اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف سوادکوه

وقف قابل خرید و فروش و تغییر نیست/الزام استعلام دستگاه‌ها از اوقاف

وقف قابل خرید و فروش و تغییر نیست/الزام استعلام دستگاه‌ها از اوقاف
رئیس اداره اوقاف سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه گاها وقف‌های سنتی در شهرستان خرید و فروش می‌شود، گفت: وقف قابل خرید و فروش و تغییر نیست و این امر شرعا به عهده فردی است که از موقوفات بهره‌برداری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام رضا یوسفی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه از 410 موقوفه شهرستان، تعداد 116مسجد، 137 حسینیه، 8 آرامستان، 29 فاطمیه است، تعداد رقبات موقوفات متصرفی را 114 مورد و غیرمتصرفی را 14 مورد برشمرد و افزود: در شش ماه نخست امسال 4 وقف جدید در شهر زیراب ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 95 درصد نیات موقوفات شهرستان درباره عزاداری سید الشهدا است، بر لزوم وقف‌های جدید و مطابق نیازهای جامعه تأکید کرد و گفت: دغدغه ما اجرای نیت واقفان است و در راستای اجرای نیت موقوفه دکتر کنی، حدود 80 میلیون تومان به 80 بیماران نیازمند تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شهرستان مساعدت شده است.

رئیس اداره اوقاف سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه گاها وقف‌های سنتی در شهرستان خرید و فروش می‌شود، خاطرنشان کرد: وقف قابل خرید و فروش و تغییر نیست و این امر شرعا به عهده فردی است که از موقوفات بهره‌برداری می‌کند.

یوسفی با تأکید بر حمایت از موقوفات و با اشاره به الزام استعلام دستگاه‌های خدمات‌رسان از اداره اوقاف، گفت: اما برخی از نقاط خوش‌نشین شهرستان برای دور زدن قانون به دادگستری شکایت کرده و با برگه اثبات مالکیت زمین دادگستری به دستگاه‌های خدمات‌رسان مراجعه کرده و استعلام نمی‌کنند و حق و حقوق موقوفات ضایع می‌شود؛ توقع ما این است این دور زدن قوانین در شهرستان رخ ندهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه