اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

سطح زیر کشت پنبه خراسان رضوی بیش از 24 هزار هکتار است

سطح زیر کشت پنبه خراسان رضوی بیش از 24 هزار هکتار است
فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه حوزه کشاورزی موتور محرکه بخش اقتصاد است، گفت: از سال گذشته تاکنون بالغ‌بر 14 میلیارد تومان اعتبار از سامانه کارا پرداخت شده که از این مبلغ 13 میلیارد تومان سهم بخش کشاورزی در خلیل‌آباد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور در جلسه تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد، با تأکید بر اینکه کشاورزی در این شهرستان در سبد اقتصادی خانوار نقش مهمی دارد و بخش عظیم درآمد و معیشت به این بخش وابسته است، گفت: در حال حاضر 6 هزار هکتار باغ انگور در خلیل‌آباد وجود دارد که 70 درصد تبدیل به کشمش و 30 درصد صرف تازه خوری می‌‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: کشاورزی بنا به اهمیتی که در شهرستان خلیل‌آباد دارد می‌‌تواند به شرایط توسعه پایدار و همه‌جانبه این شهرستان کمک کند.

, .,

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی خلیل‌آباد

, پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی خلیل‌آباد, پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی خلیل‌آباد,

قاسم پور با بیان اینکه حوزه کشاورزی، موتور محرکه بخش اقتصاد است، اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون بالغ‌بر 14 میلیارد تومان اعتبار از سامانه کارا پرداخت شده که از این مبلغ 13 میلیارد تومان سهم بخش کشاورزی در خلیل‌آباد بوده است.

, .,

فرماندار خلیل‌آباد عنوان کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان سهم خوبی برای بخش کشاورزی دیده شده و این ظرفیت هم در شهرستان با تولید انگور، پسته و انار و ظرفیت‌های خوب دیگر در حوزه دامداری وجود دارد.

, .,

وی اظهار داشت:  اگر زمینه ایجاد زنجیره فروش کشمش در شهرستان فراهم شود، کشاورز دغدغه این محصول را ندارد، بنابراین باید سهم بخش کشاورزی را با کمک گرفتن از تشکلهای پیشرو و نظام صنفی بهتر ببینیم تا در شرایط تحریمهای ناعادلانه با مشارکت بخش خصوصی برنامه‌ریزی بهتری برای ارتقاء این بخش انجام گیرد.

, , , .,

سطح زیر کشت پنبه خراسان رضوی 24 هزار و 500 هکتار است

, سطح زیر کشت پنبه خراسان رضوی 24 هزار و 500 هکتار است, سطح زیر کشت پنبه خراسان رضوی 24 هزار و 500 هکتار است,

در ادامه محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر از 24 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت پنبه در این استان، در هر هکتار 2 هزار و 300 کیلوگرم پنبه تولید می‌شود، افزود: تلاش می‌‌‌کنیم این مقدار را با توجه به کارهای فنی و کارشناسی در سال جاری به 3 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار افزایش دهیم.

, .,

وی با تأکید بر حفظ کاربری اراضی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، بیان کرد: باید با سوداگری زمین، محکم و قاطعانه برخورد شود.

, .,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی متذکر شد: خلیلآباد نیاز به توسعه دارد، بنابراین همان‌طور که در موضوع آب باید به نسل آینده فکر کنیم در زمینه اراضی هم باید به نسل آینده بیندیشیم.

, , .,

پیشگیری از تغییر کاربری در خلیل‌آباد باید جدی گرفته شود

, پیشگیری از تغییر کاربری در خلیل‌آباد باید جدی گرفته شود, پیشگیری از تغییر کاربری در خلیل‌آباد باید جدی گرفته شود,

حمید سلطانی، دادستان خلیل‌آباد نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید بحث پیشگیری از تغییر کاربری را جدی بگیرد، گفت: پس از ایجاد تغییر کاربری مقابله با آن دشوار می‌‌شود.

, .,

دادستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه باید گشت‌‌های ویژه مبارزه با تغییر کاربری در خلیل‌آباد فعال شود، افزود: یکی دیگر از مشکلات این شهرستان این است که برخی از دامداری‌ها به مکانی برای ارتکاب جرم تبدیل شده، بنابراین نظارت جدی از دامداری‌‌ها توسط جهاد کشاورزی نیز ضروری است.

, .,

وی یادآور شد: باید آماری از تعداد دامداری‌‌های فعال و غیرفعال خلیل‌آباد به دادستانی این شهرستان ارائه شود.

, .,

در پایان این جلسه از زحمات طاهرپور مدیر سابق جهاد کشاورزی خلیل‌آباد تقدیر و شبان به‌عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی این شهرستان معرفی شد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه