اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

حلقه محاصره اسرائیل به وسیله مقاومت تکمیل شد/ اربعین حسینی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است/ حاکمان سعودی بازیچه دست آمریکا شده‌اند

حلقه محاصره اسرائیل به وسیله مقاومت تکمیل شد/ اربعین حسینی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است/ حاکمان سعودی بازیچه دست آمریکا شده‌اند
نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های این هفته به اهمیت حماسه اربعین و لزوم مجلسی شفاف تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به تقل از صبح توس؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های این هفته به اهمیت حماسه اربعین و لزوم مبارزه با استکبار تاکید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

آیت‌الله علم‌الهدی:

,

حلقه محاصره اسرائیل به وسیله مقاومت تکمیل شد

,

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: همه شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم و برحسب دستور مقام معظم رهبری بحث و کلام ما در خطبه اول در رابطه با مصادیق تقوا است.

, .,

وی افزود: در هر خطبه‌ایی امر به تقوا تکرار می‌شود تا مصادیق تقوا در زندگی مشخص شود و اینکه ما چه کنیم تا امر به تقوا در زندگانی ما تحقق پیدا کند.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: یکی از مصادیق تقوا در زندگی انسان آبادی دل است، وجود مقدس امام سجاد(ع) در ماه شعبان هر روزه در ظهر این صلوات شعبانیه قرائت می‌شود می‌فرمایند که «خدایا دل من را با عطاعات خودت آباد بگردان»، آبادی دل از مصادیق تقوا است، دل جز اطاعت خدا میل نکند، اجرای فرامین پروردگار و ترک و اجتناب از اعمال حرام به صورت خواسته دل در بیاد

, ,

علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه کانون خواسته‌ها دل است، گفت: همه دلخواسته‌ها از درون دل بر می‌خیزد، این خواسته‌ها منشا تصمیم می‌شود، تصمیم هم نوع رفتار ما را رقم می‌زند و تصمیم ما هر طور باشد زندگی ما همان طور شکل می‌گیرد.

, .,

وی خاطرنشان کرد: اگر خواسته‌ها ما به طرف اطاعت خدا شد، مستحبات دین را خواستیم و در درون دل خودمان از گناه نفرت داشتیم، طبیعی است که همان طور تصمیم می‌گیریم.

, .,

امام جمعه مشهد مقدس افزود: تمام وجود ما برای خودمان است، نیازهای روزانه ما را این اعضا و جوارح برآورده می‌کند، یک سلسله از جوارح لذائذ را تامین می‌کنند، ولی چیزی که در وجود ما برای خداست، دل است، دل ظرف عشق است. خدا در قرآن می‌فرماید که «خدا در وجود یک انسان دو تا دل نیافرید، یک دل آفرید این دل هم برای خودش و خانه اوست».

,  «, ».,

علم‌الهدی اضافه کرد: یعنی دل وقتی خانه خدا شد، اگر در این دل اجرای فرامین الهی مورد خواسته این دل قرار گرفت، این دل آباد است. اما اگر در این دل غضب خدا را خواستم و رضای خدا را نخواستیم، این خانه خراب می‌شود، از این جهت آبادی دل در خواست پروردگار است.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: رابطه این دل با تقوا چیست؟ تقوا از دو جهت با آبادی دل رابطه دارد، اولا تقوا عامل آبادی دل است، آدمی که ممارست می‌کند، هر چه نهی شده انجام نمی‌دهد و هر چه دستور الهی است به‌جا می‌آورد، این‌کار یک مقدار قید می‌خواهد، تا انسان تصمیم بگیرد خلاف فرمان خدا انجام ندهد.

, .,

وی افزود: از قدرت جوانی خودتان از نیروی قوی فطرت خداگرایی خودتان استفاده کنید و با قدرت و قاطعیت حرام انجام ندهید و واجبات را انجام دهید.

, .,

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه گفت: شب اربعینی حسینی است، فرا رسیدن اربعین به محضر مقدس شما برادران و خواهران تسلیت عرض می‌کنم، راهپیمایی اربعین در این سنوات اخیر یک جریان شگفت جهانی است و دنیا را شگفت زده کرده، این راهپیمایی یک تجلی کامل و قاطع از جریان ظهور امام زمان(عج) و فرار رسیدن ظهور آن حضرت است.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شیعیان نباید تنها ادعای وحدت بکنند و کنار هم بایستند، گفت: شیعیان دل‌هایشان باید به هم وصل شود و در وفا کردن بر عهدی که برای آن‌ها است که عهد ولایت است ارتباط قلبی داشته باشند، با محوریت ولایت، برکت دیدار امام زمان(عج) از آن‌ها متاخر نمی‌شود و شتاب می‌گیرد.

, .,

وی افزود: در راهپیمایی اربعین با این عظمت کاملا ملموس است که این جمعیت چندن میلیونی در یک مسیر همه با هم اجتماع کردند و دل‌های همه به هم وصل است.

, .,

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مسعله راهپیمایی اربعین وسیله‌ایی است که در روشن شدن و عینی شدن دستوری که امام زمان(عج) در هزار و صد سال گذشته به مرحوم شیخ مفید دادند، بیان کرد: راهپیمایی اربعین این دستور را دارد عملی می‌کند و معلوم می‌شود دیدن آقا امام زمان(عج) نزدیک شده است.

, .,

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین امسال دنیا را تکان داد، خاطرنشان کرد: اربعین امسال مهم است؛ مقام معظم رهبری در فرمایشات فرمودند که «این اربعین امسال نشانه اراده الهی بر نصرت اسلامی است» یعنی این مردمی که رفتند خودشان نرفتند خدا این‌ها را برد.

,  «, » , .,

وی اضافه کرد: خدا اراده کرده است اسلام توسعه پیدا کند و دین جهانی نمی‌شود مگر اینکه امام زمان(عج) بیاید.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: با برکت اربعین امسال در بعضی از جریان‌ها می‌بینیم، که امداد غیبی پروردگار برای ما ملموس و محسوس است، در همین هفته دو جریان و حادثه به‌وجود آمد که دقیقا معلوم است که همه کاره خود خداست.

, .,

علم‌الهدی اضافه کرد: یکی از آن مسائل اقتدار اطلاعاتی عظیم سپاه پاسداداران در دستگیری سرشبکه ضد انقلاب است، بحث دستگیری یک نفر نیست، دستگیری یک عنصر ضعیف مزدور سرسپرده دشمن خیلی مهم نیست، این فرد با تمام صیانت و حفاظتی که می‌شد و همه جریان رسانه‌ایی که در خارج به وسیله دستگاه جاسوس‌پروری فرانسه پشت آن بودند، با اقتدار اطلاعاتی سپاه براین قضیه مسلط شدند.

, .,

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه گفت: مسئله دوم این بود که آمریکایی‌ها و مزدورانشان به این جمع‌بندی رسیده بودند که برای فروپاشی حوزه مقاومت، جنگ‌های نیابتی به وسلیه مزدوران تکفیری را بیاندازند ولی دلاور مردان سپاه ما مبارزه کردند.

, .,

وی افزود: خود ترامپ به این جمع‌بندی رسید که نیروهای خودش را از سوریه خارج کند و در پی این تصمیم مزدورانشان بی‌پناه شدند و ترکیه حمله کرد و این‌ها را قتل عام کرد و آمریکا متضرر شد.

, .,

علم‌الهدی با اشاره به اینکه حلقه محاصره اسرائیل به‌ وسیله مقاومت تکمیل شد، گفت: اسرائیلی که دردانه آمریکاست، الان در محاصره حلقه مقاومت قرار گرفته است و این لطف خدا بود که این‌ها با دست خودشان نابود شوند

,

 

,

امام‌جمعه موقت سرخس:

,

اربعین حسینی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است

,

حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: عامل شکل‌گیری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عشق و محبت ذاتی است که خدای متعال از حسین بن علی علیه‌السلام در دل مؤمنان قرار داده است.

, .,

امام‌جمعه موقت سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار موکب داران عراقی تصریح کرد: مجاهدت‌های حضرت زینب سلام‌الله علیها و امام سجاد علیه‌السلام پس از حادثه عاشورا به همان اندازه سخت بود که مجاهدت و فداکاری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به‌عنوان صاحب‌پرچم سخت بود.

, .,

وی با تأکید بر اینکه فلسفه اربعین حسینی زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و قیام امام حسین علیه‌السلام است، افزود: حقیقت حادثه عظیم عاشورا را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم.

, .,

حجت‌الاسلام اکبری نیا با بیان اینکه رفتار و کرامت بی‌نظیر مردم عراق نسبت به زائران اربعین حسینی بر مبنای عشق و محبت امام حسین علیه‌السلام است، عنوان کرد: مسلمانان و همه آزادی خواهان جهان باید مسئله راهپیمایی اربعین را که امروز بین‌المللی شده زنده نگه دارند.

, .,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه این عشق و محبت به حسین‌ابن‌علی علیه‌السلام است که صحنه عظیم اربعین حسینی را خلق می‌کند، اضافه کرد: عشق به امام حسین علیه‌السلام در طول تاریخ نظیر ندارد و مصداق بارز آن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است که ابعاد بین‌المللی پیدا کرده و همه آزادگان دنیا را دور خودش جمع می‌کند.

, .,

امام‌جمعه موقت سرخس با تأکید بر اینکه درس امام حسین علیه‌السلام امروز جهانی شده است، گفت: دنیای امروز گرفتار ظلم و ستم و پستی شده است و به‌شدت نیازمند درس آزادگی و معرفت امام حسین علیه‌السلام است.

, .,

وی با بیان اینکه اگر حرکت امام حسین علیه‌السلام درست به دنیا معرفی شود، دین و قرآن به دنیا معرفی می‌شود، اظهار داشت: منطق امام حسین علیه‌السلام منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل طغیان و استکبار است.

حجت‌الاسلام اکبری نیا در پایان با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی امروز معرفت حسینی را به دنیا مخابره می‌کند، تأکید کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اگر به‌درستی درک شود، می‌تواند زمینه‌ساز تحقق بزرگ‌ترین هدف امت اسلامی یعنی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشد.

, .,
,
, .,

 

,

امام جمعه نیشابور:

,

اربعین بستری برای مبارزه با فساد است

,

حجت السلام سید قاسم یعقوبی ظهر جمعه در نماز عبادی- سیاسی جمعه نیشابور در مصلای نماز جمعه اظهار  کرد: امام حسین (ع) دنیا را تکان داده است و ما باید از این فرصت بوجود آمده استفاده کنیم و امروز نیاز داریم یک دیپلماسی عمومی داشته باشیم و با ملت ها ارتباط برقرار کنیم.

, .,

وی افزود: دانشمندان و نخبگان باید از راه امام حسین (ع) یاد بگیرند و بیاموزند و اربعین بستری برای مبارزه با فساد است و باید در مبارزه با فساد همکاری کنیم.

, .,

امام جمعه نیشابور با اشاره به به بازداشت روح الله زم سرکرده رسامه معاند آمدنیوز توسط اطلاعات سپاه بیان کرد: از حرکت ارزشمند سپاه پاسداران که به ایران عزت دادند و عامل سرویس های جاسوسی را از چنگ محافظت دشمنان نظام گرفتند تقدیر و تشکر داریم.

, .,

وی ادامه داد: شبکه آمدنیوز قریب بر ده سال است در کشور فتنه می کند و این کار مهم تر از بازداشت ریگی نباشد از آن کم تر نیست.

, .,

یعقوبی تاکید کرد: تمام دنیا بهت زده شده اند که چگونه این جاسوس را از محافظت سرویس های امنیتی فرانسه به دام انداختند و مردم ایران وقتی این اخبار را می شنوند احساس غرور می کنند.

, .,

وی ابراز کرد: در حوزه سیاست خارجه منطقه ما به سمت آسایش و آرامش درحال حرکت است و با بوجود آوردن شبکه های تروریستی، شایعه پراکنی، مواد مخدر و قاچاق و فشار آوردن از باب تحریم ها نتوانستند اتحاد مردم را نابود کنند.

, .,

امام جمعه نیشابور با اشاره به پرتاب موشک به سمت کشتی ایرانی در دریای سرخ از سوی عربستان خاطرنشان کرد: ملت و سیاستمداران ما پاسخ قاطع و کوبنده به دشمنان که مبتکرانه خواهد بود می دهند که آنان را سردرگم خواهد کرد.

, .,

وی اظهار کرد: حیف است این نظام را با گران فروشی، رشوه ، فساد و فرهنگ غرب خراب کنیم و انتظار داریم رعایت شرایط و انصاف از سوی مردم انجام شود.

, .,

یعقوبی با اشاره به روز صادارات گفت: سال آینده دولت بودجه ای خارج از درآمدهای نفتی خواهد داشت و باید بیشتر صادر کنیم تا کشور تقویت شود و سرمایه های نفتی برای اقدامات مهم تری ذخیره کنیم

,

امام جمعه قوچان:

,

حاکمان سعودی بازیچه دست آمریکا شده‌اند

,

حجت الاسلام محمدعلی دستجردی، امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام حسین (ع) اظهار داشت: هرکجا دشمن علیه تشکیلاتی الهی و مخلصی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقداماتی انجام دهد، عظمت و عزت آن افزایش می یابد.

, .,

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون ملت و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران استکبار ستیز و حامی مظلومان جهان است، ادامه داد: در جریان دستگیری سرشبکه رسانه معاند آمدنیوز، وی در اولین ساعات بازداشت خود به همه چیز اعتراف کرد که نشان از ضعف و به حق نبودن او بوده است زیرا انسان اگر به حق باشد دچار ضعف نخواهد بود و این در حالیست که شهدای بزرگی همچون شهید حججی مصداق بارز حق طلبی بوده و شجاعت آنان ناشی از اخلاص و متصل بودن به ریسمان الهی است.

, .,

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه امام حسین (ع) یک موهبت الهی است، افزود: فرهنگ عاشورا، نسخه شفابخش معضلات جامعه است، زیرا عاشورا مصداق بارز آموزه های اسلامی بوده و هرکجا این آموزه ها به درستی اجرا شود شاهد رشد، اعتلا و همبستگی خواهیم بود.

, .,

خطیب نماز جمعه قوچان با بیان اینکه توجه به جریان نخبگان می تواند تمام مشکلات جامعه را حل کند، تصریح کرد: نخبگان نباید در ایران پهناور به جغرافیای سیاسی آن بسنده کنند و از سویی نخبگان می بایست به کشورهای غرب آسیا توجه کنند و در این میان افزایش ارتباطات نخبگان کشورهای جهان اسلام نیز در اولویت قرار بگیرد و به شکل گیری جنبش ها و جریان های عدالتخواهی در جهان کمک کنند.

, .,

حجت الاسلام دستجردی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به ایران و انتقال پیام عربستان سعودی برای آغاز مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اراده عربستان سعودی در اختیار خودش نبوده و حاکمان سعودی همچون عروسک هایی اند که بازیچه دست آمریکا بوده و معتقدیم نمی‌شود با سیاست مدارانی که اراده ای از خود ندارند مذاکره کرد و اگر قرار به گفتگو و مذاکره ای هم باشد، راه آن از یمن می گذرد و شرط چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران با محوریت تصمیم گیری مردم یمن برای آینده سیاسی خود، می بایست ملاک گفتگو قرار بگیرد.

, .,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان اینکه با زبان تهدید نمی شود با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کرد، یادآور شد: برخی ها درصدد افزایش اختلافات میان کشورهای اسلامی به ویژه میان ایران و عربستان سعودی بوده که حاکمان سعودی می‌بایست به این مساله توجه کنند و متوجه شوند که عزت عربستان سعودی با قرار گرفتن در کنار جمهوری اسلامی ایران تامین می شود نه در کنار آمریکا و از سویی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس باید این نکته را در نظر بگیرند که اگر امنیت کشتی های ما در خلیج فارس به خطر بیفتد، تمام آب های منطقه ای نیز برای آنان خطرناک خواهد شد

, ,

امام جمعه قوچان در پایان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی تاکید کرد: قوچان خاستگاه کشتی و پهلوانی است اما در بسیاری از رشته ها از جمله والیبال و ورزش های رزمی، ورزشکاران با استعدادی داریم اما نکته قابل تامل این است که ما در مدیریت ورزش شهرستان مشکل داریم و به صراحت اعلام می کنم که مدیریت ورزش در شهرستان به درد نمی‌خورد و سیاسی عمل کرده و خودمحور می باشد و معتقدم تا زمانی که مدیریت ورزش درست نشود، مشکل ورزش و جوانان قوچان حل نمی شود و این عقب ماندگی و بی توجهی به قهرمانان و عدم حمایت از ورزشکاران ناشی از این مساله بوده و روند فعلی مدیریت را قابل قبول نمی دانم و این مشکل را در خطبه های نماز جمعه نیز اعلام کردم که تمام مدیران استانی و حتی کشوری در جریان آن قرار بگیرند.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه