اخبار داغ

گزارشی از ایستگاه های صلواتی استان؛

استشمام عطر زوار اربعین در استان همدان

استشمام عطر زوار اربعین در استان همدان
همزمان با افزایش موج بازگشت زوار حسینی مردم استان همدان با برپایی ایستگاه ها و زائرسراهای صلواتی به پذیرایی از این زائران حسینی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ خیلی ها می گویند از دور هم می توان به حسین سلام داد از خانه هم می شود زیارت اربعین خواند اما عشق نمی گذارد باید مسیری طولانی را در گرما و سرما طی کرد تا کسی را زیارت کنی که همین لحظه در کنارت نشسته است. امسال هم بی نصیب از پیاده روی اربعین برای تسکین دل دردمندمان با عده ای از خبرنگاران برای تهیه گزارش به ایستگاه های صلواتی داخل شهر سری زدیم تا از نزدیک گوشه ای از شور، عشق و ارادت به حضرت ارباب را در میان مردم شهر و دیارمان نظاره گر باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

همه آمده اند پیر و جوان، خرد و کلان در گرماگرم شور و حرارت و عشق در میان ایستگاه های صلواتی هر چند دقیقه ماشینی از زوار امام حسین ع که هر کدام به نام ائمه اطهار و یا به نام شهیدی متبرک شده است می ایستد تا گرد خستگی را چند دقیقه ای از سر و روی خود کنار بزند.

,

در ابتدای مسیر سری زدیم به  ایستگاه صلواتی تربت الحسین ع در کنار ایستگاه قطار همدان، وقتی به آنجا رسیدیم گفتند زوار امام حسین ع با این قطار در مسیر برگشت به تهران و مشهد به شهر و دیار خود باز می گردند.

,

, ,

با چند نفری از مسافران این قطار هم کلام شدیم برخی با گلوهای گرفته و خسته از ازدحام جمعیت در مسیر نجف به کربلا و گرمی هوا گلایه داشتند اما برخی دیگر به عشق امام حسین ع سختی راه را به جان خریده اند تا چند دقیقه ای چشمشان به گنبد طلایی آقا روشن شود.

,

, ,

آنها می گفتند تنها زیارتی که در مسیر هم می توان از راه دور با سلام زیارت کرد همین سفر اربعین است.

,

کنار زوار در ایستگاه های صلواتی چای را با طعم عشق به سید الشهدا نوشیدن را نمی توان در هیچ کجای عالم حس کرد. انگار چشمان زواری که با محبت در کنار این موکب ها ایستاده اند انرژی خاصی دارد.

,

, ,

زوار می گویند اگر یکبار فقط یکبار در میهمانی اربعین حسین حاضر شوی دیگر برایت سخت می شود در آرامش و بدور از هیاهو در سرزمین عشق باشی چراکه حس می کنی تنها در اربعین است که حرمت حرم حسین حفظ می شود.

,

تردد ۴۵۰۰ نفر از زوار اربعین با قطار همدان

,

در ادامه مدیر عامل راه آهن همدان نیز در خصوص مسیر حرکت قطارهای همدان به مشهد و همدان به تهران و بالعکس در ایام اربعین گفت: در مجموع در این ایام ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از زوار در مسیر رفت و برگشت با قطار همدان تردد می کنند.

,

ابراهیم نژاد با بیان اینکه تا ۲۷ مهرماه خدمت رسانی به زوار امام حسین ادامه دارد افزود: از روز ۲۲ مهرماه با راه اندازی موکب تربت الحسین در ایستگاه راه آهن همدان خدمت رسانی به زوار با انجام پذیرایی انجام می شود.

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: از روز ۲۵ مهرماه نیز ایستگاه صلواتی تربت الحسین ع روزانه به یک هزار نفر از زوار امام حسین خدماتی همچون توزیع وعده غذایی اراءه می دهد.

,

در ادامه پس از سرکشی از ایستگاه صلواتی تربت الحسین ع به آشپزخانه حسینیه صاحب الزمان عج روستای شورین همدان سری زدیم تا از نزدیک با نحوه خدمات رسانی زنانی که هر روز در این حسینیه مشغول پخت غذا برای ایستگاه های صلواتی در مسیر راه کربلا هستند چند دقیقه ای از نزدیک گپ و گفت کنیم.

,

, ,

زمان ورود به آشپزخانه حسینیه با استقبال این خانم های خونگرم و مهربان مواجه شدیم و پس از سلام و خسته نباشید از احساس و عشقشان به مولا امام حسین ع پرسیدیم.

,

همه یکصدا می گفتتد همه عمر و مال و فرزندانمان را در راه امام حسین ع می دهیم.

,

پخت روزانه یک هزار و ۵۰۰ پرس غذا بدون هیچ خستگی را از لطف و فضل سید الشهدا ع می دانند و می گویند از ساعت ۶ بامدادتا پاسی از شب در این حسینیه مشغول خدمت به زوار هستند.

,

, ,

می گفتند چهارمین سال است که در این ایام با پخت غذا کمترین خدمت را به زوار امام حسین می کنند.

,

همه آنها می گفتند یک بار در ایام اربعین به کربلا رفته اند اما لذت خدمت به زوار امام حسین را بر هر کاری ترجیح می دهند.

,

, ,

در مسیر برگشت زوار سری هم به  زائرسرای صلواتی امام حسن مجتبی ع که با همت هیئت کوی ولی عصر روستای گرچاقا در حال راه اندازی بود زدیم.

,

, ,

میرزا حسین جباری یکی از خدام این زائرسرا است می گوید: برای پنجمین سال است که این موکب را برای رفاه حال زوار اربعین برپا کرده ایم.

,

, ,

وی ادامه می دهد: هر سال چهار روز در ایام اربعین در این موکب به زوار خدمات داده می شود و مخارج این زائرسرا از کمک و نذورات مردم و هییات های مذهبی روستای گراچقا تامین می شود.

,

, ,

در ادامه مسیر در میدان فرودگاه همدان به ایستگاه صلواتی شهید حاج حسین همدانی که در حال گشایش و آماده سازی بود سری زدیم.

,

, ,

در این موکب علاوه بر پخت غذا برای زوار خدماتی همچون اسکان، ایستگاه آرایشگاه مردانه، بیمارستان نمازخانه و… برای رفاه حال زوار به چشم می خورد.

,

, ,

یکی از خدمه بخش بیمارستانی این ایستگاه گفت : از ۲۴ مهرماه این بیمارستان در سه شیفت کاری با ۸ نیرو به زوار خدمات مختلفی همچون تزریقات پانسمان سرم و در صورت ضرورت ارجاع بیمار به بیمارستان را دارد.

,

, ,

وی افزود: با توجه به حجم بالای مراجعات زوار در این چند روز روزانه تا ۳۰۰ نفرهم در این ایستگاه ویزیت شده اند.

,

, ,

موکب امام حسن مجتبی در نزدیکی پلیس راه همدان نیز پر از جمعیت زواری بود که در مسیر رفت و برگشت چند دقیقه ای را می توانند برای استراحت و صرف صبحانه، ناهار و شام سر کنند.

,

, ,

منوچهر مولایی، مسوول این ایستگاه و زادرسرای صلواتی نیز با بیان اینکه روزانه به سه هزار نفر از زوار در مسیر رفت و برگشت خدمت رسانی می شود می گوید: امسال علاوه بر پذیرایی از زوار سرویس های بهداشتی برای رفاه حال زوار ساماندهی شده است.

,

, ,

وی اضافه می کند: این زائرسرا توسط هیات های مهاجران همدان به صورت کاملا مردمی اداره می شودو تا ۵ آبان ماه نیز آمادگی خدمت رسانی به زوار را دارد.

,

, ,

 

, ,

گفتنی است استان همدان به عنوان یکی از استان های معین در مسیر راه کربلا قرار دارد که دارای ۷۵ ایستگاه صلواتی در مسیر رفت و برگشت زوار در ایام اربعین حسینی است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه