اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه مطرح کرد:

فعالیت های گروه های جهادی در استان کرمانشاه / از محرومیت زدایی تا خدمت به زائران حسینی

فعالیت های گروه های جهادی در استان کرمانشاه / از محرومیت زدایی تا خدمت به زائران حسینی
مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه فعالیت های گروه های جهادی در استان کرمانشاه را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قبادی بصیر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، گروه های جهادی استان کرمانشاه را گروه های بسیار توانمندی دانست و گفت: برخی از گروه های ما هم اکنون به گروه های بزرگتری تبدیل شده اند و فعالیت های زیادی انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: توانمندی برخی از گروه های جهادی ما به حدی است که حتی شاید از برخی از دستگاه های دولتی که متولی کار بوده، جلوتر هستند.

,

 

,

فعالیت  ۶ گروه جهادی در حوزه های توانمندسازی و اشتغالزایی

, فعالیت  ۶ گروه جهادی در حوزه های توانمندسازی و اشتغالزایی,

وی تصریح کرد: ما هم اکنون ۵ تا ۶ گروه جهادی در استان داریم که گروه های جهادی ویژه هستند و در اکثر حوزه ها فعالیت می کنند.

,

قبادی بصیر ادامه داد: از جمله گروه های جهادی مذکور می توان به گروه جهادی خشت های مهربانی، گروه جهادی وصال و گروه جهادی منادیان رحمت اشاره کرد.

,

این مسئول گفت: گروه های جهادی مذکور، گروه هایی هستند که در حوزه اشتغال و ایجاد شغل برای افراد نیازمند با استفاده از کمک و ظرفیت خیرین، فعالیت های بسیار خوب و موثری دارند.

,

 

,

ایجاد ۳۰ واحد مسکونی برای محرومین توسط گروه های جهادی

, ایجاد ۳۰ واحد مسکونی برای محرومین توسط گروه های جهادی,

وی تصریح کرد: برای مثال گروه جهادی خشت های مهربانی ما توانستند برای کمک به محرومین و ایجاد بیش از ۳۰ واحد مسکونی  طی دو تا سه سال گذشته از خیرین کمک جمع کنند و پلی بین خیرین و محرومین باشند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: همچنین گروه جهادی وصال و گروه جهادی منادیان رحمت نیز به صورت بسیار گسترده در حوزه توانمندسازی و اشتغال فعالیت می کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: مجموعا ۳۳۰ گروه شناسنامه دار در استان کرمانشاه داریم و گروه های دیگر ما نیز در حوزه های مختلف به ویژه عمران و فرهنگی، فعالیت دارند.

,

قبادی بصیر افزود: جغرافیای مشخصی برای این گروه ها مشخص شده که خود آنها این جغرافیا را انتخاب کرده اند و در این حوزه جغرافیایی خدمات محرومیت زدایی فراوانی ارائه می کنند.

,

این مسئول تصریح کرد: این گروه ها در حاشیه شهرها و مناطق محروم استان فعالیت می کنند و پیگیر مشکلات مردم این مناطق و جذب کمک از طریق خیرین برای آنها هستند.

,

گروه های جهادی از فرصت هایی چون تعطیلات نوروز و تابستان برای محرومیت زدایی استفاده می کنند

,

وی گفت: فعالیت های این گروه ها به صورت فعالیت های جاری است و در طول سال و هر زمانی که فرصتی پیدا کنند چون ایام نوروز و ایام تعطیلات تابستان  به فعالیت های محرومیت زدایی می پردازند.

,

, ,

قبادی بصیر، شاکله گروه های جهادی را دانشجویان و دانش آموزان دانست و افزود: البته ما در بین اقشار دیگر نیز گروه های جهادی داریم و اینها در فرصت های تعطیلی و فراغتی که دارند و به صورت مستمر در آن حوزه جغرافیایی که برایشان مشخص شده است و خودشان مشخص کرده اند، به فعالیت جهادی شان می پردازند.

,

 

,

فعالیت گروه های جهادی در ۲۴ حوزه/برگزاری اردوهای جهادی سلامت

, فعالیت گروه های جهادی در ۲۴ حوزه/برگزاری اردوهای جهادی سلامت,

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه یادآور شد: گروه های جهادی هم اکنون در ۲۴ حوزه  و تمام شهرستان های ما فعالیت و خدمات رسانی می کنند.

,

قبادی بصیر، برگزاری اردوهای جهادی سلامت را از دیگر فعالیت‌های این گروه ها طی سالهای اخیر برشمرد و گفت: این اردوها یکی از محورهای بسیار پرجاذبه، پرطرفدار و محرومیت زدا است و در حوزه خدمات درمانی به مناطق محروم برگزار می شود.

,

وی افزود: در این حوزه تاکنون بیش از ۲۰۰۰ تیم پزشکی سلامت به مناطق محروم استان کرمانشاه از جمله حاشیه شهرها و روستاهای محروم استان اعزام  و ۲۸ بیمارستان صحرایی نیز در این مناطق برپا شده است.

,

این مسئول از ویزیت رایگان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان در قالب اردوهای سلامت خبر داد و گفت: بیش از ۱۱۶۰ جراحی در بیمارستان های صحرایی برپا شده  در این مناطق انجام شده و قریب به ۲۰۰۰ نفر هم بستری شده اند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: این خدمات توسط گروه های جهادی سلامت محور و پزشکان متعهد بسیجی داخل و خارج استان ارائه شده است.

,

قبادی بصیر یادآور شد: همین مرداد ماه امسال بود که یک گروه جهادی بسیار بزرگ در حوزه سلامت به استان کرمانشاه آمدند و در منطقه سرفیروز آباد مستقر شدند.

,

وی افزود: این گروه جهادی بیش از ۱۸۰ نفر کادر درمانی از تمام تخصص ها داشتند و امکانات مورد نیاز از رادیولوژی و سونوگرافی تا آزمایشگاه و...را نیز با خود به استان آورده بودند و به مدت یک هفته  در منطقه سرفیروز آباد خدمات هدفمندی را به بیش از ۵۰۰۰ نفر ارائه کردند.

,

 

,

برپایی ۱۵ موکب توسط جهادگران بسیجی برای خدمت به زائران حسینی

, برپایی ۱۵ موکب توسط جهادگران بسیجی برای خدمت به زائران حسینی,

قبادی بصیر با اشاره به خدمات رسانی موکب های برپا شده توسط جهادگران بسیجی طی این ایام و به عنوان دیگر خدمات این گروه ها، بیان داشت: ۱۵ موکب از مسیر ورودی کرمانشاه تا مرز خسروی توسط  ۱۵گروه جهادی برپا شده که به زائران خدمات رسانی می کنند.

,

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین ترتیبی اتخاذ شده که روزانه بیش از ۵۰ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، ناهار و شام بین زائران توزیع شود.

,

وی ادامه داد: علاوه بر این موکب ها  در قصر شیرین(مرز خسروی)  نیز یک موکب بزرگ از سوی بسیج سازندگی ایجاد شده که  ۵ هزار نفر ظرفیت اسکان شبانه برای زائران دارد.

,

قبادی با بیان اینکه سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه نیز آماده اسکان زائران اربعین است، گفت: جایگاه اسکان که برای راهیان نور تجهیز می شود، آماده اسکان دو هزار زائر اربعین را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه