی اشتغال در کشور را مطرح کرده بود که در این بخش هم موفق نبوده است.

, حسن روحانی قول داد تورم را تک نرخی کند، اما بر اساس آمارهای اخیر دولت تورم در حوزه مواد غذایی 62 درصد است. ضمن اینکه رئیس جمهور قول ساماندهی اشتغال در کشور را مطرح کرده بود که در این بخش هم موفق نبوده است.,

آمار بیکاران تحصیل‌کرده روز به روز افزایش پیدا می‌کند. همچنین آقای روحانی اعلام کرده بود که مسئولان را به صورت اتوبوسی وارد گود مدیریتی نخواهد کرد، اما ما شاهد آن هستیم که دولت کشتی کشتی نیروهای وابسته به خود را جابجا کرده است و حتی تغییرات به دهیاران نیز رسیده است.

, آمار بیکاران تحصیل‌کرده روز به روز افزایش پیدا می‌کند. همچنین آقای روحانی اعلام کرده بود که مسئولان را به صورت اتوبوسی وارد گود مدیریتی نخواهد کرد، اما ما شاهد آن هستیم که دولت کشتی کشتی نیروهای وابسته به خود را جابجا کرده است و حتی تغییرات به دهیاران نیز رسیده است.,

فارس: رئیس جمهور چه میزان از وعده‌های انتخاباتی در سال‌های 92 و 96 را تحقق بخشیده است؟ 

, فارس: رئیس جمهور چه میزان از وعده‌های انتخاباتی در سال‌های 92 و 96 را تحقق بخشیده است؟ , فارس: رئیس جمهور چه میزان از وعده‌های انتخاباتی در سال‌های 92 و 96 را تحقق بخشیده است؟ , فارس: رئیس جمهور چه میزان از وعده‌های انتخاباتی در سال‌های 92 و 96 را تحقق بخشیده است؟ ,

سلیمی:‌ با آنکه خاطرمان هست که آقای رئیس جمهور وعده داده بود که با خرد جمعی به دنبال رفع مشکلات است، اما وی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که منتقدین دولت وارد عرصه‌های اجرایی شوند.

, سلیمی:‌, سلیمی:‌, با آنکه خاطرمان هست که آقای رئیس جمهور وعده داده بود که با خرد جمعی به دنبال رفع مشکلات است، اما وی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که منتقدین دولت وارد عرصه‌های اجرایی شوند.,

وزرا، استانداران و فرماندارانی که کوچک‌ترین انتقادی به دولت کردند، بلافاصله با نهیب زیردستان آقای روحانی عزل شدند.

, وزرا، استانداران و فرماندارانی که کوچک‌, ترین, ترین, ترین, ترین, انتقادی به دولت کردند، بلافاصله با نهیب زیردستان آقای روحانی عزل شدند.,

بهتر است آقای روحانی به جای هجمه به شورای نگهبان و مطرح کردن موضوع رفراندوم به افکار عمومی در باره عملکردش توضیح دهد؛ چراکه اقدامات این دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

, بهتر است آقای روحانی به جای هجمه به شورای نگهبان و مطرح کردن موضوع رفراندوم به افکار عمومی در باره عملکردش توضیح دهد؛ چراکه اقدامات این دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست.,

به نظر می‌رسد اظهارات اخیر آقای روحانی برای بلند شدن گرد و خاک و غبار و فرار از پاسخ‌گویی است و گویا رئیس جمهور اصل 99 قانون اساسی را فراموش کرده است.

, به نظر می‌رسد اظهارات اخیر آقای روحانی برای بلند شدن گرد و خاک و غبار و فرار از پاسخ‌گویی است و گویا رئیس جمهور اصل 99 قانون اساسی را فراموش کرده است.,

فارس: وظایفی در قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور گذاشته شده است؛ آیا آقای روحانی از عهده این وظایف بر آمده است؟ شاهدیم که بخشی‌های از اصول قانون اساسی از سوی دولت زیر پا گذاشته است؟ 

, فارس: وظایفی در قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور گذاشته شده است؛ آیا آقای روحانی از عهده این وظایف بر آمده است؟ شاهدیم که بخشی‌های از اصول قانون اساسی از سوی دولت زیر پا گذاشته است؟ , فارس: وظایفی در قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور گذاشته شده است؛ آیا آقای روحانی از عهده این وظایف بر آمده است؟ شاهدیم که بخشی‌های از اصول قانون اساسی از سوی دولت زیر پا گذاشته است؟ , فارس: وظایفی در قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور گذاشته شده است؛ آیا آقای روحانی از عهده این وظایف بر آمده است؟ شاهدیم که بخشی‌های از اصول قانون اساسی از سوی دولت زیر پا گذاشته است؟ ,

سلیمی: بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور مجری اجرای اصول آن است، در حالی که بر اساس همین قانون آموزش و پرورش در کشور باید رایگان باشد، در حالی که مردم هم اکنون 33 درصد هزینه‌های آموزش و پرورش را می‌دهند در حالی که مردم آمریکا فقط 18 درصد هزینه‌های آموزش و پرورش کشورشان را می‌دهند.

, سلیمی:, سلیمی:, بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور مجری اجرای اصول آن است، در حالی که بر اساس همین قانون آموزش و پرورش در کشور باید رایگان باشد، در حالی که مردم هم اکنون 33 درصد هزینه‌های آموزش و پرورش را می‌دهند در حالی که مردم آمریکا فقط 18 درصد هزینه‌های آموزش و پرورش کشورشان را می‌دهند.,

قبل از دولت آقای روحانی 3 درصد تولید ناخالص ملی برای بودجه آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کرد، اما در دولت تدبیر و امید این میزان به 2 درصد رسیده است، در حالی که رئیس جمهور از افزایش حقوق معلمان خبر می‌دهد، اما ما چیزی در این زمینه ندیده‌ایم.

, قبل از دولت آقای روحانی 3 درصد تولید ناخالص ملی برای بودجه آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کرد، اما در دولت تدبیر و امید این میزان به 2 درصد رسیده است، در حالی که رئیس جمهور از افزایش حقوق معلمان خبر می‌دهد، اما ما چیزی در این زمینه ندیده‌ایم.,

آقای روحانی به جای بحث رفراندوم بهتر است به مردم بگوید چرا اصل اداره رایگان آموزش و پرورش را طبق قانون اساسی اجرا نکرده است؟ این در حالی است که مردم شاهد هستند به نام آموزش و پرورش دست‌های مختلفی به جیب‌هایشان وارد می‌شود و به جای آنکه دولت بودجه بیشتری به آموزش و پرورش بدهد، اعتبارات کمتری در نظر گرفته و به جیب مردم دستبرد زده است.

, آقای روحانی به جای بحث رفراندوم بهتر است به مردم بگوید چرا اصل اداره رایگان آموزش و پرورش را طبق قانون اساسی اجرا نکرده است؟ این در حالی است که مردم شاهد هستند به نام آموزش و پرورش دست‌های مختلفی به جیب‌هایشان وارد می‌شود و به جای آنکه دولت بودجه بیشتری به آموزش و پرورش بدهد، اعتبارات کمتری در نظر گرفته و به جیب مردم دستبرد زده است.,

آقای روحانی در اظهارات اخیرشان در هفته‌های گذشته به دنبال مباحث انحرافی در جامعه هستند، اما از وی می‌خواهم به جای این اظهارات که منجر به دوقطبی کردن جامعه خواهد شد، تبعیض‌ها را رفع کند.

, آقای روحانی در اظهارات اخیرشان در هفته‌های گذشته به دنبال مباحث انحرافی در جامعه هستند، اما از وی می‌خواهم به جای این اظهارات که منجر به دوقطبی کردن جامعه خواهد شد، تبعیض‌ها را رفع کند.,

فارس: یکی از سوالات جدید جامعه از رئیس دولت تدبیر و امید تعیین تکلیف واقعی حقوق‌های نجومی است؛ به نظر می‌رسد همچنان این موضوع وجود دارد و نهادهای نظارتی هم دور زده شده‌اند؛ این میزان حقوق مردم را عصبانی کرده است؛ چرا دولت بنای برخورد قاطع با این موضوع را ندارد؟ 

, فارس: یکی از سوالات جدید جامعه از رئیس دولت تدبیر و امید تعیین تکلیف واقعی حقوق‌های نجومی است؛ به نظر می‌رسد همچنان این موضوع وجود دارد و نهادهای نظارتی هم دور زده شده‌اند؛ این میزان حقوق مردم را عصبانی کرده است؛ چرا دولت بنای برخورد قاطع با این موضوع را ندارد؟ , فارس: یکی از سوالات جدید جامعه از رئیس دولت تدبیر و امید تعیین تکلیف واقعی حقوق‌های نجومی است؛ به نظر می‌رسد همچنان این موضوع وجود دارد و نهادهای نظارتی هم دور زده شده‌اند؛ این میزان حقوق مردم را عصبانی کرده است؛ چرا دولت بنای برخورد قاطع با این موضوع را ندارد؟ , فارس: یکی از سوالات جدید جامعه از رئیس دولت تدبیر و امید تعیین تکلیف واقعی حقوق‌های نجومی است؛ به نظر می‌رسد همچنان این موضوع وجود دارد و نهادهای نظارتی هم دور زده شده‌اند؛ این میزان حقوق مردم را عصبانی کرده است؛ چرا دولت بنای برخورد قاطع با این موضوع را ندارد؟ ,

سلیمی: آقای رئیس جمهور نمی‌تواند با مطرح کردن مباحث فرعی در جامعه از پاسخ‌گویی درباره پرداخت حقوق‌های نجومی که اسم آن را حقوق‌های غیرعادلانه گذاشته‌اند فرار کند.

, سلیمی:, سلیمی:, آقای رئیس جمهور نمی‌تواند با مطرح کردن مباحث فرعی در جامعه از پاسخ‌گویی درباره پرداخت حقوق‌های نجومی که اسم آن را حقوق‌های غیرعادلانه گذاشته‌اند فرار کند.,

نه تنها دولت آقای روحانی مقابل پرداخت‌های حقوق‌های نجومی ایستادگی نکرد، بلکه همچنان این حقوق‌ها وجود داشته و عملا مجلس و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور دور زده می‌شوند.

, نه تنها دولت آقای روحانی مقابل پرداخت‌های حقوق‌های نجومی ایستادگی نکرد، بلکه همچنان این حقوق‌ها وجود داشته و عملا مجلس و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور دور زده می‌شوند.,

فارس: در اطراف آقای روحانی اتفاقات دیگری هم افتاده مثلا مقام فروشی هم شده است که مصداق آن موضوعات گفته شده در دادگاه «حسین فریدون» است؛ چرا این دولت به این سمت رفته که صندلی‌های مسئولیت را بفروشد؟ 

, فارس: در اطراف آقای روحانی اتفاقات دیگری هم افتاده مثلا مقام فروشی هم شده است که مصداق آن موضوعات گفته شده در دادگاه «حسین فریدون» است؛ چرا این دولت به این سمت رفته که صندلی‌های مسئولیت را بفروشد؟ , فارس: در اطراف آقای روحانی اتفاقات دیگری هم افتاده مثلا مقام فروشی هم شده است که مصداق آن موضوعات گفته شده در دادگاه «حسین فریدون» است؛ چرا این دولت به این سمت رفته که صندلی‌های مسئولیت را بفروشد؟ , فارس: در اطراف آقای روحانی اتفاقات دیگری هم افتاده مثلا مقام فروشی هم شده است که مصداق آن موضوعات گفته شده در دادگاه «حسین فریدون» است؛ چرا این دولت به این سمت رفته که صندلی‌های مسئولیت را بفروشد؟ ,

سلیمی: آقای روحانی بهتر است به جای حمله به شورای نگهبان به منظور تایید همه گونه افکار و جریان در کشور برای حضور در انتخابات مجلس در باره دریافت رشوه در دولتش و رد و بدل کردن پست‌ها توضیح دهد، این در حالی است که در هیچ زمانی در طول 40 سال اخیر و در هیچ دولتی مقام‌فروشی و دریافت رشوه برای رد و بدل کردن پست‌های مدیریتی وجود نداشته است.

, سلیمی:, سلیمی:, آقای روحانی بهتر است به جای حمله به شورای نگهبان به منظور تایید همه گونه افکار و جریان در کشور برای حضور در انتخابات مجلس در باره دریافت رشوه در دولتش و رد و بدل کردن پست‌ها توضیح دهد، این در حالی است که در هیچ زمانی در طول 40 سال اخیر و در هیچ دولتی مقام‌فروشی و دریافت رشوه برای رد و بدل کردن پست‌های مدیریتی وجود نداشته است.,

حسین فریدون برادر آقای روحانی رشوه‌ 31 میلیارد تومانی از رسول دانیال‌زاده برای اعطای یک پست مدیریتی دریافت کرده است و این جابجایی برای فروختن پست، مقام و جایگاه بوده است.

, حسین فریدون برادر آقای روحانی رشوه‌ 31 میلیارد تومانی از رسول دانیال‌زاده برای اعطای یک پست مدیریتی دریافت کرده است و این جابجایی برای فروختن پست، مقام و جایگاه بوده است.,

, ,

 

,

هم اکنون محبوبیت آقای روحانی به شدت افت کرده است و اگر وی تصور می‌کند که می‌تواند شیب محبوبیتش را با مطرح کردن مباحثی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم بالا ببرد، گمان اشتباهی کرده است.

, هم اکنون محبوبیت آقای روحانی به شدت افت کرده است و اگر وی تصور می‌کند که می‌تواند شیب محبوبیتش را با مطرح کردن مباحثی نظیر حمله به شورای نگهبان و رفراندوم بالا ببرد، گمان اشتباهی کرده است.,

مردم ما هوشیار شده و اسیر حرف‌های نخ‌نما نخواهند شد.

, مردم ما هوشیار شده و اسیر حرف‌های نخ‌نما نخواهند شد.,

فارس: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم از روحانی می‌خواهند در باره آن توضیح قانع کننده‌ای بدهد دلارهای 4200 تومانی و 18 میلیارد دلار واردات کالاست. آیا گزارشی به مجلس در این باره داده شده است؟ 

, فارس: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم از روحانی می‌خواهند در باره آن توضیح قانع کننده‌ای بدهد دلارهای 4200 تومانی و 18 میلیارد دلار واردات کالاست. آیا گزارشی به مجلس در این باره داده شده است؟ , فارس: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم از روحانی می‌خواهند در باره آن توضیح قانع کننده‌ای بدهد دلارهای 4200 تومانی و 18 میلیارد دلار واردات کالاست. آیا گزارشی به مجلس در این باره داده شده است؟ , فارس: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم از روحانی می‌خواهند در باره آن توضیح قانع کننده‌ای بدهد دلارهای 4200 تومانی و 18 میلیارد دلار واردات کالاست. آیا گزارشی به مجلس در این باره داده شده است؟ ,

سلیمی: روحانی باید در پیشگاه ملت پاسخگوی عملکرد خود و دولتش به ویژه در موضوع دلارهای 4200 تومانی باشد.

, سلیمی: , سلیمی: , روحانی باید در پیشگاه ملت پاسخگوی عملکرد خود و دولتش به ویژه در موضوع دلارهای 4200 تومانی باشد.,

اخیرا آقای روحانی تلاش کرده است که اشتباهات فاحش دولت در بذل و بخشش‌های دلارهای 4200 تومانی را گردن اقتصاددانان بیندازد، در حالی که امضای اعضای هیات دولت در این باره کاملا مشهود است که مسئولیت با چه کسی است.

, اخیرا آقای روحانی تلاش کرده است که اشتباهات فاحش دولت در بذل و بخشش‌های دلارهای 4200 تومانی را گردن اقتصاددانان بیندازد، در حالی که امضای اعضای هیات دولت در این باره کاملا مشهود است که مسئولیت با چه کسی است.,

زمانی که معاون ارزی وقت بانک مرکزی توزیع دلارهای 4200 تومانی را به دستور آقای روحانی و آقای جهانگیری انداخته است، کاملا مشخص است که چه کسی باید پاسخ دهد و آقای روحانی باید پاسخگوی ملت باشد که به چه کسانی این دلارها داده شده است، ضمن اینکه او باید در مورد واردات کالاهای اساسی به میزان 18 میلیارد دلار توضیح دهد.

, زمانی که معاون ارزی وقت بانک مرکزی توزیع دلارهای 4200 تومانی را به دستور آقای روحانی و آقای جهانگیری انداخته است، کاملا مشخص است که چه کسی باید پاسخ دهد و آقای روحانی باید پاسخگوی ملت باشد که به چه کسانی این دلارها داده شده است، ضمن اینکه او باید در مورد واردات کالاهای اساسی به میزان 18 میلیارد دلار توضیح دهد.,

اگر می‌خواستیم این 18 میلیارد دلار را بین همه ایرانیان تقسیم کنیم نفری 250 هزار تومان، آن هم به صورت ماهیانه می‌رسید.

, اگر می‌خواستیم این 18 میلیارد دلار را بین همه ایرانیان تقسیم کنیم نفری 250 هزار تومان، آن هم به صورت ماهیانه می‌رسید.,

مردم منتظر اعلام لیست کامل و بدون سانسور واردکنندگان کالاهای اساسی و اعضای هیات مدیره شرکت‌های آنها که توانسته‌اند با رانت 18 میلیارد دلار از اموال این ملت را به تاراج ببرند و غذای سگ و ناخن‌گیر، سنگ‌پا و ژله و عصا وارد کشور کنند، هستند.

, مردم منتظر اعلام لیست کامل و بدون سانسور واردکنندگان کالاهای اساسی و اعضای هیات , مدیره, مدیره, مدیره, مدیره, شرکت‌های آنها که توانسته‌اند با رانت 18 میلیارد دلار از اموال این ملت را به تاراج ببرند و غذای سگ و , ناخن‌گیر, ناخن‌گیر, ، سنگ‌پا و ژله و عصا وارد کشور کنند، هستند.,

بهتر است آقای روحانی به صورت شفاف به مردم بگوید نمی‌توانم وعده‌هایی که در انتخابات سال‌های 92 و 96 در انتخابات ریاست جمهوری داده‌ام را انجام دهم، این درحالی است که او اتهاماتی را متوجه رقیبان خود مانند دیوارکشی در پیاده‌روها کرده است؛ او و همراهانش در آن زمان می‌گفتند که قرار است دلار 5000 تومان شود اما ما دلار حدود 20 هزار تومانی را دیده‌ایم و هم اکنون هم دلار 11 هزار و 500 تومان است.

, بهتر است آقای روحانی به صورت شفاف به مردم بگوید نمی‌توانم وعده‌هایی که در انتخابات سال‌های 92 و 96 در انتخابات ریاست جمهوری داده‌ام را انجام دهم، این درحالی است که او اتهاماتی را متوجه رقیبان خود مانند دیوارکشی در پیاده‌روها کرده است؛ او و همراهانش در آن زمان می‌گفتند که قرار است دلار 5000 تومان شود اما ما دلار حدود 20 هزار تومانی را دیده‌ایم و هم اکنون هم دلار 11 هزار و 500 تومان است.,

قیمت فعلی ارز سه برابر نرخ مندرج در قانون بودجه است و همین موضوع نشان دهنده آن است که نرخ ارزش پول ملی‌مان 300 درصد کاهش پیدا کرده است ولی رئیس جمهور در چشمان مردم نگاه کرده و می‌گوید ارزش پول ملی 40 درصد رشد پیدا کرده است.

, قیمت فعلی ارز سه برابر نرخ مندرج در قانون بودجه است و همین موضوع نشان دهنده آن است که نرخ ارزش پول ملی‌مان 300 درصد کاهش پیدا کرده است ولی رئیس جمهور در چشمان مردم نگاه کرده و می‌گوید ارزش پول ملی 40 درصد رشد پیدا کرده است.,

بهتر است آقای روحانی به جای طرح مباحث انحرافی در جامعه و دوقطبی کردن، قانون بودجه، قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور را مرور کند.

, بهتر است آقای روحانی به جای طرح مباحث انحرافی در جامعه و دوقطبی کردن، قانون بودجه، قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور را مرور کند.,

فارس: با وجود اینکه اختیارات آقای روحانی بیش از قوای دیگر بوده و حتی می‌توان قانونگذاری کند اما گزارش دیوان محاسبات حکایت از انحراف 68 درصدی در اجرای بودجه دارد؛ چرا جایگاه پاسخگویی دولت به مجلس گم شده است؟ 

, فارس: با وجود اینکه اختیارات آقای روحانی بیش از قوای دیگر بوده و حتی می‌توان قانونگذاری کند اما گزارش دیوان محاسبات حکایت از انحراف 68 درصدی در اجرای بودجه دارد؛ چرا جایگاه پاسخگویی دولت به مجلس گم شده است؟ , فارس: با وجود اینکه اختیارات آقای روحانی بیش از قوای دیگر بوده و حتی می‌توان قانونگذاری کند اما گزارش دیوان محاسبات حکایت از انحراف 68 درصدی در اجرای بودجه دارد؛ چرا جایگاه پاسخگویی دولت به مجلس گم شده است؟ , فارس: با وجود اینکه اختیارات آقای روحانی بیش از قوای دیگر بوده و حتی می‌توان قانونگذاری کند اما گزارش دیوان محاسبات حکایت از انحراف 68 درصدی در اجرای بودجه دارد؛ چرا جایگاه پاسخگویی دولت به مجلس گم شده است؟ ,

سلیمی:‌ اختیارات تفویض شده به روحانی فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است و او تنها رئیس جمهوری است که در شورای عالی 3 نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری را دارد لذا بهتر است پاسخگوی عملکردش باشد و جامعه هم چنین مطالبه‌ایی را از رئیس جمهور دارند. 

, سلیمی:‌ , سلیمی:‌ , اختیارات تفویض شده به روحانی فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است و او تنها رئیس جمهوری است که در شورای عالی 3 نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری را دارد لذا بهتر است پاسخگوی عملکردش باشد و جامعه هم چنین مطالبه‌ایی را از رئیس جمهور دارند. ,

نقدینگی در دولت حسن روحانی (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) چندین برابر شده و ضعف این دولت در ساخت و ساز مسکن و سیاست‌های اشتباه دیگر کاری را به جایی رساند که بحران خانه ایجاد شد. 

, نقدینگی در دولت حسن روحانی (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) چندین برابر شده و ضعف این دولت در ساخت و ساز مسکن و سیاست‌های اشتباه دیگر کاری را به جایی رساند که بحران خانه ایجاد شد. ,

طبق اعلام دیوان محاسبات کل کشور دولت روحانی از بودجه 68 درصد انحراف عملکرد داشته است که این باید رئیس جمهور توضیح قانع کننده‌ایی در این باره ارائه دهد. 

, طبق اعلام دیوان محاسبات کل کشور دولت روحانی از بودجه 68 درصد انحراف عملکرد داشته است که این باید رئیس جمهور توضیح قانع کننده‌ایی در این باره ارائه دهد. ,

بیش از این پردرآمدها 12 برابر کم درآمدها، درآمد داشتند این در حالی است که شرایط اقتصادی در دولت آقای روحانی به سمتی سوق پیدا کرده که این میزان افزایش پیدا کرده و به 14 برابر رسیده است. 

, بیش از این پردرآمدها 12 برابر کم درآمدها، درآمد داشتند این در حالی است که شرایط اقتصادی در دولت آقای روحانی به سمتی سوق پیدا کرده که این میزان افزایش پیدا کرده و به 14 برابر رسیده است. ,

رئیس جمهور به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی نسبت به انجام وظایف خود تلاش می کنند که در سال های منتهی به انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی کرده و ذهن مردم را از پرداختن به مسائل مهم کشور منحرف کنند، که این قبیل اقدامات شایسته نیست. 

, رئیس جمهور به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی نسبت به انجام وظایف خود تلاش می کنند که در سال های منتهی به انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی کرده و ذهن مردم را از پرداختن به مسائل مهم کشور منحرف کنند، که این قبیل اقدامات شایسته نیست. ,

انتهای پیام/

, انتهای, انتهای, انتهای, انتهای, پیام/ ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه